A6 quattroRealista24 írta:Semmi extra, egy átlag kombi családi autó.

HozzászólásSzerző: sentry » 2017. március 1., szerda 19:57
A6 quattroRealista24 írta:Semmi extra, egy átlag kombi családi autó.
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2017. március 1., szerda 19:53
HozzászólásSzerző: Luigi-K1 » 2017. március 1., szerda 19:48
Realista24 írta:Amint vettemdefender3 írta:
Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?![]()
Tizenhatos 205/55 új gumit veszek félár -20%-ért.
HozzászólásSzerző: Sierra » 2017. március 1., szerda 19:42
Haha, pont most nézegettem az előrejelzést.defender3 írta: Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2017. március 1., szerda 19:38
Amint vettemdefender3 írta:
Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?
HozzászólásSzerző: BlancoMark » 2017. március 1., szerda 19:30
HozzászólásSzerző: Anthony » 2017. március 1., szerda 19:23
HozzászólásSzerző: füst » 2017. március 1., szerda 19:18
Nos, a Colas útépítéssel foglalkozik, a Swietelsky vasútépítéssel, a Strabag pedig ehhez a régióhoz tartozik, ráadásul pályázott is... az autópályaépítés pedig továbbra is egy másik iparág, nem az volt a téma. A Colas nem fog állatkertet építeni, erre van egy ezresem.Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.
HozzászólásSzerző: defender3 » 2017. március 1., szerda 19:17
HozzászólásSzerző: rashidm » 2017. március 1., szerda 19:01
Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.füst írta:Ha biztos van bőven példa, akkor gondolom nem esik nehezedre mondani párat, hogy ne csak a levegőbe beszélj, és bebizonyítsd az állításodat, ha már a kérdésekre nem válaszoltál.Anthony írta:Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
És igen, felhozom, mert nemhogy nem tényező, hanem jelentős összegekről van szó, nem véletlen hogy fénykorában a KÉSZ sem jutott messzebb Romániánál és Ukrajnánál.
Az autópálya-építés egészen más kávéház, teljesen más technológia és infrastrukturális szükségletei vannak, továbbá feltételezem Nyugat-Európa már nagyon jól kivan építve autópályákkal, míg Közép- és Kelet-Európában óriási hiány van autópályákból, ezért jobban érdekeltek a nyugati cégek is ebben a régióban. Az építőipar más tészta, épületek mindenhol ugyanúgy kellenek, ezért egy cég nem fog több száz km-rel és x országhatárral arrébb építkezni, ha a székhelyétől mondjuk 50 km-re is tud... De ez csak az én tippem. mivel nem értek az autópályaépítéshez, ott nem tudom mi újság, de mint mondtam, nem is ide tartozik, igazságtalannak tartom idekeverni.
HozzászólásSzerző: füst » 2017. március 1., szerda 18:19
Ha biztos van bőven példa, akkor gondolom nem esik nehezedre mondani párat, hogy ne csak a levegőbe beszélj, és bebizonyítsd az állításodat, ha már a kérdésekre nem válaszoltál.Anthony írta:Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
HozzászólásSzerző: Anthony » 2017. március 1., szerda 17:04
HozzászólásSzerző: rashidm » 2017. március 1., szerda 15:57
Hát a Strabagnak konkrétan nem kéne utaznia, mert van mo-i részlege.füst írta:Elég sok kijelentést tettem az elmúlt hsz-eimben, ezért az ilyesmit most mellőzném, mert érzem hogy sok lesz már ebből a témából és belőlem is és nem akarok untatni másokat a szavaimmal. Szóval inkább csak tőled kérdeznék, ha már ismét felhoztad a témát.Anthony írta:http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.
Kérlek áruld el; miért érné meg egy cégnek több száz, esetleg 1-1,5 ezer km-errel távolabbi építkezést megpályázni, ha a saját régiójában is talál? Másik oldalról pedig, hogyan lenne képes egy ilyen cég ugyanazért az árért jobb munkát vállalni, vagy pedig olcsóbban ugyanazt a minőséget garantálni, mint egy regionális cég, ha az utaztatás súlyos pénzeket visz el? Hogyan képzeled el a dolgot? Csak azután van értelme a konklúziódnak ha ezek a kérdések választ nyertek.
Olyan ez mintha egy szobafestő inkább a szomszéd megyébe járna át festeni a saját városa helyett... kinek érné az meg?
Sajnos megvan a véleményem bizonyos újságírói tevékenységekről. És arról is hogy mennyire divatos a magyar vonatkozású eseményeket, dolgokat és sokszor eleve a magyar szót pejoratív céllal használni. De tartom a szavam és nem fejtem ki.
HozzászólásSzerző: füst » 2017. március 1., szerda 15:47
Elég sok kijelentést tettem az elmúlt hsz-eimben, ezért az ilyesmit most mellőzném, mert érzem hogy sok lesz már ebből a témából és belőlem is és nem akarok untatni másokat a szavaimmal. Szóval inkább csak tőled kérdeznék, ha már ismét felhoztad a témát.Anthony írta:http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.
HozzászólásSzerző: Anthony » 2017. március 1., szerda 10:47
HozzászólásSzerző: Kercsó » 2017. február 27., hétfő 19:15
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2017. február 27., hétfő 18:08
HozzászólásSzerző: füst » 2017. február 27., hétfő 17:59
Hát ez már színtisztán politikai kérdés, nem nagyon szeretnék továbbhaladni, még pár sort megengedek magamnak; röviden mind nagyon jó nézet, csak a lopjanak kevesebbet olyan kategória, mint oroszlánnak mondani hogy egyen kevesebbet az elé rakott húsból. Ha maga a rendszer nem önszabályozó, és nem zárja ki a lopás lehetőségét, akkor kivülről hiába mondogatjuk hogy lopjanak kevesebbet. Szóval a kiírási rendszer reformálása már inkább jónak tűnik. Sajnos keveseknek ér el odáig a keze, hogy befolyásoljon ilyen magas szinten döntéseket, de meg lehet próbálni, támogatottság kérdése az egész. Ha te belekezdesz, garantáltan van egy szavazatod, de ha nincs aki megtegye, mert sajnos nincs, akkor csak a vállvonogatás marad... Magam részéről ez egy óriási fekete pont a kormány részére, párt szinten, mert kivételesen nekem Orbánnal viszonylag kevés problémám van, a jelenlegi és a közelmúltbéli felhozatalból őt tartom a legalkalmasabb embernek... viszont párt szinten, akik körbeveszik őt, az métely... az ellenzéki erőt szintén nem szeretném hosszasan jellemezni, rombolni tudnak, értékalkotásban eddig 0. A legszomorúbb hogy a kormányzásban olyan környezet alakult ki, ami Orbánra van szabva. Jelenleg hát ki-ki döntse el, de szerintem úgy nagyjából működőképes, viszont ha ő leköszön, akkor elszabadul a hajóágyú. De ez már messzire visz.Realista24 írta:Lopjanak kevesebbet, az rossz nézet? Vagy ami 10.000 Ft, azt ne 100.000 Ft-ért szerezzék be. És hasonló apróságok. Az egész kiírási rendszert kellene átreformálni, lennének rá ötleteim is, de sok értelme nincsen. Kezdetben elég lenne egy piaci alapú árazást bevezetni, nem pedig keret alapút.Most az a lépés jön, hogy mond valaki valami jobbat, és aszerint továbbhaladunk. A problémák itt kezdődnek.
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2017. február 27., hétfő 17:09
Lopjanak kevesebbet, az rossz nézet? Vagy ami 10.000 Ft, azt ne 100.000 Ft-ért szerezzék be. És hasonló apróságok. Az egész kiírási rendszert kellene átreformálni, lennének rá ötleteim is, de sok értelme nincsen. Kezdetben elég lenne egy piaci alapú árazást bevezetni, nem pedig keret alapút.Most az a lépés jön, hogy mond valaki valami jobbat, és aszerint továbbhaladunk. A problémák itt kezdődnek.
HozzászólásSzerző: füst » 2017. február 27., hétfő 17:00
Hát... a kérdést nem egészen értem.Szerinted azzal lehet élénkíteni a magyar építőipart, hogy mindig mindent egy cég nyer, ergp monopoliuma van belföldön, vagy azzal ha korrekt verseny van?
Én is nagyon szomorúnak tartom a helyzetet, de amíg nincs senki aki jobb ötlettel előállna rendszerszinten, addig álljon le minden? Ez sajnos nem életszerű.A lopnak, de másképp nem lehet/legalább csináltak valamit, legalább itthon marad a pénz szemlélet amit nagyjából képviselsz eléggé szomorú, hogy ne fogalmazzak durván.
Jelenlévő fórumozók: 17 regisztrált és 0 vendég
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem