
Én amúgy simán dobom ki erre (is) a pénzt ahogy már írtam, csak bevallom magamnak hogy mit csinálok

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 24., csütörtök 12:04
HozzászólásSzerző: Dupla D » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:58
Megint drasztikus lesz, amit mondok, de a legtöbb embernek nem alapvető szükséglet az autó. Aki fix egy helyre jár dolgozni annak ott az alternatíva, hogy közelebb is költözhet a munkahelyéhez, vagy munkát váltson egy közelebbi munkahelyre. Emiatt előnyösebb egy nem szocialista berendezkedés, hogy mindenki saját ingatlanban lakik, hanem bérel, mert könnyebben vált lakóhelyet. Persze ez nagyon szélsőséges, csak egy példát mondtam, hogy szerintem sok esetben nem lehet szükségletként beállítani.'shutterisland írta:nekem pont ez a bajom az egesszel, hogy le van butitva a kenyelem szo.egyről beszélünk, kényelem miatt ülsz autóba mindig.
vagy hol huzzuk meg a hatart a szuksegszeru autoba ules es a kenyelem alapu kozott ?
en 8km utazok oda vissza az kenyelem de a 12 mar
nem az ?
vagy netan akkor a 20 is az mert azt is le lehetne biciklizni fizikailag ?
szerintem inkabb maga a kenyelem fogalma kulonbozik a szotarunkban, mert nekem az independencia a kozlekedesben nem kenyelmi faktor hanem alapveto szukseglet, mint a hazteto a fejem felett egy mezo kozepere levert sator helyett vagy taplalo etelek a napi 2 melegszendvics helyett.
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:55
HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:51
nekem pont ez a bajom az egesszel, hogy le van butitva a kenyelem szo.egyről beszélünk, kényelem miatt ülsz autóba mindig.
HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:47
Ja, nagy baj, hogy megcsináltuk az autódependens társadalmat, aztán most meg nézünk, hogy nem jó.Dupla D írta:Az elejére reagálva: egyről beszélünk, kényelem miatt ülsz autóba mindig.hehetheoriginal írta:
tudod mikor az ember dolgozik, csaladja van es kismillio dolga, akkor kurvara nincs kedve "mindig a legoptimalisabb közlekedesi eszközt" valasztani, amikor sokszor sokmillio embernek az a feludules, ha vezethet, mikozben kikapcsolja az agyat, nem a munkara gondol, zenet hallgat. akkor voltam a legfaradtabb eletemben, mikor reggel meg este munkaba menet meg jövet több atszallassal, a többi faszkalap ember között nyomulva munkaba meg vissza kellett szerencsetlenkedni. hat köszi nem, akkor alltam at a bringara en is, de azt nem lehet egesz evben mindig, plusz ott talalkozol faszkalap gyalogossal vagy autossal vagy masik bringassal.
azota csak auto. ha közel van a munka, akkor is, ha messze, akkor is. nekem megeri az adot, a benzint, a fenntartast fizetni a lelki nyugalmamert es a kenyelmemert.
amugy ez is felvilagosult kultura, a covid halistennek ravilagitott, hogy kurvara felesleges irodat berelni es berendelni az embereket nap mint nap, mikor a munka szinte 100%-a megoldhato otthonrol home officebol.
ne az egyszeri nyomorult emberen verjük mar le azokat a dolgokat, amiket varostervezesnel, politikaban meg kellett volna oldani azert, hogy mindenki normalisan elhessen.
pl oldjak meg a kornyezetszennyezes kerdeset - üzemanyagcella, szintetikus benzin, elektromos lofasz, stb, oldjak meg a parkolast, melygarazsok epitesevel.
van egy felso limit, annal több auto ugy sem lesz, mert gazdasagilag es eletter szerint sem növekedhet veg nelkul a emberek es ezaltal az autok szama. szoval az infrastruktura kapacitasat kell növelni, nem pedig az embereket kenyszeriteni a kenyelmetlenebb, ezaltal stresszesebb, szarabb eletminosegre.
