Eddig akármit láttam-olvastam a témában, azt mondták, hogy NEM lehet és hogy ez a legnagyobb baj velük. Valami kémikus hölgy videóját néztem. Ő azt mondta, hogy az akksik olyanok, mint a torták. Megfogod az összetevőket, összekevered és kész a tortád, de azt már a büdös életben nem alakítod vissza a liszt, cukor, stb.-re..kiserik írta:*Azt csak a legtájékozatlanabbak nem tudják, hogy az EV akksikat 100%-ban újra lehet hasznolsítani.*

Politika
- raul 4 ever
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
- Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: Politika
2021 04 20 - Ceferintakaroggy
2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid
2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid
- nmate
- Hozzászólások: 14434
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 22:24
- Kedvenc játékosaid: Arbeloa
Re: Politika
Az autóval mondjuk nem is vidéken van a baj, ezt amúgy senki nem írta szerintem. De az 5. kerületben nincsen helye az Q7-eseknek meg a 25 éves autóknak sem.
Amúgy is az emberiség pusztulásra érett, mindenkinek áldozatot kellene hozni, olyan meg úgysem lesz, szóval pusztuljon mindenki.
Amúgy is az emberiség pusztulásra érett, mindenkinek áldozatot kellene hozni, olyan meg úgysem lesz, szóval pusztuljon mindenki.

Re: Politika
Sok jó dolgot írsz, de nagyon csak 1 oldalról közelíted meg a dolokat. Csak pár észrevétel a másik oldalrólh3x0r írta: ...

1: 100%-ig egyetértek, hogy képmutatás a magángépről környezetvédelemről ugatni. Ahogy ugyanilyen képmutatás azt állítani, hogy a tengeri halak milyen egészségesek, közben pedig a nagyüzemi halászat teszi tönkre a legjobban a Földet a világon. Az óceánok, tengerek a Föld tüdeje (tévesen a már amúgy is kipusztított esőerdőket nevezik annak), amiket totálisan tönkretettünk, úgy hogy lehet gondolkodni amikor tengeri herkentyűket fogyasztunk... A nem nagy volument pedig lehet úgy is értelmezni, hogy a gazdagoknak legyen Bugatti, vagy úgy is, hogy aki akarja annak nyiltva marad egy lehetőség a ""régi"" technika használatára. Kíváncsi vagyok hogyan fog görbülni a száj abban a v12-esben, ha az e-üzemanyag sokszorosába fog kerülni a már betiltott hagyományos üzemanyagnak.
2: A lokális légszennyezést soha nem a gyárak okozták (nem túl gyakoriak a gyárak a lakóövezetekben, városközpontokban). Ezeket a fűtés és a közlekedés szennyezi. Érdemes rápillantani, hogy Kínában hogyan változott a légszennyezés az EV-k felfutásával. Én EV kérdésben mindig a Teslát veszem alapul, mert ők a piacvezetők. Amerikában 2 gyár, Európában 1 gyár és Kínában 1 gyár. Mind szinte nulla környezetszennyezés mellett.
3: nehézfémek: itt is fejlődés tapasztalható. A Tesla már építi az amerikai lítium bányáját. Most jutott oda a technológia, hogy megéri környezetkímélő módon bányászni. A cobaltot szép lassan kivezetik az EV-k akkumulátoraiból. Mellesleg ez a szép ebben a dologban, hogy ezen anyagok bányészata csak az EV-k akkumulátoraihoz problémásak. Millió féle, fajta, méretű Li-ionos akksit használunk nap mint nap. Telefonokban, laptopokban, elemekben, kis akksikban, szinte mindenhol. Ezeket az akksikat milliószámra árulják, tárolják, használják, eldobják az emberek. Csak próbáld ki, hogy mennyi Li-ionos akksit tudsz rendelni magadnak otthonra akár holnapi kiszállítással. Itt nem számít a Li bányászat. A világ legnagyobb coblat felhasználó ipara az olajfinomítás. Bizony. Szegény kis kongói gyerekek a 10 körmükkel főként azért kapargatják a cobaltot a földből, hogy legyen a nyersolajból benzin és gázolaj. Gondolom akkor nem számít a dolog, ha röfög a v12-es.
