Ez maga kiserik lesz

HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 31., csütörtök 13:31
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. augusztus 31., csütörtök 13:24
HozzászólásSzerző: Gknight007 » 2023. augusztus 31., csütörtök 13:14
A kiváló minőségű közösségi közlekedés nagyon dárga móka, és tipikusan veszteséges üzletág. A teljes költséget nem lehet átterhelni, mert akkor legtöbbször az egyéni közlekedés nyer. Vannak jelentős társadalmi előnyei, de politikai kevés. A járművek vásárlása még csak-csak megvalósul mifelénk is, mert egyszeri nagy tételű beszerzés, jól korrumpálható, lehet nagyon jól járni belőle. Ellenben az infrastruktúra fenntartása nem ilyen, a vasúti pálya szinten tartásához, sok képzett, motivált, jól fizetett alkalmazott kell/kellene, ezen felül az anyagi ráfordítás is jelentős. Plusz nem látványos, nem lehet szines pántlikával átkötve átadni, hogy lám-lám már 20 éve nem kellett sebességcsökkentés a vonalon, mert rendesen karbantartjuk, ergo politikai haszna elenyésző. A gazdaságélénkítést, az egyéni életszínvonal javulást nagyon is jól látod, de ez nem szempont Magyarországon. Kormányunk központosított EU forráskiosztáson csüngő haveri réteget, és elvtelenül kiszolgált, legfőképp távolkeleti hátterű, nagycégeket akar látni az országban. Arra, hogy világ végezetéig hatalmon legyenek, elég pár zsák krumpli, és a teljesen leuralt média.kierkegaard írta: Amúgy ez számomra is tök értetlen, hogy egy csomó szakaszon nagyon fasza vonatok járnak már és tök jó utazni rajtuk. Viszont a menetidő egy dekát se változott. + alapvető probléma még a felsővezeték szakadás.
Egyáltalán nem értek hozzá de szerintem gazdaságélénkitő hatása is lenne ha mondjuk xy településre nem másfél óra lenne az út, hanem fél vagy 3/4 óra. Ill az embereknek is több lehetőségük lenne egy csomó dologra.
HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2023. augusztus 31., csütörtök 13:05
Amig nem vagy a rendszer resze, teljesen erthetetlen minden. Aztan amikor bekerulsz, megerted miert van minden lerohadva (persze nem mindenki IQ-ja eri el a 80-at ebben a korben ehhez).kierkegaard írta: Amúgy ez számomra is tök értetlen, hogy egy csomó szakaszon nagyon fasza vonatok járnak már és tök jó utazni rajtuk. Viszont a menetidő egy dekát se változott. + alapvető probléma még a felsővezeték szakadás.
Egyáltalán nem értek hozzá de szerintem gazdaságélénkitő hatása is lenne ha mondjuk xy településre nem másfél óra lenne az út, hanem fél vagy 3/4 óra. Ill az embereknek is több lehetőségük lenne egy csomó dologra.
HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2023. augusztus 31., csütörtök 13:03
Menj autóval, fizess adót a tüzelőanyagért, kocsiért, a szar utakon széteső autódba kellő alkatrészek után áfát, fizess autópályamatricát, ha beértél a városba fizess a parkolásért! Fizess mindenért! NE normális közszolgáltatást, közösségi közlekedést várj el kérlek!kierkegaard írta: Amúgy ez számomra is tök értetlen, hogy egy csomó szakaszon nagyon fasza vonatok járnak már és tök jó utazni rajtuk. Viszont a menetidő egy dekát se változott. + alapvető probléma még a felsővezeték szakadás.
Egyáltalán nem értek hozzá de szerintem gazdaságélénkitő hatása is lenne ha mondjuk xy településre nem másfél óra lenne az út, hanem fél vagy 3/4 óra. Ill az embereknek is több lehetőségük lenne egy csomó dologra.
HozzászólásSzerző: kierkegaard » 2023. augusztus 31., csütörtök 12:59
HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 31., csütörtök 12:18
Hát igen, a mellékvonali vasúti személyszállítás az teljesen leragadt a 70-es években. Ugyanazok az ócska szerelvények és kb ugyanazok a sínszálak a legtöbbnél, amiket akkor fektettek le. Nézzük a pozitív oldalát, tiszta időutazás.M1Ö írta: Ja nem az lett volna. Csak a sírás kerülget a békés megyei mindennemű közlekedéstől.
