de nyilvan nem veletlenul lett elon a vilag leggazdagabb embere, hisz jot akar.
kiveve, ha a marsra kell költözni
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. március 30., csütörtök 17:30
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. március 30., csütörtök 17:29
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. március 30., csütörtök 17:20
Ezért mondom, h ez utópisztikus sajnos.kiserik írta:Nika: okos, tanult ember vagy. Egy ilyen reform soha nem egyik napról a másikra megy végbe. Annó, mikor bejöttek az autók, ha mindenki azonnal átállt volna, nem lett volna elég benzin, nem voltak kutak, semmi, mégis mára már senki sem megy lóval a közértbe. A nyersolaj kitermelés energia, a szállítása energia, a finomítás rohadt sok energia, utána megint szállítsd, tárold, hogy elégesd és jórészt a környezetet fűtöd vele. És hol van még az egyenletben a kenőanyag, szűrő, kis akksi, stb.Nika91127 írta:
Én a saját példám is mondom.
Használt Teslat se tudnék venni, mert 3x annyibe kerül, mint a mostani autóm értéke.
Ez jó buli azoknak, akiknek van rá keret. Ez a magyar lakosság 1%-a saccra. Más országokban lehet több.
De ha olyan sok Tesla lenne, hogy minden második ember ezzel autózna, akkor mekkora dugó lenne a töltőknél? Mennyi erőmű kellene ahhoz, hogy mindenki átálljon elektromos autózásra? Az a sok erőmű és akku gyártás mennyire "zöld"?
Én ebben is díjazom a Tesla vízióját (persze jelenleg nem a magyar rögvalóságban sajna) : a házadra tegyél napelemes cserepet, hozzá akksit éjszakára, nappal napelemről töltsd az autódat és a public töltőket is napelemmel szerelik (a parkoló fölött van, így még az eső ellen is véd), hogy ne terheljék a hálózatot.
Ahogy mondani szoktam ez egy hosszú, rögös úton való menet első pár lépése, de valamerre mozdulni kell. Mondjuk a Föld szempontjából lenne fontosabb is, de egyelőre ez van, meg a műanyag szívószál...
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 30., csütörtök 16:44
Nika: okos, tanult ember vagy. Egy ilyen reform soha nem egyik napról a másikra megy végbe. Annó, mikor bejöttek az autók, ha mindenki azonnal átállt volna, nem lett volna elég benzin, nem voltak kutak, semmi, mégis mára már senki sem megy lóval a közértbe. A nyersolaj kitermelés energia, a szállítása energia, a finomítás rohadt sok energia, utána megint szállítsd, tárold, hogy elégesd és jórészt a környezetet fűtöd vele. És hol van még az egyenletben a kenőanyag, szűrő, kis akksi, stb.Nika91127 írta:Én a saját példám is mondom.kiserik írta:
Csak ez nem ilyen egyszerűAhhoz, hogy 90-nel, kényelmesen, biztonságosan menj 100km-t, kell kb 15kWh áramnak megfelelő energia, 130-cal kb 20kWh 50-nel meg 7kWh alatt. Ezek jó légellenállás melletti számok. Ugye kb 11 kWh 1 liter benzin/gázolaj. Ebből látszik, hogy mekkora pazarlás a 4-5 literes fogyasztás is, nem még Steve 9 litere. Ez mind a rossz hatásfok miatt, főként a kinti levegő (környezet) fűtésére elmenő energia. Innen csak matek, hogy mekkora akksi kell a 800km-es hatótávhoz. Jelenleg a Teslákban (Model Y és 3) max 70-75 kWh-s akksik vannak. Az EV-kben a legrágább dolog a lóbőr... akarom mondani az akksi. Normál áron nem éri meg annyit beletenni, plusz rohadt nehéz lenne az így is nehéz autó. Ott a csodás iX3. Alávágtak majd 100kWh akksit és alig lehet vele autózni, mert annyit zabál, ráadásul baromi drága gyártani az akksi mérete miatt.