A mélygarázsokra reagálva: több mélygarázs = több autó, több út = több autó. Számtalan kutatás bizonyítja. Pusztán azért, mert az emberek kényelmesek. Ha nem ül dugóban 20 percet, könnyen talál parkolóhelyet, akkor nem gondolkozik el rajta, hogy van más alternatíva. Sierra épp ezt írta az előbb, hogy a belvárosba BKV-zik, mert nincs parkolóhely. Ha lenne, ő is autóval menne a belvárosba.
A politikai akarat meg általában próbál az emberek többségének a kedvére tenni. Ha a többség autózni akar, akkor nagyon kevés polgármester megy ennek ellen, mert nem fogják újraválasztani.
Mi a megoldás akkor? Én kettőt látok, amik szerintem ki kell, hogy egészítsék egymást: támogatni és fejleszteni a tömegközlekedést mind helyi, mind távolsági szinten, de legjobb lenne ezeket egységesíteni (Vitézy Dávidot érdemes követni, mert ő azok egyike az országban, aki tényleg ért valamihez, és politikai oldalaktól függetlenül próbál érvényesülni a szakmájában, egyetemen is gyakran előadott nálunk). A másik, hogy igen, rá kell bírni drasztikusabb módokkal az embereket, hogy ne akarjanak mindenhova autót használni. Sebességkorlátozások, lakóövezetekben akár fekvőrendőr, ingyenes parkolóhelyek megszüntetése. 8. kerben éppen ez folyik és személyes meggyőződésem, hogy jól fognak járni az ott lakók, mégha most gondot is okoz az, hogy sokkal többet kell fizetniük a parkolásért, mint korábban.
Volt a telex kisbolygóban egy podcast adás két urbanisztikai szakemberrel. Igen, drasztikus, amiket mondanak, és akik teljesen autópárti, nem sok mindennel fog egyet érteni, de érdemes lehet meghallgatni annak, aki szeretné szélesíteni a nézőpontját.
Itt elérhető.
HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:42
hehetheoriginal írta: nekem megeri az adot, a benzint, a fenntartast fizetni a lelki nyugalmamert es a kenyelmemert.
HozzászólásSzerző: Dupla D » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:39
Az elejére reagálva: egyről beszélünk, kényelem miatt ülsz autóba mindig.hehetheoriginal írta:tudod mikor az ember dolgozik, csaladja van es kismillio dolga, akkor kurvara nincs kedve "mindig a legoptimalisabb közlekedesi eszközt" valasztani, amikor sokszor sokmillio embernek az a feludules, ha vezethet, mikozben kikapcsolja az agyat, nem a munkara gondol, zenet hallgat. akkor voltam a legfaradtabb eletemben, mikor reggel meg este munkaba menet meg jövet több atszallassal, a többi faszkalap ember között nyomulva munkaba meg vissza kellett szerencsetlenkedni. hat köszi nem, akkor alltam at a bringara en is, de azt nem lehet egesz evben mindig, plusz ott talalkozol faszkalap gyalogossal vagy autossal vagy masik bringassal.Dupla D írta: Mintha anyámat hallanám.
Kifogás mindenre van, de ahogy Halfkey is írta, magunkkal legyünk őszinték, hogy miért járunk 4km-re autóval. Mert kurva kényelmesek vagyunk. Én is gyakran beülök az autóba ilyen távra is, de belátom, hogy faszság, és csak a kényelmem miatt csinálom.
azota csak auto. ha közel van a munka, akkor is, ha messze, akkor is. nekem megeri az adot, a benzint, a fenntartast fizetni a lelki nyugalmamert es a kenyelmemert.
amugy ez is felvilagosult kultura, a covid halistennek ravilagitott, hogy kurvara felesleges irodat berelni es berendelni az embereket nap mint nap, mikor a munka szinte 100%-a megoldhato otthonrol home officebol.
