Plug-in számomra nem nagyon opció, mert sokat autópályázok, az pik-pak lemeríti az aksit (amíg meg nem jelennek az általad említett reálisan 100-120 km-t tudó modellek), aztán a benzines motor pedig sokat fogyaszt a plusz súly miatt.Nika91127 írta:Én se vennék Toyota hybridet.nuevo_ericco írta:
Pedig Európán kívül már egy ideje nagyot mennek (plusz az SUV-jaikba is már csak ezt a hajtásláncot rakják). Meg inkább konkrét tapasztalatok érdekelnének.
Pl. a Toyotákkal szemben számomra nagy előny a CVT mellőzése, és még ha csak szimulálja is a váltásokat, akkor is sokat ad a vezetési élményhez, ellentétben a Toyoták idegesítő hangoskodásával. Nemrég volt szerencsém egy hybrid RAV4-et vezetni, nem volt jó a fülemnek az amit a CVT enged a motornak, de lehet csak szokás kérdése.
Ami tetszik, az a VW plug-in rendszere, de jelenleg a kocsicserén nem agyalok.
De ha majd felmerül 4-5 év múlva, akkor ez lesz a perspektíva. 100-120 km elektromosan tisztán, kint meg hybrid mód.
A Honda hybrid pedig az esetek 90%-ban elektromos meghajtású, azonnal jön a nyomaték és a 184 lóerő, a kétliteres botegyszerű atkinson ciklusú benzinmotor pedig ilyenkor csak a kis aksit tölti, csak 120 felett kapcsolódik a meghajtásba, amikor már az elektromos nem annyira hatékony (mindkét motor akkor van használva, amikor az neki a legmegfelelőbb, így elméletileg tartósnak is számít). Tehát van benne egy kis sportosság, emellett 5,5 literes vegyes, autópályás fogyasztás. De ezek mind a teszteken hallott dolgok, ezért érdekelne reális, hosszabb távú tapasztalat. Akár HR-V-ből, CR-V-ből is.