HozzászólásSzerző: M1Ö » 2023. augusztus 31., csütörtök 12:16
Ja nem az lett volna. Csak a sírás kerülget a békés megyei mindennemű közlekedéstől.Sierra írta: Értelmetlen összehasonlítani egy mellékvonalat egy fővonallal. Főleg hogy a mellékvonalak nagy része nem is villamosított
HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 31., csütörtök 12:12
Értelmetlen összehasonlítani egy mellékvonalat egy fővonallal. Főleg hogy a mellékvonalak nagy része nem is villamosított.M1Ö írta: 100 km/h-ra csökkentették. Baszki, Békésmegyébe jó, ha 60nal mennek. 37 km-es útvonal Békéscsabára 1 óra 2 perc![]()
HozzászólásSzerző: M1Ö » 2023. augusztus 31., csütörtök 12:11
HozzászólásSzerző: Gknight007 » 2023. augusztus 31., csütörtök 11:08
Nem értem mi a probléma, hiszen a Lázár megmondta, hogy Ő MINT A TULAJDONOS utasította a MÁVot, hogy csinálja meg. A pénzt meg majd ő adja, mert ha ő azt mondja, hogy lesz, akkor lesz is.... A MÁV csoport mérnökei meg különben se okoskodjanak. El se tudom mondani hány helyen vérzik ez a pökhendi nyilatkozat, de jól belesimul a kormány utóbbi évekbeli kommunikációs stílusába. Amúgy meg olyan drága nálunk a vasúti szállítás, főleg a rossz energiavásárlási szerződések miatt, hogy aki teheti kikerül minket. Ez is valami siker féle, ha úgy vesszük. Ha meg nem, akkor a Soros tehet róla, meg a 13 éve elmúlt 8 év.Sierra írta: Olyan rossz a sínek állapota a győri fővonalon, hogy korlátozták a vonatok sebességét
Legfontosabb, nyugat-európába vezető hazai vasútvonal. De nem is baj, épül-szépül az ország.Lölöéknek meg idénre meglett a 27 milliárdos szuperjacht, meg lehet nyugodni.
![]()
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 31., csütörtök 10:57
HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 31., csütörtök 10:17
HozzászólásSzerző: füst » 2023. augusztus 28., hétfő 13:51
Nem érzem hogy bármit is mondanom kellene, nagyon sokat és nagyon sok helyen téptem már a szám a napenergia miatt.Halfkey írta: Ez engem eléggé felszabott. Ès tudom hogy jön majd füst és elmondja hogy a régi rendszer túl kedvezō - mint ahogy nyilván az is - csak attól még egy átvezetést nem így kell kezelni és bejelenteni. Úgy érzem kb. hiba volt nem betenni gázfūtést csak hōszivattyút, mert most egekben lesz a ‘rezsitámogatott’ villanyszámlám.
HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2023. augusztus 27., vasárnap 22:50
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. augusztus 27., vasárnap 21:49
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 27., vasárnap 21:47
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. augusztus 27., vasárnap 21:46
Ah értem, köszi.Nika91127 írta:Az újaknak fix volt a havi, de a korábbiak átrakása csak erős pletyka volt.Realista24 írta:
Szembeszomszéd ket hónapja szereltette fel, már akkor mondta hogy havi lesz.
Mindenesetre nálam ezért lett gázkazán+inverteres klímák és nem napelem-klíma-hőszivattyú.
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. augusztus 27., vasárnap 21:41
Az újaknak fix volt a havi, de a korábbiak átrakása csak erős pletyka volt.Realista24 írta:Szembeszomszéd ket hónapja szereltette fel, már akkor mondta hogy havi lesz.Nika91127 írta:
Én 1 hónapja kérdeztem a villanyszerelőt, aki a háznál dolgozik, ő ezt már akkor mondta, h vannak ilyen pletykák, de ők se hitték 100%-ra, hogy meglépik
Jelenlévő fórumozók: 8 regisztrált és 0 vendég
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem