kiserik írta:Ha a megújulókat lokálisan mindenki puffer jelleggel tárolni tudja (esetleg bevonva az autók akksijait amik a nap nagy részét parkolva töltik), akkor eléggé számíthatóvá és tervezhetővé válik szerintem ez az energia is. Aztán a hidrogénről, mint energiatároló lehetőségről még nem is beszéltünk.
Latom a marketinget ebben, hogy az autok akksijat is pufferkent hasznaljak, talan meg a reklam is ott van a szemeim elott, amiben ezt az eleterzest akarjak atadni.
De a gyakorlatban ez hogy nezne ki? Reggel tele toltott akksival elindulok dolgozni, a munkahelyen mondjuk 60%-on radugom a toltore (tegyuk fel, hogy a legtobb parkolohely mellett lesz egy tolto is), majd amig kisut a nap, addig az en akksimat leszivja 30%-ra, utana elkezdi visszatolteni. Delutanra 100%-ra felmegy, hazaerek, epp 60%, majd ha azt akarom, hogy a csucsfogyasztas kozben tudjak tv-t nezni, legyen futes, (villanyt direkt nem mondom, mert egy led lampanak minimalis a fogyasztasa) akkor bizony az akksimat le kell meriteni 20 vagy akar 10%-ra is. Reggel pedig ujra tele az akksi.
Mintha ejszaka kilopnak a benzint a tankodbol, de reggelre ugyis visszakapod.

Ennel mar csak az jobb, hogy ne akard te ejszaka a garazsban/utcan parkoltatni az autod, add ki masoknak, hogy abban a 8 oraban taxizhassanak vele. Reggel pedig pedig remenykedsz, hogy fel van toltve, nincs osszehanyva a hatso ules es nem is tortek ossze. Latva az auto arakat, talan nem is lesz mas valasztasod.
Persze lehet ra irni, hogy milyen tok jo rendszer, de engem ez inkabb megremiszt. Mi van, ha munka kozben kapok egy telefont, hogy a gyerek torna oran eltorte a kezet es nagyon sir. Jon a covid 2035, en pedig rosszul erzem magam es inkabb haza mennek. Ja hogy mehetek elotte tolteni. Ha egy rokonom ejszaka rosszul van, a leepitett allami mentoszolgalat csak masnapra tud autot kuldeni, o pedig nincs elofizetve a tesla ejszakai privat mento szolgaltatasara
(Az, hogy a halozat mit bir el, mennyit kellene fejleszteni rajta es hogy ez mennyibe kerulne, ahhoz nem ertek)