4: CO2 kibocsátás és az autóipar: ezek a számok sajnos nem a valós dolgokat jelzik. Az egyik tanulmány ezt mondja a másik azt. Ha akarom így számolok, ha akarom úgy, ha akarom azt számolok bele, ha akarom meg ezt. Baromira sok összetevős lenen a dolog, ha mindent bele akarnánk számolni, és akkor is csak regionálisan állapíthatnánk meg valamit az adott ország energia mérlege miatt. A realitás kb az, hogy egy EV előállítása 1,5-ször annyi CO2-t igényel, de a használata során kb 5 év alatt utóléri a belsőégésűt. Jelenleg.
5: Akksik: ugye az EV-k egyetlen gyenge pontja az akksi. Legnagyobb előnyük, hogy jelen állapot szerint nincs jobb közlekedésre alkalmas energiatároló. És itt megint a Tesla felé fordulok. 2022-ben bemutatták a 4860-as akksikat, már gyártási ciklusban vannak. Ezeket egyszerűbb gyártani, de a lényeges fejlődés az, hogy 6-od annyi kell belőle. 6-od!!! 6-od annyi mindenből. Azt csak a legtájékozatlanabbak nem tudják, hogy az EV akksikat 100%-ban újra lehet hasznolsítani. A Tesla azt is vállalta, hogy az új technológiának következtében a gyártás is környezetkímélő lesz, és még a felhasznált vizet is újra fogják hasznosítani (abból sajnos nagyon sok kell az akksik gyártásához). És itt most visszakanyarodok a korábbi témához: a millió féle egyéb akksik gyártásánál vajon vannak ilyen irányú törekvések a gyártók (főleg kínai) felől? Vagy ott nem számít, csak az EV-knél?
6: A fejlődés mindig nehéz és tele van buktatókkal. Az ilyen szintű reformok mindig hosszú idő alatt zajlanak le. Van, ahol még mindig lóval szántanak, csak hogy ne menjek messzire. Egyelőre az EV jelenti a következő lépcsőfokot a személyi közlekedésben. EV és önvezetés. Jelenleg ezzel lehet a legjobban csökkenteni a károsanyag kibocsátást, legnagyobb hatásfokban kihasználni az energiát és biztonságosssá tenni a közlekedést. Nem véletlen, hogy az EV elleni harc éllovasa és egyben a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota is kimondta, hogy eddig tévúton jártak és az EV a jövő. De ezek csak egy hosszú út első lépései. És az is benne van, hogy jön egy új felfedezés, és az út teljesen másik irányba indul tovább.
7: Kicsit fárasztó ez a gazdagok-szegények téma az EV-knél. Mindig minden új dolog drága. Ezzel nem tudsz mit csinálni, viszont az olló folyamatosan zárul. Érdemes megnézni az új autó árakat a megfelelő kategóriákban. Egyébként minden EV-t gyártó autógyárnál folyamatosan terítéken van a 10 millió alatti, de használható EV. Sajnos amíg ilyen szintű lemaradásban vannak, addig nem lesz különösebb árverseny és a 4860-as akksival és a présgépekkel a Tesla annyira mindenki előtt jár, hogy fel sem lehet fogni.
Sokmindenben egyetértek. Az árufuvarozásban sokkal jobban ki kellen használni a vasút vonalakat és a hajózást (vagyis inkább a folyó víz egyirányú haladását). Sajnos ez senkinek nem érdeke.Marky írta: A problemat egy ujabb problemaforrassal akarjuk lefedni.
Ha nem lenne ilyen merhetetlen alszent es kapzsi a vilag, akkor nem arra terelne az embereket, hogy 2-3 tonnas fulkekben uljunk egyesevel, aminek ujkori bekerulesi koltsege majdnem egy garzon ara, de az elavulas miatt 10-15 evente legkesobb le is kell cserelni.
