Oldal: 525 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 13:55
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Realista24 írta: Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.
Azt hiszem a nagy marketingszöveg az volt, hogy én most (a dízellel) is megállok 2-300km-enként. Nekem ezért lehet jó az eautó. Ennyi. Aztán a puding próbája az evés, lehet, hogy fél év múlva úgy adom el, mint a huzat. Majd beszámolok róla :D A Tesla fanság meg inkább racionalitás. Jelenleg külön ligában játszanak. Voltam a Mercedesben megnézni egy EQB-t (asszony rángatott oda). Mondtam a vezető értékesítőnek, hogy én Teslát néztem, erre ő: Igen, technikailag nincs azon a szinten a Merci, de nagyobb benne a luxus érzés. Kb, mint ha vennél egy telefont, ami hardveresen/szoftveresen erősen le van maradva a konkurenciától, de a tok csili-vili, meg pihe-puha.

ui.: azt látom, hogy sokan hasonlítotok új árakat használt árakhoz. Alapból drágábbak az elektromosak, de ha használtakhoz nézzük az új autó árakat, akkor nagyon fals adatokat kapunk. Teljesen egyértelműen akkor érheti meg az eautó, ha az utazási szokásaidat le tudod fedni egy töltéssel és tudod otthon vagy a melóhelyen vagy a szomszédnál, vagy akárhol ingyen vagy legalább olcsó árammal tölteni.
Én a saját "költségvetésemhez" mértem :) Nem az újakhoz. A Passatot se újonnan vettem. Úgy kell nézni, hogy ha van X pénzed autóra, akkor veszel egy ilyen Springet 8-9 millióért, vagy 2 használtat. Mi az utóbbi mellett döntöttünk.
A társasházban töltő nincs.
Garázsom sincs.
A melóhelyen tilos használni a töltőt.

Ennyi :)

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 13:44
Szerző: Halfkey
Azt én is akartam írni hogy egy új Passat is 10 felett van, szóval az a 8 még alá is lövi amiről itt szó volt.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 13:41
Szerző: kiserik
Realista24 írta: Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.
Azt hiszem a nagy marketingszöveg az volt, hogy én most (a dízellel) is megállok 2-300km-enként. Nekem ezért lehet jó az eautó. Ennyi. Aztán a puding próbája az evés, lehet, hogy fél év múlva úgy adom el, mint a huzat. Majd beszámolok róla :D A Tesla fanság meg inkább racionalitás. Jelenleg külön ligában játszanak. Voltam a Mercedesben megnézni egy EQB-t (asszony rángatott oda). Mondtam a vezető értékesítőnek, hogy én Teslát néztem, erre ő: Igen, technikailag nincs azon a szinten a Merci, de nagyobb benne a luxus érzés. Kb, mint ha vennél egy telefont, ami hardveresen/szoftveresen erősen le van maradva a konkurenciától, de a tok csili-vili, meg pihe-puha.

ui.: azt látom, hogy sokan hasonlítotok új árakat használt árakhoz. Alapból drágábbak az elektromosak, de ha használtakhoz nézzük az új autó árakat, akkor nagyon fals adatokat kapunk. Teljesen egyértelműen akkor érheti meg az eautó, ha az utazási szokásaidat le tudod fedni egy töltéssel és tudod otthon vagy a melóhelyen vagy a szomszédnál, vagy akárhol ingyen vagy legalább olcsó árammal tölteni.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 12:57
Szerző: h3x0r
Nika91127 írta:
h3x0r írta:
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring.html

Kezdőár: 8 209 000 Ft

AC töltési idő: 8-13 óra (a katalógus adat szerint)
DC gyorstöltési idő: 56 perc (a katalógus adat szerint)

Hát, továbbra is a 2 kocsink nem ér ennyit :) És funkcionálisan egyik sem ad kevesebbet, sőt...
Ezért írtam, hogy nálunk (romania) 10800 euró, az 4.4 millió forint támogatással. Ennyinél már érdemes lehet számolgatni, hogy agglomerációból bejárva mennyit utazol, ha munkahelyen tudod ingyen tölteni, azzal havi szinten mennyit spórolsz, stb.

Tesóm akart tavaly elektromos autót venni, először kia e-nirokat nézett, de végül úgy volt vele, hogy amelyik hatótávban is megnyugtató számára, az már árban nem fér bele.

