OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.
Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7056
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 4., vasárnap 17:50

___Samy___ írta:
kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.
Amit én mondtam és amit te, az nagyon nem találkozik kb sehol. Nem tudom, hogy mi tartozik a kényelmes kocsik közé, nekem egy 8 éves RS Octáviám van (baszott kényelmes ülésekkel, nagyon fogom sajnálni őket), előtte is RS Octáviám volt. Jöttem már haza Svájcból 6-os Audival egy seggel és köszönöm szépen, többet nem kérek belőle, pedig nem fájt a hátam.
Nika91127 írta:
hehetheoriginal írta: mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni :roll:
Ezt adom :)
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok? Azaz szinte mozdulatlanul ülni 8-9 órát, ez idő alatt egyszer sem WC-zni, és hogy ne kelljen megállni, inni se nagyon? Az út végefelé pedig maximális lesz a koncentrációd elgémberedve, kiszáradva és focilabda méretű hólyaggal? :lol:

Kicsit túl van misztifikálva ez az ""elmegy 1000+km-t egy tankkal"", mintha olyan sokan mennének legaláb heti rendszerességgel 1000+km-t és közbe soha nem állnának meg mert ők a szállító. Persze nem való mindenkinek az elektromos szekér (pl ha nem tudja megoldani a töltést), de hogy ez a legnagyonn érv ellene, hogy nem megy el 1000+km-t kicsit vicces :lol:
Realista24 írta:
hehetheoriginal írta: mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni :roll:
Sztem kiserik nem eszik kocsiban :kalapos:
Bizony hogy nem. Nem disznóól az, bakker. Nekem senki nem fog belemorzsázni, engem még megtanítottak vigyázni a dolgaimra :lol:
Bencze írta: Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=true
Elolvastam, kár volt. Hoztál egy majdnem 1 éves cikket egy béta (kisérleti) programról, miszerint egy frissítés után hibák merültek fel a programban, amit javítottak, amint kiderült. Lehet tapsolni, ilyet még nem látott a világ, amióta informatika létezik :lol: Ismét elmondom: az FSD egy kisérleti program. A frissítések tesztelésére külön lehet jelentkezni. Használata közben minden felelősség a sofőr felelőssége. A kikapcsolása nagyon egyszerű, ahogyan könnyen bele is lehet avatkozni, nem erőszakoskodik a program az emberrel. Ott ülsz, kezed a kormányon, lábad a pedálok környékén figyelsz és hagyod, hogy az autó vezessen. Ha bármi gáz van, közbeszólsz, megoldod. Általában a balesetek után rendre kiderült, hogy vagy be se volt kapcsolva a vezetés támogató rendszer, vagy egyszerűen nem a vezetéssel foglalkozott a sofőr (mondjuk hátramászott és lefeküdt aludni).
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3641
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 4., vasárnap 16:50

Halfkey írta:
Nika91127 írta:

Ezt adom :)
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez :) 25.000 km alatt a számolt átlag fogyasztásom 5,1...
Nemtudom mikori, nekem 2018as volt, az ülés kényelmessége nagyjából az egy pozitívum amit el tudok róla mondani (nyilván a kategóriájához viszonyítva). Nem volt rendszer amit 3 év alatt ne kellett volna gyári hiba miatt szervízelni. Szervó, motor, váltó, fék, mindennel történt valami, mindenre az volt a válasz hogy ismert típushiba.
2017-es, a facelift előtti :) Sima egyszerű "kicsi" érintő képernyő, manuális váltós, semmi flikk-flakk. 150 lovas 2.0 CRTDI. 188ezer km van benne :)

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 5413
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2022. szeptember 4., vasárnap 16:41