A tomegkozlekedest, foleg a vasutat es a rahordo buszvonalakat kellene nyomni, a maganautozast pedig kokemenyen sarcolni. A kamionoknak sem kellene Romaniatol Calais-ig tengelyen mennie, ha lenne egy ossz-europai integralt vasuthalozat. Felraknak a kamiont Bukarestben, aztan a Csalagutnal pedig atszallhatna az angol vasutra, ami a celtol max 100km-re letenne.
Persze ezzel nem lehet eleg penzt csinalni, nem lehet evente eladni egy okadek kinezetu femgolyot es jol megelni a latszatfejlesztesekbol.
Magánautózás: itt is a Teslához fordulok. 10 év alatt csináltak 4 típust. Kellett 1 drága (S), hogy legyen pénzük, kellett egy normál a tömegtermeléshez (3), kellett egy családi, ahol kiküszöbölték a normál hibáit (Y) és kellett egy demo (X). Ennyi. A legelső modellek is kapják még a frissítéseket és használják őket minden probléma mentesen. A többi autógyár ezzel egy időben millió számra fossa ki magából a különböző típusokat, hogy vegyed vegyed. 100.000km után összefossák magukat az autók (Mercedes, BMW), a környezetkímélő megoldások (katalizátorok, részecskeszűrők) meg repülnek ki a picsába és had röfögjön a CO2 kifelé. Másik remek megoldás a carsharing. Ez egy EV-vel (Tesla) baromi egyszerű.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Caraway
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: 2014. január 4., szombat 18:07
- Kedvenc csapatod: Manchester United
Re: Politika
De amugy en ezt, hogy hany auto legyen a csaladban kerdest sose ertettem ha nem pesti az ember. Baszki, aki videken el nem tud auto nelkul normalisan kozlekedni es pont. Persze jo idoben lehet biciklizni ide oda, de az hogy a varosba 20 percenkent megy egy lepukkant busz, az kicsit masabb mint mikor pesten 3 percenkent jon a villamos/metro.
Nalunk is van 3 auto, egy anyumnak egy faternak es egy nekem, igaz mar nem egy haztartasban elunk, de amugy kozel lakunk egymashoz. Eltem 3 evet pesten, akkor nem hasznaltam ott autot csak tomegkozlekedest, de a videk egy nagy szar ebbol a szempontbol (is). Szegeden meg debrecenben elfogadhato, mert ott jarnak villamosok es sokkal elhetobb ugy az egesz.
Es ez a kerdes az autougyben nem fog videken megoldodni, mert a kozlekedes es annak fejlesztese siralmas, plusz egyre tobben telepulnek ki itt is agglomeraciokba vagy kisebb varosokba, de ugyanugy az ingazas auton kivul massal megoldhatatlan kb.
Szoval a mondandom lenyege csak annyi hogy a kisembert jogosan lehet basztatni a szemeteles meg pazarlas es hasonlok miatt, en is utalom, de az autozast nem vennem ezekkel egy kalap ala. Es ezt most csak a videkre ertettem.
Nalunk is van 3 auto, egy anyumnak egy faternak es egy nekem, igaz mar nem egy haztartasban elunk, de amugy kozel lakunk egymashoz. Eltem 3 evet pesten, akkor nem hasznaltam ott autot csak tomegkozlekedest, de a videk egy nagy szar ebbol a szempontbol (is). Szegeden meg debrecenben elfogadhato, mert ott jarnak villamosok es sokkal elhetobb ugy az egesz.
Es ez a kerdes az autougyben nem fog videken megoldodni, mert a kozlekedes es annak fejlesztese siralmas, plusz egyre tobben telepulnek ki itt is agglomeraciokba vagy kisebb varosokba, de ugyanugy az ingazas auton kivul massal megoldhatatlan kb.
Szoval a mondandom lenyege csak annyi hogy a kisembert jogosan lehet basztatni a szemeteles meg pazarlas es hasonlok miatt, en is utalom, de az autozast nem vennem ezekkel egy kalap ala. Es ezt most csak a videkre ertettem.
