1. Megszakadt Kimi Räikkönen két rekordot jelentő sorozata! A finn bajnok 38 sorozatos célbaérés, és 27 pontszerzés után kényszerült feladni a Belga Nagydíjat.
2. 2009 óta első ízben fordult elő, hogy Fernando Alonsónak senki nem ment neki a Belga Nagydíj első körében.
3. A kiscsapatok történetének legsikeresebb időmérő edzése volt a belgiumi.
A dobogósok
Sebastian Vettel karrierje 31. futamgyőzelmét szerezte, ezzel utolérte az örökranglista 5. helyén Nigel Mansellt, és már csak egyetlen siker választja el attól, hogy Fernando Alonsót is befogja. Érdekes, hogy ebben a pillanatban a hat legtöbb győzelmet szerző versenyző közül ötnek is 1-esre végződik győzelmei száma.
Vettel második alkalommal győzött Belgiumban, ezzel Räikkönen után ő a második aktív versenyző, aki egynél több sikerrel rendelkezik Spában.
Ez sorozatban a negyedik olyan szezon, ahol Vettel legalább ötször tud nyerni, erre csak Senna (1988-1991) és Schumacher (2000-2004) volt képes korábban.
A Red Bull története 39. győzelmét és 91. dobogóját érte el, Alonso a Ferrari 675. pódiumát szerezte, míg Mercedes-pilóta 30. alkalommal pezsgőzhetett.
Lewis Hamilton és Sebastian Vettel egyaránt 54. alkalommal állhatott dobogóra, ezzel beérték az örökranglista 10. helyezettjét, Niki Laudát. Alonso 92. dobogójával lassan, de biztosan közelít a lista második helyezettje, Alain Prost felé.
Vettel 8. rajt-cél-győzelmével a 6. helyen áll az örökranglistán.
Vettel több mint 2000 kört töltött már F1-es verseny élén, ő az ötödik versenyző Schumacher, Senna, Prost és Mansell után, aki átlépi ezt a határt.
Az idei montreali futam után másodszor fordult elő, hogy Vettel, Alonso és Hamilton ebben a sorrendben végzett a dobogón.
A többiek
Paul di Resta és Pastor Maldonado egyaránt 50. versenyét futotta a hétvégén. A kerek számot stílusosan egy egymással való ütközéssel ünnepelték.
Di Resta sorozatban harmadszor nullázott, ennél hosszabb pont nélküli szériája csak egyszer volt, 2011-ben, amikor Kínától Németországig zsinórban nyolcszor maradt a top10-en kívül.
Romain Grosjean harmadik próbálkozásra végre körbeért a belga pályán, a francia versenyző eddigi két itteni futama már a rajt után véget ért.
Sergio Pérez ismételten 11. lett, karrierje során már 12. alkalommal. Pérez összesen 48 futamon szerepelt, azaz továbbra is minden negyedik versenyét ebben a pozícióban zárta, ha pedig csak a teljesített futamokat tekintjük, akkor minden harmadikat! Péreznél több 11. helyet csak Panis és Fisichella szerzett a Formula 1 történetében (14-14).
Jean-Éric Vergne is kezd specialistává válni, hiszen idén hétszer ért célba, aminek több mint fele, négy futam is a 12. helyet hozta számára. Vergne összesen hétszer lett 12. helyezett 31 futamán.
Időmérő edzés
Lewis Hamilton pályafutása 31. pole-ját szerezte, amivel hetedik az örökranglistán, s a második legjobb aktív versenyző e tekintetben Vettel (39) mögött.
Hamilton karrierje során először szerzett zsinórban négy pole-t, ez a 35. alkalom a Formula 1 történetében, hogy ilyesmi előfordul. Utoljára majdnem két éve 2011 nyarán-őszén produkált Vettel ilyen szériát, ő Magyarországtól Japánig öt pole-t szerzett egymás után.
Hamilton második spái pole-ját szerezte, ezzel ő az egyetlen aktív versenyző, akinek ez egynél többször sikerült.