Végül egy hybrid octavia iv lett. (Roncsauto program + céges kedvezmény ellenére is drágább lett, mint amennyit eredetileg rá szánt).

Az 55-60 km hét közben elég, töltés munkahelyen, de ha otthonról kell, az árban kb 2 literes fogyasztásnak felel meg. Bevásárláskor kb ingyenbe kijön az út, ha épp a taxisok (Boltosok, hogy pontosabb legyek) nem ott töltenek felváltva :lol: 200 km-es távon vegyesen használva kb 3.5-3.8 litert fogyaszt a benzin motor 100on.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 12:28
Szerző: rikko
Sziasztok !

Kérdésem a következő lenne. Viszonteladóként milyen vállalkozási formában érdemes lenni ?
Válaszokat előre is köszönöm!

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 11:32
Szerző: babaking
zsuninnyo írta:
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.
A hsz első részével teljesen egyetértek nem is reagálnék rá.

A kiemelt részhez: mindenkinek más a normális a normális használat, ezért ilyen kijelentéseket nem lehet önmagában tenni. Aki kéthetente ingázik Német o. és Mo. között annak más normális használat mint aki 30 km-röl ingázik.

Előbbire nem életszerű, utóbbira simán. Az elektromos autó sem svájci bicska ami mindenre jó, nem is szabadna úgy prezentálni.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:55
Szerző: Nika91127
zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:

Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.
Reálisan nézve a Passatomban egy részecskeszűrő csere+porlasztócsere+magasnyomású csere, a kettőstömegű lendkerékről nem is beszélve, kerül annyiba, mint egy a kis benzines szaladgálós autó. Nekünk számolgatva, megéri fenntartani. Évi 20.000 km-t megyünk kb., attól függ nekem hol-mennyi gyakorlatom van. Ha jó az idő, úgyis bicózunk.
Plusz, nekem az utóbbi 2 évben 2x törték rommá a kocsimat, így 2x1,5-2 hónapig a "másodlagos" kocsi volt az első. Ha bérelni kellett volna, az súlyos százezrek.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:51
Szerző: zsuninnyo
Nika91127 írta:
zsuninnyo írta:

Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.
Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:51
Szerző: Realista24
Pfej, de ronda ez is. Ennyi pénzért már autót lehet venni, szépet.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:45
Szerző: Nika91127
h3x0r írta:
babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring.html

Kezdőár: 8 209 000 Ft

AC töltési idő: 8-13 óra (a katalógus adat szerint)
DC gyorstöltési idő: 56 perc (a katalógus adat szerint)

Hát, továbbra is a 2 kocsink nem ér ennyit :) És funkcionálisan egyik sem ad kevesebbet, sőt...

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:13
Szerző: h3x0r
babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:07
Szerző: babaking
Pont a paneldzsungelben nincs szükség családonként 2 autóra. Ha a munkaköröm nem igényelné nekem pont 0 autóm lenne.

Egyébként meg a családonként 2 autó pont, hogy életszerű sajnos - bár az tény, hogy nem 2 db 10 milliós, ebben igazatok van.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 10:02
Szerző: Nika91127
zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:

Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)
Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.
Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:28
Szerző: zsuninnyo
Nika91127 írta:

Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)
Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:27
Szerző: Realista24
babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Nem életszerű.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:21
Szerző: Nika91127
babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:19
Szerző: babaking
Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:16
Szerző: raul 4 ever
Tereprendezés, szállítási költségek (mert mindent nem visz ki majd ingyen a tüzép, vagy a webshop ahol megtalálod ami neked kell)..

Ja, 20-30% simán összejöhet.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:08
Szerző: Realista24
rashidm írta: Aki már esetleg részt vett/besegített/saját házát hozta rendbe (vagy egy nem új házat vásárolt és azt újította fel), milyen költségek merültek fel, a vásárláson kívül? Ami nekem így eszembe jutott:

-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok

Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába! :mrgreen: :salute:
+30% arra, amit kiszámolsz.

Re: OFF

Elküldve: 2022. szeptember 5., hétfő 9:04
Szerző: rashidm
Aki már esetleg részt vett/besegített/saját házát hozta rendbe (vagy egy nem új házat vásárolt és azt újította fel), milyen költségek merültek fel, a vásárláson kívül? Ami nekem így eszembe jutott:

-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok

Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába! :mrgreen: :salute: