füst írta:
A műszaki felsőoktatásban tudom miért van így. Ott igaz a mondás hogy aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja.![]()
A tehetséges mérnököket azonnal felszippantja az ipar, már a diploma előtt, akinek pedig nem sikerül annak mentőövként ott a tanári kar.
a felsőoktatás más tészta, ott egyébként egy egyetemi oktató is megkereshet jó pénzeket, főleg ha mellette kutat, fejleszt, stb munkákat is csinál.
a közoktatás van romokban főleg, tanárhiány van, mert hiába javult a fizetés, még mindig versenyképtelen. persze sose lesz olyan szinten, hogy egy céggel versenyezzen, de a kezdő fizukban nagy eltérések mutatkoznak, ami ezt okozza, hogy egy informatikus hallgató nem megy el középiskolába infót tanítani nettő 130ezres kezdőért, hanem elmegy a 3-5szöröséért céghez rabszolgának.
ami tök jogos, igaza van, meg kell élni.
de ez ellen tenni kellene, mert nem lesz pedagógus. főleg a reál szakok vannak veszélyben, fizika, kémia, biológia, de a nyelv szakok is ide tartoznak.
és ez még mindig nem magyarázat a pedagógusok megbecsültségére, mert nem a fizetés miatt kellene valakit megbecsülni, nem az az értékmérő.
szerintem.