Hamilton a Mercedes 17. pole-ját szerezte, ezzel a csapat a 8. az örökranglistán -az "új Mercedes" a 14. lenne 9 pole-lal.
Lewis Hamilton és Sebastian Vettel karrierjük során egyaránt 56. alkalommal indulhattak az első sorból, így holtversenyben a negyedik helyen állnak az örökranglistán Nigel Mansell-lel.
Hamilton sorozatban hetedszer állt az első rajtsorban, ez a 38. alkalom a Formula 1 történetében, hogy valaki erre képes volt - utoljára Vettel produkált hasonlót 2011-ben.
Giedo van der Garde másodszor, Bianchi és Chilton pedig először jutott be a Q2-be. Mindhárman karrierjük legjobb rajthelyeit szerezték meg (14., 15., 16. hely).
A Marussia három év után először szerepelt a Q2-ben, arra pedig még soha nem volt példa, hogy a kiscsapatok egyike mindkét autójával továbbjusson, ahogy arra sem, hogy a 2010-ben bemutatkozott csapatok három autója is a Q2-ben szerepeljen.
Tizenegy hétvége után Vettel és Hülkenberg továbbra is azzal büszkélkedhet, hogy minden szombaton legyőzte csapattársát.
Az idény összes Q3-ába a következő versenyzők jutottak be: Vettel, Alonso, Räikkönen és Hamilton.
A két kiscsapat versenyzőin kívül nyolc pilóta kényszerült a Q1-ben búcsúzni. Gutiérrez már hétszer, Bottas hatszor, Maldonado ötször, di Resta háromszor, Vergne kétszer, Massa, Grosjean és Ricciardo pedig egyszer nem jutott be a Q2-be.
Az idei tizenegy időmérőből már ötbe is beleszólt az eső, emellett viszont csak egyetlen esőfutamunk volt (Malajzia). Ha a tavalyi szezonzárót is belevesszük, az elmúlt 12 kvalifikáció felén elő kellett venni a vizes pályára alkalmas abroncsokat.
Hibátlanok
Räikkönen kiesésével nincs már versenyző, aki minden idei futamon pontot szerzett. A lista élén holtversenyben a tízszer pontot szerző Räikkönen, Vettel, Alonso, Hamilton és Webber áll, őket a nyolcszor az első tízben záró Rosberg, Massa és Button követi.
Legalább egy autóval a bajnokság élén álló négy csapat, azaz a Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Mercedes tudott minden idei versenyen pontot szerezni. A McLaren kétszer, a Force India háromszor nullázott.
A csapatok közül a legkevesebb kieséssel továbbra is a Marussia és a Red Bull rendelkezik (2-2).
Már csak Hamilton és Chilton láthatta meg az összes idei versenyen a kockás zászlót.
Széria
Miután megszakadt Kimi Räikkönen 38-as célba érési sorozata, e lista élén Hamilton és Chilton (11-11) áll, őket Alonso és Button (9-9) követi.
Így természetesen Räikkönen pontszerző sorozata is megszakadt, a leghosszabb sorozat most Alonsóé (9), akit Webber (8) és Hamilton (6) követ.
Alonso sorozatban 54. befejezett versenyén szerzett pontot, őt Räikkönen (27) és Vettel (26) követi e tekintetben.
Hamilton sorozatban 66. alkalommal jutott a Q3-ba, ez a leghosszabb ilyen sorozat a három szakaszos időmérő edzés bevezetése óta. A második leghosszabb ilyen sorozat Alonsóé (23), a harmadik pedig Vettelé (19).
A Ferrari sorozatban 59. versenyén szerzett pontot, őket a Lotus (32) és a Red Bull (18) követi.
Alonso sorozatban 66 versenyt teljesített műszaki hiba miatti kiesés nélkül, ami rekordot jelent.
A német versenyzők sorozatban 96 versenyen szereztek pontot, ami szintén rekordot jelent, a második leghosszabb ilyen sorozat pedig aktuálisan a brit pilótáké: 74 futam, mely a valaha volt 3. leghosszabb.
http://idealisiv.blog.nepsport.hu/archi ... lta_-_Spa/