Azért ennél jóval árnyaltabb a kép. Akinek van ideje és kedve olvassa el ezt:kiserik írta:Az általuk tesztelt autók közül 2022 legzöldebb autója a Dacia Spring lett. Csak azért hoztam a dolgot, mert itt lassan keresztre lettem feszítve, körbe lettem röhögve, mert azt mertem mondani, hogy az elektromos autózás már zöldebb lehet, mint a hagyományos. Erre itt a független tesztszervezet, ahol a vizsgált autók közül minden elektromos zöldebbnek bizonyult, mint a füstösek. Különösen rosszul teljesítettek a hibridek is nem meglepő módon.Halfkey írta: Az a jó hogy akkor már rá sem kell keresni, az ajánló személye szavatolja majd hogy melyik gyártót hozták ki legzöldebbnek![]()
De ha már energia téma, a napelem elkezdte nálam is amit sokaknál: le-leáll az inverter és nem termel napközben. Nyilván rinyálni fogok az eonnak, de ezen kívül tehetek valamit? Illetve van olyan tapasztalat hogy valahol hálózatfejlesztést kért valaki és az tényley megtörtént?
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... bocsatasa/
Sőt akár a greenNCAP oldalán is ez van:
"The applied methodology is not yet suitable for producing a vehicle ranking. The analysis is based on publicly available data about global generic supply chains and does not consider the production or recycling processes of specific vehicle manufacturer brands. By using high-level statistical data, vehicle types can be more easily compared, but some manufacturers may calculate results differently based on specific in-house car model data. Green NCAP encourages the disclosure of brand and model-specific, certified LCA results."
Röviden egy ilyen kérdést lemodelezni roppant nehéz dolog ezért az eredmények nem éppen objektívek. Persze jó hogy vannak ilyen probalkozások. Sok múlik azon hogy milyen cut off értékeket néznek (pl. 16 év és 240k futasteljesitmeny), milyen az ország energia mixe, sőt hogy egy adott modellt hol gyártották milyen beszállítókkal stb. Svédországban lehet hogy az EV-k tényleg zöldebbek, de egy Lengyelország már más tészta. Elég ciki lenne ha az EVk-ről kimutatnák hogy rosszabbak mint a BEV-ek mert ez lényegében a No1 érv mellettük
Szintén más kérdés, hogy ismerek pár arcot akik büszke EV tulajok de ettől még az én ökolábnyomom alacsonyabb náluk. Ha lenne rá fölös 20-30k euróm akkor elgonolkoznék az EV-n én magam is, tehát nem vagyok vaskalapos BEV parti. Viszont egyelőre nincs, és az a helyzet hogy nem emészt emiatt a bűntudat mert egy öregecske dizelt kell hajtanom


