Ez a 10% profit nehezen ertelmezheto egyebkent.csababarca írta: Nem kell sajnálni a vendéglátó helyeket sem, igen működhetnének 10%-os profittal is, de az nem elég. Mert soha semmi sem elég.
De úgyis addig emelnek, ameddig az emberek járnak ezekre a helyekre, ez ilyen. Ha majd csappan a forgalom esetleg elgondolkoznak. Na nem az árcsökkenésen, hanem jönnek a silányabb alapanyagok, kirúgnak személyzetet, stb. De a tulaj a pénzénél lesz.
Ez egy jól megfigyelhető tendencia pl nálunk, vidéken.
Kinyit egy hely, értelmezhető árakkal, jó kiszolgálással, minőségi alapanyagokkal. Az emberek is mennek, örülnek, tele a hely. Aztán jönnek az áremelések, közben a kaja minősége se olyan mint a nyitás utáni hetekben.
Az emberek már nem járnak annyit, nem fogyasztanak úgy a drágább italokból, kajákból, aztán szépen lassan bezár a hely.
2-3 évig élnek meg nálunk ezek a "fancynek" gondolt helyek. Mindnél ugyanaz a tendencia.
Vagy számlázási gondok, adócsalás, de az más történet:D
Mikor gondolod a 10% profitot? Ha kifizetett minden adot, alkalmazottat? Ha mar kifizette mindezeket, es forditott karbantartasra, felujitasra, fejlesztesre?
Egy szupermarket miert torekszik magas profitra, egy etterem/kocsma miert ne tehetne?
Az is erdekes, hogy sokan a sör/palinka, stb miatt haborognak, hogy milyen sokba kerul, aztan amikor a 40 Ft-os kaveert fizetnek 1400 Ft-ot, az fel sem jön sehol.
Tovabbra is ugy gondolom, hogy ha ugy döntesz ilyen helyre mesz enni, inni, vegtelen lehetoseged van informaciot szerezni, arakrol, minosegrol, kiszolgalasrol, stb. Es ha vegul ugy hataroz az ember, hogy ott fog fogyasztani, akkor ketszinu dolog utana ezert haborogni.
B verzio, ha barmi nem tetszik a feltetelek kozul, nem mesz oda.
Olyan ez, mint a bookingos negativ ertekelesek zöme. Nem volt wifi (igaz elore oda volt irva, hogy nincs), a szoba utcara nezett (mert olyan foglaltal, hogy street view), hangos volt (a szalloda a bulinegyedben van egyebkent)...stb.stb, es dobjak a 4-5-6 pontos ertekeleseket.