-
- Hozzászólások: 4160
- Csatlakozott: 2013. szeptember 10., kedd 14:43
- Kedvenc játékosaid: Raúl, Robi Carlos, Modric
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: Politika
Akkor engedd meg hogy gratuláljakcart írta: Rám ezek közül mindegyik igaz (nem azért mert nem tehetném meg barmelyiket)

A magam részéről: a második autótól hányok ( tavaly "kellett" vennünk) , de az 1-hez már ragaszkodom. Mert így szoktam meg, így kényelmes. Ha tehetem utazok , sad fact --> mostanában nem, idén úgy néz ki összejön 5 év után egy tengerparti nyaralás. A karácsony már nem rólam szól , a gyerekeké

Re: Politika
Rám ezek közül mindegyik igaz (nem azért mert nem tehetném meg barmelyiket)
-
- Hozzászólások: 4160
- Csatlakozott: 2013. szeptember 10., kedd 14:43
- Kedvenc játékosaid: Raúl, Robi Carlos, Modric
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: Politika
Tehát akkor zárhatjuk a vitát azzal hogy úgyis beledöglünk ebbe a szarba akkor meg mehet a yolo világ?
Soha nem a környezetvédelem volt a célja ezeknek az intézkedéseknek. Alapvető felfogásbeli probléma van az emberek fejében, de hát nem is csoda, az elmúlt ~30 évben erre lettünk programozva.
Jelentkezzen aki holnaptól :
- letenné az autót és felülne a buszra/vonatra
- Nem két naponta járna az Aldiba/lidlbe olyan elengedhetetlenül fontos cikkekért mint a nasi meg a sör/üccsi
- Nem utazna minden évben külföldre ( 2x)
- Karácsonykor nem 100ezreket verne el
napestig lehetne sorolni. Magamtól én nem tudnék már ilyen változásokat meghozni ( kell a nasi meg a sör
), de lehetne ebbe az irányba terelni az emberek nagy részét, és a végén elég sokan rájönnének hogy így is lehet élni.
Soha nem a környezetvédelem volt a célja ezeknek az intézkedéseknek. Alapvető felfogásbeli probléma van az emberek fejében, de hát nem is csoda, az elmúlt ~30 évben erre lettünk programozva.
Jelentkezzen aki holnaptól :
- letenné az autót és felülne a buszra/vonatra
- Nem két naponta járna az Aldiba/lidlbe olyan elengedhetetlenül fontos cikkekért mint a nasi meg a sör/üccsi
- Nem utazna minden évben külföldre ( 2x)
- Karácsonykor nem 100ezreket verne el
napestig lehetne sorolni. Magamtól én nem tudnék már ilyen változásokat meghozni ( kell a nasi meg a sör

-
- Hozzászólások: 2289
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 22:31
- Kedvenc játékosaid: R9, CR7, Benzema, Marcelo
- Kedvenc csapatod: csakamadrid.
Re: Politika
A problemat egy ujabb problemaforrassal akarjuk lefedni.
Ha nem lenne ilyen merhetetlen alszent es kapzsi a vilag, akkor nem arra terelne az embereket, hogy 2-3 tonnas fulkekben uljunk egyesevel, aminek ujkori bekerulesi koltsege majdnem egy garzon ara, de az elavulas miatt 10-15 evente legkesobb le is kell cserelni.
A tomegkozlekedest, foleg a vasutat es a rahordo buszvonalakat kellene nyomni, a maganautozast pedig kokemenyen sarcolni. A kamionoknak sem kellene Romaniatol Calais-ig tengelyen mennie, ha lenne egy ossz-europai integralt vasuthalozat. Felraknak a kamiont Bukarestben, aztan a Csalagutnal pedig atszallhatna az angol vasutra, ami a celtol max 100km-re letenne.
Persze ezzel nem lehet eleg penzt csinalni, nem lehet evente eladni egy okadek kinezetu femgolyot es jol megelni a latszatfejlesztesekbol.