Nika91127 írta:
hehetheoriginal írta: mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni :roll:
Ezt adom :)
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez :) 25.000 km alatt a számolt átlag fogyasztásom 5,1...
Nemtudom mikori, nekem 2018as volt, az ülés kényelmessége nagyjából az egy pozitívum amit el tudok róla mondani (nyilván a kategóriájához viszonyítva). Nem volt rendszer amit 3 év alatt ne kellett volna gyári hiba miatt szervízelni. Szervó, motor, váltó, fék, mindennel történt valami, mindenre az volt a válasz hogy ismert típushiba.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68371
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 4., vasárnap 15:26

hehetheoriginal írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t
mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni :roll:
Sztem kiserik nem eszik kocsiban :kalapos:
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3641
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 4., vasárnap 15:17

hehetheoriginal írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t
mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni :roll:
Ezt adom :)
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez :) 25.000 km alatt a számolt átlag fogyasztásom 5,1...

Avatar
Bencze
Hozzászólások: 1942
Csatlakozott: 2014. június 5., csütörtök 12:32
Kedvenc játékosaid: Benzema, Valverde
Kedvenc csapatod: Tippelj :)

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Bencze » 2022. szeptember 4., vasárnap 15:09

Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=true

Avatar
___Samy___
Hozzászólások: 8619
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:51

Re: OFF

HozzászólásSzerző: ___Samy___ » 2022. szeptember 4., vasárnap 15:04

kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.
"We will not fight for one decade, when Madrid is the best club of the last century and the best club in history, also the best in the last decade and is the best because we never do something like that, not appreciate someone success"

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17799
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: OFF

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. szeptember 4., vasárnap 15:03

Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t
mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni :roll:
thereisonly1ronaldo

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9805
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 4., vasárnap 14:57

kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Budapest - Dubrovnik (950 km, 9 ora)
Azert nem mindegy, hogy mondjuk 4-5 alkalommal megallsz pisilni meg mozogni 10 percre vagy 1-1 alkalommal fel orakat kell tolts.

bmw i3s (10-11 millio) 7 megallas es 4 ora toltes
volkswagen id3 (16 millio) 4 megallas es 2 ora toltes

18-19 millios autokkal mar megvagy masfel ora alatt. persze ha szabad a tolto :lol:

itt szamoltam (lehet van jobb oldal is ennel) https://abetterrouteplanner.com/

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17799
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: OFF

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. szeptember 4., vasárnap 14:34

Minden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.
vegre valami, ez az én világom, carmageddon live :mrgreen:
thereisonly1ronaldo

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7056
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 4., vasárnap 14:31

Na most már kezd ez a beszélgetés olyanná válni, mint ha egy falusi kocsmában az öregek folytatnák az eszmecserét. Próbáljatok már informálódni néha, ne csak fújjátok az okosságot, mint kománypárti Marika néni a Sorosozást!

Tesla Autopilot: soha senki nem mondta, hogy ez önvezető funkció. Soha nem is volt az. Ez a Teslákban alap felszereltségben járó adaptív tempomat és sávtartó automatika, amit be lehet kapcsolni. Sok márkánál alig lehet kikapcsolni, mert automatikusan be van kapcsolva (lásd hehe kalandja a Vw-nel), itt ha bekapcsolod bekapcsolod, ha nem, akkor nem. A német bíróságon feljelentették a Teslát amiatt, hogy megtévesztő a név (a feljelentő valami szervezet ha jól emlékszem, ami szorosan köthető több európai nagy autógyárhoz). A német másodfokú (tehát jogerős) bíróság kimondta, hogy semmi probléma vele. Ügy lezárva.

Létezik még Tesláéknál olyan, hogy EAP (Enhanced Autopilot), ami már egy fejletteb verzió. Autópályás körülmények között már sávot is tud váltani, illetve lekanyarodni a kihajtónál (most nem emlékszem pontosan, hogy amerikában hogy van, de európában ezeket jóvá kell hagyni, a vezető nélkül nem csinál az autó semmit) Tartalmazza még az autómata parkolást is.

Harmadik opció az FSD (Full Self Driving). Ez egyelőre egy béta (teszt) állapotban lévő jövőbeni igéret. A legújabb verzió ott tart, hogy már szinte képes önálló vezetésre. Ezt (a legújabb verziót) jelenleg 1000 fő teszteli az USA-ban, a napokban fog kikerülni 100.000 tesztelőhöz. Viszont minden esetben felhívja a figyelmet arra, hogy mindenért a vezető a felelős, ez nem 5-ös szintű önvezető rendszer.

Minden vezetéstámogató rendszer bekapcsolása esetén az autó figyeli, hogy a sofőr jelen van e az eseményen. Fogni kel a kormányt, sőt már a fedélzeti kamerán keresztül nézi is, hogy mit csinál a delikvens. Persze, ha ezt valaki tudatosan átveri és balesetet okoz, akkor az egyértelműen az autó hibája. Mint mikor a paraszt lefeküdt a lakóautóban tempomattal aludni hátra.

Nem először hivatkoztok arra a videóra, amit linkelt is valaki, hogy elüti a gyerekeket az FSD (ami továbbra is egy béta program, teszt alatt van). Bebizonyosodott, hogy az egész egy megrendezett színjáték. Érdemes utána olvasni. Minden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.

Sokszor említem, hogy Amerikában hogyan viselkednek ezek a vezetést támogató rendszerek. Ennek az az oka, hogy Európában rohadtul la vannak szabályozva, szinte használhatatlanok az elavult szabályok miatt. Gyakorlatilag európában használhatatlan az FSD (és nem is vesz részt a teszt programban itt senki, mert nem lenne értelme). Rossz nyelvek azt beszélik, hogy ennek az az oka, hogy a nagy európai autógyárak olyan lemaradásban vannak e tekintetben, hogy nem akarnak beégni a vásárlóik előtt hazai pályán. 2023.jan.1-én enyhíteni fognak ezeken a szabályokon, meglátjuk, hogy mit fog eredményezni itthon.

Ami tény, hogy a Tesla mindenki előtt jár a témában. Jelenleg ott tart a technológia, hogy technikailag úgy vezet az autó, mint egy tanuló sofőr, néha kockásan kanyarodik, néha bizonytalan, de szinte soha nem hibázik már. Tényleg érdemes megnézni néhány videót, amit a tesztelők csinálnak (FSD beta 10.69-re kell rákeresni), hogy hogyan old meg helyzeteket akár 6-8 sávos autópályán, vagy kis utcákban, 4sávos kereszteződésekben, esetleg földúton, minden felfestés nélkül.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Bencze
Hozzászólások: 1942
Csatlakozott: 2014. június 5., csütörtök 12:32
Kedvenc játékosaid: Benzema, Valverde
Kedvenc csapatod: Tippelj :)

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Bencze » 2022. szeptember 4., vasárnap 13:51

Autopilot Tesla ami nem all meg gyerekek elott, vagy rakanyarodik a sinekre, esetleg ott probalna megfordulni ahol tilos, vagy csak szimplan a biciklisavban akar haladni. Ismerosom nem meri hasznalni az onvezeto funkciot. Legalabb mar $15k lesz hamarosan, nem 10 vagy 12.

Musk egyre inkabb hasonlit egy grifterre, mint zsenire (ehinseg megszuntetese, tiszta ivoviz Flintben, ember a marson 2022re, starlink :lol:, twitter megvasarlasa, az autos alagutak sincsenek sehol, stb)

Avatar
Süti
Hozzászólások: 6059
Csatlakozott: 2015. november 8., vasárnap 20:12
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Budapest/Győr

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Süti » 2022. szeptember 4., vasárnap 13:17

Halfkey írta: Hogy miben piacvezető a Tesla? Jelenleg abban hogy a világ legértékesebb autógyártó cége. Töredék értékesítési volumennel mint a hagyományos gyártók, ami elég kemény.

Vezetni sajnos nem volt még szerencsém csak ilyen Greengo szintű cuccokat, irígylem hehét aki már minden féle elektromosat IS vezetett, és tudja hogy mind szar :D
Hát ha a legértékesebb = Market Cap., akkor igen, de ha egy mérlegre vagy cf-ra ránézel más autógyáraknál, akkor azért ez nem igaz.
Egy Toyota 5x akkora Revenuevel, 8x annyi Assettel, stb stb.

Szóval a valós teljesítmény és a legértékesebb cég relációja itt azért minimum kérdéses.



szerk. közben látom hogy te is így közelítetted meg, kár volt bepötyögnöm. :lol:
Legends Never Die.

...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic... :sziv:

Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 5413
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2022. szeptember 4., vasárnap 13:15

Nemtudom mit olvasol vagy értelmezel hogy azt gondolod személyes sértésnek vettem bármit is. Komolytalan ideböffentésnek tartom. Ha felhozol valami ellenérvet, akkor az ne trust me bro legyen már.

Azt meg megintcsak nemtudom hol olvastad hogy én kedvelem a Teslat vagy az önvezető autókat. Sosem lesz Tesla részvényem, mert az általam említett piaci értékelést lufinak tartom. Ettől még az egy tény, amibe bele kell törődnöm.

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 29173
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2022. szeptember 4., vasárnap 13:05

Halfkey írta: Kerlon ez így igen hiteles hogy 'nemrég volt egy cikk'. Biztos nem így van, de az első gondolatom ilyenkor hogy ez valami jó kis clickbait szar lehet, és valami faszságon nem megy át, vagy olyan helyen ahol nincs is hitelesítve. Mert az tény hogy Amerikában jól můködik több helyen, sok róla az adat már.
Igen, volt egy cikk, ha gondolod majd elokeresem neked. Imadom, amikor valaki szemelyes serteskent fogja fel egy altala kedvelt termek kritikajat, holott te magad azt irod, hogy tobb helyen jol mukodik es nem azt, hogy jol mukodik. Ebbol adodoan talan megertheted, hogy van olyan szituacio, ahol elverzik a Tesla auto pilot.

Amire amugy jogilag nem is lehet hasznalni az onvezeto szot? Mert ugye tudjuk, hogy kozel sem az.

Mindenesetre az atlag ket bites amerikainal lehet jobban vezet, de meg ezt is megmernem kerdojelezni, mindenesetre eleg tulzonak erzem.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 5413
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2022. szeptember 4., vasárnap 10:27

Kerlon ez így igen hiteles hogy 'nemrég volt egy cikk'. Biztos nem így van, de az első gondolatom ilyenkor hogy ez valami jó kis clickbait szar lehet, és valami faszságon nem megy át, vagy olyan helyen ahol nincs is hitelesítve. Mert az tény hogy Amerikában jól můködik több helyen, sok róla az adat már.

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17799
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: OFF

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. szeptember 4., vasárnap 10:22

önvezetés?
lónak a faszát, rendes gyerek rendes eszközzel:
https://www.youtube.com/watch?v=I5J2jPN ... OliverAmon :mrgreen:
thereisonly1ronaldo

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 29173
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2022. szeptember 4., vasárnap 10:09

ArjenMagicRobben írta:
Süti írta:életveszélyes önvezetésre
Azt kéne felfogni az embereknek, hogy az önvezető autókat nem Schumacherhez kell hasonlítani. Az önvezető autókat az átlag sofőrökhöz kell hasonlítani, az átlag sofőrnél a helyzetek nagyon nagy százalékában már most jobbak. Az önvezető autó soha nem részeg, nem fáradt, nem a telefonján üzenetezik és nem megy gyorsabban a sebbeségkorlátnál, márpedig a balesetek nagyon nagy része ezekhez vezethető vissza. Az a baj a vezetéssel, hogy mindenki azt hiszi, hogy ő legjobb söfőr a világon és más hülye körülötte. Rengeteg felmérés volt ahol az derült ki hogy az emberek 70-90% százaléka úgy gondolja, hogy az átlagnál jobban vezet :lol:

Arizona-ban a Waymo önvezető autók már évek óta mennek sofőr nélkül Phoenix nehány részében és eddig az összes hozzájuk kapcsolódó baleset olyan volt, hogy nem az önvezető autó miatt történt hanem egy ember miatt. Eddig egyetlen halálos áldozatot sem volt egyik Waymo-hoz köthető balesetben sem.