Dottore: utópisztikus vagy nem, almát almával. Azonos tulajdonságok mellett használtan sem olcsóbb az alap Volvo XC60.
Használt Teslat se tudnék venni, mert 3x annyibe kerül, mint a mostani autóm értéke.
Ez jó buli azoknak, akiknek van rá keret. Ez a magyar lakosság 1%-a saccra. Más országokban lehet több.
De ha olyan sok Tesla lenne, hogy minden második ember ezzel autózna, akkor mekkora dugó lenne a töltőknél? Mennyi erőmű kellene ahhoz, hogy mindenki átálljon elektromos autózásra? Az a sok erőmű és akku gyártás mennyire "zöld"?
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. március 30., csütörtök 16:07
Én a saját példám is mondom.kiserik írta:Csak ez nem ilyen egyszerűRealista24 írta:
De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni.
Tessek csinalni 800km-es verdakat, addig meg hagyjuk.Ahhoz, hogy 90-nel, kényelmesen, biztonságosan menj 100km-t, kell kb 15kWh áramnak megfelelő energia, 130-cal kb 20kWh 50-nel meg 7kWh alatt. Ezek jó légellenállás melletti számok. Ugye kb 11 kWh 1 liter benzin/gázolaj. Ebből látszik, hogy mekkora pazarlás a 4-5 literes fogyasztás is, nem még Steve 9 litere. Ez mind a rossz hatásfok miatt, főként a kinti levegő (környezet) fűtésére elmenő energia. Innen csak matek, hogy mekkora akksi kell a 800km-es hatótávhoz. Jelenleg a Teslákban (Model Y és 3) max 70-75 kWh-s akksik vannak. Az EV-kben a legrágább dolog a lóbőr... akarom mondani az akksi. Normál áron nem éri meg annyit beletenni, plusz rohadt nehéz lenne az így is nehéz autó. Ott a csodás iX3. Alávágtak majd 100kWh akksit és alig lehet vele autózni, mert annyit zabál, ráadásul baromi drága gyártani az akksi mérete miatt.
Dottore: utópisztikus vagy nem, almát almával. Azonos tulajdonságok mellett használtan sem olcsóbb az alap Volvo XC60.
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 30., csütörtök 16:02
Csak ez nem ilyen egyszerűRealista24 írta:De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni.A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.
Tessek csinalni 800km-es verdakat, addig meg hagyjuk.
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. március 30., csütörtök 15:56
Elég utópisztikus világ az, ahol mindenki vadiúj 20 milliós Teslával tud furikázni...kiserik írta:Pucukám, hát az XC60 alap (nem a plug-in) annyitól indul, mint a Model YSteve írta:
Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.
Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.
Legalábbis jelenleg!
Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.
Egy autó így is csak viszi a pénzt.
A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.
Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.
Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.
Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
BMW: ezért mondom, hogy le vannak maradva. Kapálóznak, mert a tortából nekik is kellene, de érdemleges fejlesztés nuku. Európában egyszerűen nem tudnak kilépni a hagyományos autógyártás árnyékából. A Toyota is most kapkod, miután lemaradtak rendesen. A koreaiak és a kínaiak akik komolyan vették/veszik a dolgot.
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. március 30., csütörtök 15:39
De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni. 15-20 millios autokrol beszelunk alaphangon.A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 30., csütörtök 15:37
Pucukám, hát az XC60 alap (nem a plug-in) annyitól indul, mint a Model YSteve írta:Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.
Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.
Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.
Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.
Legalábbis jelenleg!
Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.
Egy autó így is csak viszi a pénzt.
A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.
Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.
Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.
Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
HozzászólásSzerző: Steve » 2023. március 30., csütörtök 15:12
X5 sose volt.525D volt.Realista24 írta:Te figyi mar Steve testver. Nem egy X5 vagy valami Touring BMW-vel nyomultal? na meg nem mintha az XC60 olyan low budget kategoria lenne, megsem egy Opel Astra vagy Renault Meganrol van szo.Steve írta:
Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.
Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.
Legalábbis jelenleg!
Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.
Egy autó így is csak viszi a pénzt.
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. március 30., csütörtök 14:48
Te figyi mar Steve testver. Nem egy X5 vagy valami Touring BMW-vel nyomultal? na meg nem mintha az XC60 olyan low budget kategoria lenne, megsem egy Opel Astra vagy Renault Meganrol van szo.Steve írta:Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.
Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.
Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.
Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.
Legalábbis jelenleg!
Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.
Egy autó így is csak viszi a pénzt.
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. március 30., csütörtök 14:43
HozzászólásSzerző: Steve » 2023. március 30., csütörtök 14:39
Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.
Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.
Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.
Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. március 30., csütörtök 14:33
Az enyémen rajta van. Meg AdBlue-s is. Ha elromlik, majd kicseréltetem. Lassan 200.000 van benne. Amíg megy, addig használomkiserik írta:Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.Realista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.
Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban![]()
A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. március 30., csütörtök 14:27
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 30., csütörtök 14:15
Félreértesz. Régebben is mondtam, neked semmilyen EV-t nem ajánlok, sem Teslát, sem BMW-t, sem VW-t, sem semilyet. Otthon töltés hiánya miatt csak bosszankodnál miatta.Realista24 írta:Benevezhetsz. Cegnel van egy huszas minta, excelben kell vezetniuk a fogyasztast.kiserik írta:
Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.
Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.
Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban![]()
A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...
En tovabbra is autot akarok, a Tesla meg nem az szamomra jelenleg.
HozzászólásSzerző: csababarca » 2023. március 30., csütörtök 11:06
Na igen, annál megértem az árat, mert normálisan néz ki a belseje. (legalábbis nekem autósabb)h3x0r írta:
Kerdezd meg a cegnel a Lucid Airt, 850-900-at elmegy, a belseje is minosegi, csak az arat ne nezze meg a fonok.![]()
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2023. március 30., csütörtök 10:47
Benevezhetsz. Cegnel van egy huszas minta, excelben kell vezetniuk a fogyasztast.kiserik írta:Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.Realista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.
Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban![]()
A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...
HozzászólásSzerző: h3x0r » 2023. március 30., csütörtök 10:42
Kerdezd meg a cegnel a Lucid Airt, 850-900-at elmegy, a belseje is minosegi, csak az arat ne nezze meg a fonok.Realista24 írta: Ez az egész akkor érne valamit, ha legalább egy ezrest elmennének, azért meg pluszt is fizetne sok ember. De addig ez csak korlátozás az én szememben zöld köntösbe bújtatva.
Octavia iv, pentek reggel tele tankkal + akksi feltoltve Temesvar - Nagyvarad (180 km, ebbol kis szakasz autopalya, nagy resze varosokon, falukon keresztul) benzin + elektromos. 3.8-as fogyasztas 100-on. munkahelyen volt feltoltve ingyen, ugyanez otthoni arammal arban +2 litert jelentene a fogyasztasban.ikelemen5 írta: A csodálatos hybrid rendszer... nemrég mentem Pestre egy corollával, tele tankból nem fordult meg a Pécs-Budapest útvonalon... ráadásul kényelmetlen is volt..![]()
Nem tudom, hogy mi lesz a megoldás, de ennél egy "egyszerű" turbó benzin motor is kevesebbet fogyaszt.
HozzászólásSzerző: Kerlon » 2023. március 30., csütörtök 10:34
ceed 1,6 crtdi 136 le 4p liter 800-900km 5-5,5liliRealista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
Jelenlévő fórumozók: 3 regisztrált és 0 vendég
Real Madrid
Betis
Estadio Santiago Bernabéu
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem