kierkegaard írta:
Amúgy ez számomra is tök értetlen, hogy egy csomó szakaszon nagyon fasza vonatok járnak már és tök jó utazni rajtuk. Viszont a menetidő egy dekát se változott. + alapvető probléma még a felsővezeték szakadás.
Egyáltalán nem értek hozzá de szerintem gazdaságélénkitő hatása is lenne ha mondjuk xy településre nem másfél óra lenne az út, hanem fél vagy 3/4 óra. Ill az embereknek is több lehetőségük lenne egy csomó dologra.
A kiváló minőségű közösségi közlekedés nagyon dárga móka, és tipikusan veszteséges üzletág. A teljes költséget nem lehet átterhelni, mert akkor legtöbbször az egyéni közlekedés nyer. Vannak jelentős társadalmi előnyei, de politikai kevés. A járművek vásárlása még csak-csak megvalósul mifelénk is, mert egyszeri nagy tételű beszerzés, jól korrumpálható, lehet nagyon jól járni belőle. Ellenben az infrastruktúra fenntartása nem ilyen, a vasúti pálya szinten tartásához, sok képzett, motivált, jól fizetett alkalmazott kell/kellene, ezen felül az anyagi ráfordítás is jelentős. Plusz nem látványos, nem lehet szines pántlikával átkötve átadni, hogy lám-lám már 20 éve nem kellett sebességcsökkentés a vonalon, mert rendesen karbantartjuk, ergo politikai haszna elenyésző. A gazdaságélénkítést, az egyéni életszínvonal javulást nagyon is jól látod, de ez nem szempont Magyarországon. Kormányunk központosított EU forráskiosztáson csüngő haveri réteget, és elvtelenül kiszolgált, legfőképp távolkeleti hátterű, nagycégeket akar látni az országban. Arra, hogy világ végezetéig hatalmon legyenek, elég pár zsák krumpli, és a teljesen leuralt média.