Az önvezető autók jönni fognak előbb vagy utóbb, ha tetszik ha nem. Aki nagyon szeret vezetni az majd megy versenypályára élményveztésre, de A-ból B-be eljutni nem lesz szükség sofőrre.
Mi az, hogy jobb az önvezrtő mint a legtöbb átlag ember? nem régen volt cikk, hogy a forgalmi vizsgán se mennek át :mrgreen:

inkább a vész megoldásokra jók, ahol valaki figyelmetlen és megáll az autó magátol...


btw a Tesla nekem kicsit mesterségesen felfújt, értéke egy erős amerikai lobbinak köszönhető, technológiában jók, autóként összességében szerintem átlag alattiak
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Professore
Hozzászólások: 2306
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 7:49
Kedvenc játékosaid: Zidane, Redondo, Hierro, Casillias
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Kolozsvár

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Professore » 2022. szeptember 4., vasárnap 10:05

zsuninnyo írta:
ArjenMagicRobben írta:
2021-ben (és eddig 2022-ben is) ők adták el a legtöbb elektromos autót, többet, mint az egész Volkswagen group együtt. Ezek tények, mindegy ki mit gondol róluk. Nem tudom mi a piacvezető definíciója de szerintem ezzel elég közel vannak hozzá. Az Egyesült Államokban pedig (ami kimondva, vagy kimondatlanul de a fő piacuk) több elektromos autót adtak el, mint az összes többi autógyár együtt 2021-ben. Ehhez jön hozzá amit Halfkey is írt, hogy a világ legértékesebb autógyártó cége jelenleg, nem kevéssel mások előtt. Az is tény, hogy nem a legjobb anyagokból dolgoznak és a belső teret is bőven lehet kritizálni, de attól még egyértelműen a mezőny előtt vannak elektromos autózásban.

Jogos, ebben tevedtem, a Tesla piacvezeto igen.
Az onvezetes viszont sosem lesz jo addig, amig vannak masok is az utakon. Totalis vakvagany amire feleslegesen koltenek el temerdek penzt.
Önvezetés téren valóban a Tesla a legjobb, de ez a piacvezető szerepkör azért nem annyira egyértelmű. Rákerestem, tavaly mintegy 6.6 millió EV-t adtak el ebből 3.3 millat Kínában, 2.3 millat az EU-ban.
https://www.spglobal.com/marketintellig ... 1-70489884
Lebontott adatokat nem találtam hogy ezeknél mennyi a Tesla (biztos komoly a részesedése) de nem hinném hogy Kínában ők lennének a piacvezetők. Az USA-ban persze tárolnak még de globálisan nézve az annyira nem perdöntő.https://www.caranddriver.com/features/g ... s-of-2021/

Meg aztán a régi nagyok most kezdenek igazán rafordulni az EV gyártásra és egyre jobbak. A Tesla eladásait főképp a a model 3 és Y viszi előre. Ha az olcsóbb szegmensében is megszorongatják a Testat akkor lesz izgi a dolog. A prémium vonalat már úgy tűnik bukta (Taycan ugyebar). Minden azon múlik hogy az új kliensek mit fognak választani. Nem hiszem hogy a vaskalapos BMW, AUDI, Volvo, Toyota stb. userek tömegesen váltanak majd Teslara ha markán belül lesz jó opció (márpedig lesz/van). Teslanak volt egy kezdeti előnye ami gyorsan olvad ahogy én látom. Ettől még valószínűleg jó autók a Teslak...

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68371
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 4., vasárnap 10:00

kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Másfél óránként megallni?
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 5 regisztrált és 0 vendég