Ez a kis részlet egy parlamenti felszólalásból van. Dúró Dóra felel a Mi hazánknál a gyermekvédelemért. Megemlíti Palkovics Lászlót, aki az ATV-ben nyilatkozott az MI oktatásáról és hogy nem lehet elég korán (már az óvodában) kezdeni, aki talán a legközelebb van az oktatáshoz, mert bár oktatási miniszterünk nincs, de Pintér, akihez tartozik az oktatás, olyan messze van tőle, mint Makó Jeruzsálemtől.Halfkey írta:Kedves kiserik, mutatnám hogy mi az amit a feedembe hirdettek:kiserik írta:
Mivel kérdőjelet tettél a nevetőfej elé, ezért bátorkodom válaszolni.
Az egész téma a digitális gyermekvédelemről szól. Itt egy Magyar Jelenes beszélgetés róla Dúró Dórával: https://www.youtube.com/watch?v=Im8t1-_UkE8&t
https://www.facebook.com/share/r/16ZdnicnfV/
Ebben egy kanyi szó sincs a gyerekvédelemről, nézd meg nyugodtan. Mivel ez egy általuk vágott és terjesztett tartalom, itt egyáltalán nem állja meg a helyét a "tájékozódj több helyről részletesen és majd megérted" érv, mert ők emelték ki egy részét a mondandónak. Ez a rész amire itt fókuszálnak, ha megnézed a videót, nem az hogy az AI káros a gyerekekre. Elképzelhető hogy iszonyat gyengék a kommunikációban, de az is hogy ez nem a gyerekvédelemről szól - mindenkinek rábízom a saját értékelíteré hogy melyik, ezen nem fogunk összeveszni.
És persze benne vagyok, szokás szerint kanyarodjunk a témában jobbra balra és evezzünk neked/nekik kényelmesebb vizekre, ha már önmagában a videóban elhangzott állítások ebben a formában védhetetlenek. Beszéljünk akkor arról a szűkített scoperól amit mondaniuk kellett volna (megvédeni a gyerekeket az AI-tól), ha már mint kiderült valójában ez a lényeg (csak képtelen szegények jól lekommunikálni, amúgyis biztos megvágta a videót a Meta).
Mindenki látja a veszélyeit. Csak a legtöbben látjuk az előnyeit is, ami valamiért itt teljesen kimarad a képletből.Számomra inkább az az ijesztő, hogy ha valaki nem látja az okos eszközök veszélyeit (beleértve az MI ""társakat"") a gyerekekre és így a leendő társadalomra nézve. Ennek semmi köze nincs a luddizmushoz. De szívesen meghallgatom az érveidet, hogy miért kellene mondjuk óvodában, vagy alsó tagozatban MI-re tanítani a kisgyereket?
Szép huszáros ugrás hogy ovódában mi legyen, erről aztán főleg nem beszéltem sem én sem Dóri, de a mondandód azon részébe mondjuk szívesen beleállok hogy miért tanítsjuk alsó tagozatban MI-re a gyerekeket (ovódában semmilyen technológiát nem tartok indokoltnak, számtalan kutatás van a témában.Ha meg nincs eszközhozzáférés, az MI sem téma ott.). Alsóban már például azért érdemes ezzel foglalkozni, hogy az általad vizionált problémákat megoldjuk. Ha az a baj hogy hülyeséget mond a gyerekeknek és veszélyes dolgokat, akkor hívjuk fel erre oktatás keretében a figyelmet! Mondjuk el mire jó, és mire nem jó. Ezzel nemcsak megoldjuk azt hogy ne vele beszéljenek olyan témákban amikben nem érdemes, hanem olyan kompetenciákat sajátítanak el gyerekkorukban, amire jelen állás szerint úgy néz ki konkrétan egész életükben szükségük lesz. A karrieremből kb egy évtizeted abból építettem fel le hogy jobban és hatékonyabban tudtam Googleben keresni megoldást a problémákra, és egyébként a szellemi munkák komoly részére ez igaz volt. A jövőben ez már nem Google lesz hanem AI, és szerintem hasznos ha nem autodidakta módon kell majd megtanulniuk ezt, hanem tudatosan fel vannak rá készítve.
Szóval igazad, van, ebben a részletben nem mondta ki a "gyermekvédelem" vagy a "gyerek" szót.
Alsó: egyik legnagyobb problémának tartom a gyereknevelés kapcsán azt, hogy a gyerekeket idősebbnek kezelik, mint amilyenek. Alsó az 1-4. osztály 7-11 éveseket jelenti. 1-2 között írni, olvasni tanulnak. 3-4 között tanulnak meg egyáltalán folyékonyan írni olvasni.
Bemásoltam ide a Bethesda kórház ajánlását, amit szakemberek állítottak össze. Első pont: 10 éves kor alatt (az alsó tagozat végéig) semmiképpen, 14 éves kor alatt (a felső tagozat végéig) lehetőleg ne legyen a gyermeknek saját okoseszköze (okostelefon, laptop, okosóra, stb.). Ez nem véletlen. Egy komplett generáció vált nyomorékká, míg ezekre rájöttek. És akkor idézném: "Ha meg nincs eszközhozzáférés, az MI sem téma ott." Otthon lehet anyával, apával felügyelet mellett kütyüzni, ha a szülők ezt akarják, de alsóban az iskolában kötelezően nincs helye szerintem, ahogy sok másnak sem. Ők még gyerekek. Nekik egymással játszani, felfedezni, gyereknek lenni kellene, nem minifelnőttként az életre készülni. Én 5. osztálytól vezetném be az informatikát (és ezen belül az MI használatát) kizárólag iskolai eszközök segítségével.
ui.: ez a META-zás elég gyenge. Ilyen facebook huszárkodós. Nem illik hozzád.