ne az egyszeri nyomorult emberen verjük mar le azokat a dolgokat, amiket varostervezesnel, politikaban meg kellett volna oldani azert, hogy mindenki normalisan elhessen.
pl oldjak meg a kornyezetszennyezes kerdeset - üzemanyagcella, szintetikus benzin, elektromos lofasz, stb, oldjak meg a parkolast, melygarazsok epitesevel.
van egy felso limit, annal több auto ugy sem lesz, mert gazdasagilag es eletter szerint sem növekedhet veg nelkul a emberek es ezaltal az autok szama. szoval az infrastruktura kapacitasat kell növelni, nem pedig az embereket kenyszeriteni a kenyelmetlenebb, ezaltal stresszesebb, szarabb eletminosegre.
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:14
vannak ilyen formak, akik elre vasalt hazzal meg meg benne mindennel, pengore kiszamolva mindennel elnek. egeszsegukre.'shutterisland írta: abszolut nem dugom a homokba a fejem, de
peldaul az ilyenek mar nekem az egyszeru elet tulbonyolitasa.bele kell számolni az autó értékvesztését, azt hogy a tõke amit abba fektettél hogy autót veszel tudna kamatozni,
ettol fuggetlenul persze mindent ki lehet biztosan szamolni patika merlegen, meg adat alapu full racionalis eletet elni, elfogadom hogy biztosan mukodo eletfelfogas ez is.
HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:12
peldaul az ilyenek mar nekem az egyszeru elet tulbonyolitasa.bele kell számolni az autó értékvesztését, azt hogy a tõke amit abba fektettél hogy autót veszel tudna kamatozni,
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. augusztus 24., csütörtök 11:11
tudod mikor az ember dolgozik, csaladja van es kismillio dolga, akkor kurvara nincs kedve "mindig a legoptimalisabb közlekedesi eszközt" valasztani, amikor sokszor sokmillio embernek az a feludules, ha vezethet, mikozben kikapcsolja az agyat, nem a munkara gondol, zenet hallgat. akkor voltam a legfaradtabb eletemben, mikor reggel meg este munkaba menet meg jövet több atszallassal, a többi faszkalap ember között nyomulva munkaba meg vissza kellett szerencsetlenkedni. hat köszi nem, akkor alltam at a bringara en is, de azt nem lehet egesz evben mindig, plusz ott talalkozol faszkalap gyalogossal vagy autossal vagy masik bringassal.Dupla D írta: Mintha anyámat hallanám.
Kifogás mindenre van, de ahogy Halfkey is írta, magunkkal legyünk őszinték, hogy miért járunk 4km-re autóval. Mert kurva kényelmesek vagyunk. Én is gyakran beülök az autóba ilyen távra is, de belátom, hogy faszság, és csak a kényelmem miatt csinálom.
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:52
HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:46
HozzászólásSzerző: Dupla D » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:31
Nem gondolnám ezt. Autóval járok a legtöbbször, viszont városépítészeti tanszéken csináltam az egyetemet. Látom, hogy mik a pro-kontra érvek egyik vagy másik közlekedési mód mellett. Valójában egymást ki kellene egészíteniük és nem hiszek abban, hogy van az autós, meg van a gyalogos ember. Mindenki használja azt az eszközt, ami az adott pillanatban a legoptimálisabb.'shutterisland írta: ezt totalisan teljesen mashogy latjuk akkor, szerintem irtozatosan egydimenziosan latod.
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:29
HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:20
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:19
Linkeltem lentebb kalkulátort, számold ki valójában mennyibe fáj az autó, kérj elõre fix ajánlatot taxistól, és jó esélyjel meg fogsz lepõdni.en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.
nekem lenne vagy 2-3x annyi mint amibe igy kerul a munkaba jaras.
HozzászólásSzerző: Dupla D » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:13
HozzászólásSzerző: h3x0r » 2023. augusztus 24., csütörtök 10:11
Papiron 2500 jott ki nekem, lehet a gyakorlatban ez mar inkabb 2600.Realista24 írta:Más a random rendelés, meg más lefixalni előre a dolgokat.h3x0r írta:
Bolton rakerestem, havi 19 munkaba jaras, 8 bevasarlas, 3 hetvegi kiruccanas 85-90 ezer forint. Nagyjabol realis.
De ez amit írsz, már nem 2-2500km évente.
HozzászólásSzerző: IdentitásbólGyőzelem » 2023. augusztus 24., csütörtök 9:51
Az irodasnak a leizzadasra nincs szuksege nem a napi 4 km tekeresre. Szerintem tok egyertelmu. Tusolai lehetoseg meg nem hinnem h sok ilyen munkahelyen van, foleg munka kezdes elott.Dupla D írta:4 km akkor jön ki, ha másra nem használja a kocsit. Ahogy mondtam ilyen ember nincs. Máshova is fog kocsival menni.'shutterisland írta:
en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.
nekem lenne vagy 2-3x annyi mint amibe igy kerul a munkaba jaras.
a 2x4 km az szerintem nem rovid tav, foleg heti 5x.
meg ne vedd egy kalap ala azt, aki mondjuk nem fog reggel 5kor melo elott leizzadni a biciklin azzal, aki autoba ul egy 600 meterre levo lottozoba elugrani.
azt senki nem is mondta, hogy passatja van barkinek is a 2000km-t munkaba jarokbol.
most hogy a cikkben emlitett passat az vissza van tekerve vagy sincs az irrelevans azzal a kijelentessel kapcs, hogy
Vannak esetek, amikor nem ésszerű bicajozni (pl. ha valakinek egészségügyi okokból nem lehet, extrém emelkedők vannak, időjárás aznap szar), de az emberek többségének az év legtöbb napjában szerintem ez egy reális alternatíva kellene, hogy legyen, ha ehhez van alakítva a közlekedés (!, ez fontos, mert én se merek kétszer kétsávos úton kerékpározni, ahol 60-nal jön mindenki, ha az úttesten kell haladni).
4km sík terepen 15 perc átlagos tempóban. Ennyi mozgásra szüksége van pl. egy irodistának egy nap. Nem beszélve arról, hogy nagyon sok városban a dugók miatt autóval is ennyire jön ki bizonyos napszakokban.
És a sokat szidott elektromos roller is alternatíva 4km-re. Azzal még az emelkedők is könnyebbek, és nem vesz annyira igénybe fizikailag. Ha nincs 35 fok, nem fogsz leizzadni.
HozzászólásSzerző: Dupla D » 2023. augusztus 24., csütörtök 9:45
4 km akkor jön ki, ha másra nem használja a kocsit. Ahogy mondtam ilyen ember nincs. Máshova is fog kocsival menni.'shutterisland írta:en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.
nekem lenne vagy 2-3x annyi mint amibe igy kerul a munkaba jaras.
a 2x4 km az szerintem nem rovid tav, foleg heti 5x.Aki ilyen rövid távra munkába autóval megy, az nem csak munkába fog autóval menni, hanem mindenhova.
meg ne vedd egy kalap ala azt, aki mondjuk nem fog reggel 5kor melo elott leizzadni a biciklin azzal, aki autoba ul egy 600 meterre levo lottozoba elugrani.
azt senki nem is mondta, hogy passatja van barkinek is a 2000km-t munkaba jarokbol.Csak ilyen hasznalatra nem dizel Passatot szokas tartani, hanem valami kismotoros benzinest, aminek talan van eselye bemelegedni.
most hogy a cikkben emlitett passat az vissza van tekerve vagy sincs az irrelevans azzal a kijelentessel kapcs, hogy
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
Jelenlévő fórumozók: 6 regisztrált és 0 vendég
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem