BYD
Felek megkerdezni, hogy elolvastad-e a Reuters cikket a BYD-rol, mert egyebkent nagyon erdekes es sokatmondo.
Partpolitikatol fuggetlenul amugy maga a g7 cikk eleg gusztustalan a maga modjan, mert gyartas mennyisege ide vagy oda, nem csak a beruhazas ertekevel tolja meg a gazdasagot (ha azt lehet egyaltalan igy hivni), sokkal fontosabb, hogy mar alacsony kapacitassal is rengeteg munkahelyet fog teremteni a regioban.
Az mar mas kerdes, hogy ezeket magyarok fogjak e betolteni vagy importaljak majd az ukran/roman/filippino eroforrasokat.
Mercedes
Lehet en ertek felre valamit, de a linkelt cikkben ez van:
"A Mercedes Kecskeméten 2022-ben kezdte építeni az új üzemét, amely megduplázza az itteni gyártókapacitását, ám már korábban kiderült, hogy a gyártás indulása jövőre csúszik."
Van ebben egy cikk, amiben hivatkozik a duplazasra, abban ez all:
Jövő év elején elkezdi a sorozatgyártást a Mercedes új kecskeméti gyára, ezzel duplájára nő a vállalat magyarországi gyártókapacitása – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Stuttgartban.
Datum 2025. marcius.
Ezek alapjan en ugy gondolom, hogy a Mercedes eseteben a tervek szerint halad minden. Lesz egy teli leallas, majd januartol indul a gyartas.
Csak a cikk tartalmat kivantam minositeni, mielott valaki felreerti.
Azt hogy a kormany a GDP novekedesbe amugy mit hazudott bele, es hogyan, ismet egy mas kerdes.