Ahogy irtam, az a nem jo, ahogy hasznalja a paraszt.Minden "parasztnak" joga van használni a kocsiját, ha arra van igazoló okmánya. Neked vagy ezzel van a bajod, akkor viszont ezzel a "paraszt" problémával kellene foglalkozni, amire később sem teszel utalást, vagy az úthálózat még sem jó.
Ha az úthálózat jó és a forgalomszervezés, ami ugyan úgy az úthálózat szerves részét képezi rendben van, de a sok "paraszt" ráhajt és már nem is egyszerű közlekedni, akkor ott nem jó minden.
Remélem azért a "parasztokat" nem akard eltiltani a vezetéstől, amiért azok használni merik szerinted túlzóan kis távolságokra is a kocsijukat.
Adott egy varos, annak van egy merete, es ahhoz merten a szekesfehervari uthalozat teljesen rendben van. Van ket elkerulo, kivettek egy raklap folosleges lampat, okos zebrak vannak sok helyen, nagyjabol a zoldhullam jellemzo a lampakra.
Ahol lehetett megtartottak a ket savot, a belvarosban bar idegesito, de le kellett lassitani a forgalmat.
A varos pedig kicsi, es amikor a legvonalban 500 meterre levo iskolahoz/ovodahoz gyalog par perc alatt oda tudsz setalni, de inkabb kocsiba ulsz, es 15-20 perc alatt teszed meg az utat, mert kenyelmes vagy, akkor igen, en bizony azt mondom, a paraszt nem tudja hasznalni az uthalozatot. Hiaba van jogsija meg autoja, ha esze nincsen.
Ugyanez igaz a bevasarlasra is sokszor. Konnyebb kocsival elhozni a cuccot a 300 meterre levo sparbol (legvonalban) korbe 1-1,2km-en keresztul, mint gyalog. Megertem, mert van kocsija es jogsija, ergo van ra lehetosege, esze mar kevesbe.
Ovodanal ott a parkolo (tobb is) 50-100 meteres korzetben tobb is. De nem, a paraszt beall az ajtoba, garazs ele, ott lakok kijutasi lehetoseget elvagva, kukasauto munkajat nehezitve, csak mert nem tud par metert setalni. Persze van igazolo okmanya arrol, hogy tud vezetni, es kocsija is van. Esze ennek sincs tobb, mint a fenti kettonek.
Szamtalan ilyen peldat tudok irni, ami megneheziti a kozlekedest, es semmi koze az uthalozathoz. Es a csucsok csucsa, hogy aztan idegbeteg a tobbseg, dudalnak, veszelyeztetik a gyalogosokat, csak mert a sajat maguk altal generalt dugoban ulnek.
Osszegezve, sokkal kevesebb a lampa, a zoldhullamok jol vannak kialakitva (emlekszem mi volt 5-10 eve...zoldtol pirosig mentunk), elkerulok adottak, parkolas megoldott, a varos meretenek meg van egy limitacioja. Tomegkozlekedest a buszok szolgaltatjak, amibol egyebkent jar eleg, es az egesz varost lefedik nagyjabol.
Az egyetlen faktor ebben az egyenletben, ami kilog, az az uthalozat hasznaloja.
Sokadrangu problema ez, de ha akarod, irhatom azt negyedik pontkent, hogy belvarosba behajtasi dij bevezetese.


