Nika91127 írta:
kiserik írta:
Nem az a baj a hidrogénnel, hogy nem engedi ez vagy az, hanem, hogy technikailag nincs sok értelme a személyautókban. Egyébként pont az olajosok támogatják az ötletet a legjobban, mert a mostani üzemanyag infrastruktúráját lehetne így használni az olaj után, így maradna náluk a biznic.
Technikailag nincs sok értelme? Miért?
Egyrészt az alap tulajdonsága miatt. Gáz. 2 féle módszer van, hogy beletedd egy autóba: vagy lehűtöd míg cseppfolyós nem lesz és úgy is tárolod (itt mínusz kétszáznemtudommennyi fokról beszélünk), vagy össze nyomod, ha jól emlékszem 14 bar-ra. Ugye van egy harmadik, hogy egy rohadt nagy lufit kötsz a kocsi tetejére

Az autóiparban a másodikat próbálgatják. Ez azt jelenti, hogy néhány gázpalackot pakolgatnak be az autóba, amikben 14 bár nyomáson van a folyékony hidrogén. Ez ugye elég hely igényes és baromi nehezek is, ha jól rémlik.
Másik dolog az energetika. A környezetbarát hidrogén előállítása baromi sok energiába kerül. Ezt el kell szállítani nagy nyomáson a tárolókba, kutakhoz, ahol nagy nyomás alatt kell tankolni az autókat. Majd a hidrogénből elektromos áramot állít elő az autó és ezzel meghajt egy elektromotort, kb 50%-os (ha jól emlékszem) hatásfokkal.
A hidrogén meghajtás egy működő dolog lehet, de szerintem (és tőlem okosabbak szerint) inkább a vízifuvarozásban, ahol pl nem számít, hogy 3-4 plusz konténer van egy teherhajón.