De te azt irtad, hogy nincs difi abban, ha allva jaratod a kocsit vs vagy ha megy.Halfkey írta:hát úgy látszik csak de(ha rossz a matek, korrigalj pls., de csak nem)
, mert itt van baj
Kilométerre fogyasztasz, nem időre, te meg kevered a kettőt.
Ha 100 kmt 70-el mész vs 100 kmt 130-al, előbbi kevesebbet fog fogyasztani. Tökmindegy hány perccel mész többet, mert az időre való alapjáratos fogyasztás ahogy te is írod minimális. A növekvő légellenállás, súrlódás, stb. kompenzációjára viszont több üzemanyagot használsz fel ha gyorsabban akarsz odaérni. Te is könnyedén meg tudod figyelni gyakorlatban, gondolom van fedélzeti számítógép a kocsidon, menj 100 kmt pályán, nézd meg mit hoztál össze, nullázd le, aztán menj 100 kmt főúton, és nézd meg hogy ott mit hoztál össze.
Van erre sok grafikon, hogy milyen sebesség optimális fogyasztásban, random első találat:A pontos érték persze kocsifüggő, de az optimális tartomány az pont ilyen 70-100, és nem az autópályás.
Itt lesz a nezopont kulonbseg, mert en tovabbra is arra az esetre gondolok, amikor nem kreszt megszegve kozlekedik az ember, hanem plusz fel orat autozik a jo cel erdekeben.
Amugy nem kell fedelzeti szamitogep, hogy tudjam mikor mennyit fogyaszt a kocsi ennyi km utan, vagy hogy minek van ra hatasa.