Tjacks írta:
nmate írta:
Országútival kapcsolatban is tudnál ajánlani? Kacérkodok a triatlonozás gondolatával és egyértelműen a kerékpár a legnagyobb homály nálam. Elég drágák a szekerek, gondolkozom hogy használtan berántok egy darabot, mire érdemes figyelnem?
Ha van tipped megköszönöm ha megosztod velem.
Ha akarsz szélesebb gumit, akkor tárcsafékeset érdemes nézni, ezek drágábbak azért.
Ha jó a 25-ös gumi, akkor olcsóbban vannak azért jó felnifékes darabok.
Karbont akkor ajánlom, ha nagyon benne vagy már, kezdésnek bőven jó az alu. Gyakorlatilag háromféle váltómárkával fogsz találkozni, Shimano, Campagnolo, Sram. Shimanoból Claris-t kerülném, többi ok. Claris < Sora < 105 < Ultegra < Dura Ace a sorrend, de évjárat függően egy 105 lehet olyan jó, mint egy Ultegra is akár.
Vételnél:
Legfőbb dolog, váz legyen ép, többi javítható. Meg kell nézni nem ferde-e, nincs repedés, nagyobb sérülés, akkor rendben lesz.
Érdemes nézni láncnyúlást (filléres darab egy láncnyúlásmérő). Két oldala van, 0.75mm és 1mm. Előbbi érték ha beleesik a láncba, akkor lánccsere, ha 1-es akkor lánckerék csere is kell.
Fékek, bowdenek, küllők állapota mind alkupozíció lehet.
Kerékben nyolcas (oldalirányú kilengés) kiszedhető, tojás (vertikális irányba kilengés) nehezebben. Felnin felütés szintén nem jó jel. Kereket megpörgeted levegőben, szépen megy-e. Ha nem, megnézni belelóg-e a fék, ha nem lóg akkor kerékagy. Megtekerni, terhelésre kattan / ugrik-e a hajtókar (középrész), ha igen, akkor az sem jó jel, bár egy masszív alkuval ezek mind
Váltó ha nem sérült, nem lehet nagy baja.
Utóbbiak ha nem jók, attól még lehet venni, csak nehezebb beárazni, de ha érted a dolgod, egy jó alkuval lehet akasztani szépet