Monstapost jön, sorry.
Korai 3 szabadedzés és egy időmérő alapján rögtön véleményt mondani, főleg egy ilyen egyedi pályán, de ezek alapján egyelőre nekem Bottas egy Rosberg 2.0-nak tűnik. Hamilton ugyanúgy adja neki a 2-3 tizedeket körönként, mint Niconak és nem látom egyelőre úgy, hogy bárki elvehetné idén Lewistól a bajnokságot. Ahhoz, hogy ez megtörténjen Bottasnak nagyot kellene makkolnia, mint ahogy Niconak ez tavaly összejött. Nem látok rá sok esélyt, hogy újra megtörténjen, bár technikai sport...
És hát a többiek?
A Ferrari egyértelműen előrelépett, de nekem egyelőre inkább tűnik egy stabil 2. erőnek, mintsem hogy a Merci mellett lehessen emlegetni, mint bajnokaspiránst. Az mindenképpen bíztató volt, hogy a középső szektorban, ahol sikánok és két padlós rész van igen jók voltak a vörösök, talán javultak motorerőben és a gyors irányváltásos kanyarokban a súlypontáthelyezésben, ahogy Wéberék is mondták. Ebből arra következtetek, hogy az olyan pályákon, mint Montreal vagy otthon Monzában lehetnek a legközelebb ahhoz, hogy behúzzanak 1-1 győzelmet.
Az RB egyértelmű csalódás, bár nem láthattuk Ricciardo valós erejét, aki az egész hétvége folyamán gyorsabbnak tűnt hazai pályáján, mint Verstappen, ő viszont kapott 1mp még Vetteltől is, az nagyon sok.
És a maradék... A Force India nagyon visszaesett, 3mp-re az élmezőnytől, van még hova javulni. A Toro Rosso egyelőre nagyon stabil top10-es csapatnak tűnik, Massa és Grosjean pedig kihozta a maximumot a vasból, előbbi mellett Magnussen gyengélkedése nekem kissé meglepő, utóbbi mellett Strolltól azért várható volt, hogy sehol nem lesz, korábban sem tartottam idevalónak, ezután is fizetős pilótaként tekintek rá. A megvásárolt F3-as bajnoki cím nekem nem elég, de bizonyítson és megváltozik a véleményem.
A hátsóbb régiókban nem látok nagy változást, a Renault-McLaren-Sauber hármasfogat kb ugyanott toporog ahol tavaly. Közülök egyértelműen Hülkenberg tűnik a legerősebbnek, akinek idén leeshet pár top10-es eredmény, mindig is jó pilótának tartottam, aki jobb csapatot érdemelne, mint amikhez eddig szerencséje volt. McLaren no comment, Alonso az utolsó ezredet is kifacsarja az autóból, amit lehet, de egyszerűen ebben megint nincs több és nem is látom a kiutat, remélhetőleg ők látják, bár az elmúlt 3 év alapján nem úgy tűnik.
A Sauber pedig átveszi a Manor megüresedett helyét az aktuális sereghajtó szerepében.
Egyelőre így látom, de a holnapi verseny a lényeg, lehet, hogy egyik másik csapat ott erősebb (vagy éppen gyengébb) lesz, mint amire számítunk, plusz természetesen meg kell várni néhány futamot amíg kirajzolódik az igazi erősorrend.