Ha nem lenne ilyen merhetetlen alszent es kapzsi a vilag, akkor nem arra terelne az embereket, hogy 2-3 tonnas fulkekben uljunk egyesevel, aminek ujkori bekerulesi koltsege majdnem egy garzon ara, de az elavulas miatt 10-15 evente legkesobb le is kell cserelni.
A tomegkozlekedest, foleg a vasutat es a rahordo buszvonalakat kellene nyomni, a maganautozast pedig kokemenyen sarcolni. A kamionoknak sem kellene Romaniatol Calais-ig tengelyen mennie, ha lenne egy ossz-europai integralt vasuthalozat. Felraknak a kamiont Bukarestben, aztan a Csalagutnal pedig atszallhatna az angol vasutra, ami a celtol max 100km-re letenne.
Persze ezzel nem lehet eleg penzt csinalni, nem lehet evente eladni egy okadek kinezetu femgolyot es jol megelni a latszatfejlesztesekbol.
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 17771
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: Politika
nagyon epikus alszentseg es pokhendiseg ez a legfelso retegtol, meg az o zsebukben levo politikatol, hogy nagy hangzatosan hirdetik, hogy ok vedik a kornyezetet, te meg te csoro senki szegyelld el magad, hogy nem a legujabb elektromos autoval jarsz, meg amugyis mi az hogy nincs napelemed otthon.
hogy elotte es utana mibe kerul es mi tortenik, az mindegy, a lenyeg, hogy o abban a 3-4 evben, amig hasznalja az e-autojat, addig o nulla co2 kibocsatast vegez, kiveve persze, ha a fingoparna helyett valosat pukizik a szekbe.
hogy elotte es utana mibe kerul es mi tortenik, az mindegy, a lenyeg, hogy o abban a 3-4 evben, amig hasznalja az e-autojat, addig o nulla co2 kibocsatast vegez, kiveve persze, ha a fingoparna helyett valosat pukizik a szekbe.
thereisonly1ronaldo
- h3x0r
- Hozzászólások: 9802
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: Politika
Azert milyen szep ez, hogy a gazdagok tovabbra is jarhatnak Bugattival vagy epp magan repulovel. A kedvencem, amikor a klima csucsra erkeztek meg 400 ilyen geppel.kiserik írta: Azért azt szögezzük le, hogy páran itt enyhe ferdítésben élnek. Az unió terve nem az volt, hogy 35-től kezdve belső égésű motoros autó nem közlekedhet, csak annyi, hogy újat nem lehetett volna készíteni nagy volumenben. Attól most tekintsünk el, hogy ez jó ötlet vagy sem. Senki nem akart semmilyen autót azonnal elektromosra cserélni. Ez egy tervezet volt, ami előrevetítette volna, hogy 12 év múlva mi lenne az irány.

Azert mennyire europai/amerikai dolog, hogy a legtobb teruleten mar megoldottuk a helyi legszennyezesi problemakat azzal, hogy a gyartast kiszerveztuk Kinaba, majd szamon kerjuk oket, hogy milyen szar a levegojuk, mikozben az a szmog miattunk keletkezett.kiserik írta: Természetesen kell egy átmenet, egy környezetkímélőbb átmenet. Erre lehet megoldás az e-üzemanyag. Másra nem. Hosszú távon nem old meg semmit. Az előállításának brutálisan nagy az energiaigénye, továbbra is nagyon rossz a motorok hatásfoka és sajnos nem oldja meg a helyi légszennyezési problémákat (Nagyon szép képeket/videókat lehet találni az interneten a smog és a china szavak egymás utáni begépelésével. Nem véletlen, hogy a világon kínában van a legtöbb EV jármű).
Fejlesztheted az akkut, de nem attol lesz igazan kornyezetterhelo, hanem a banyaszas miatt. 1 tonna lithium (kb 100 auto akkumulatorahoz eleg) termelesehez 2 millio tonna viz szukseges, ami a Del-Amerikai orszagokban (Chile, Argentina, Bolivia) eleg komoly vizhianyt okozott. A muholdakrol is latszik, hogy Kubaban merre vannak a kobalt banyak, tobb szaz hektaron teljesen elpusztult a kornyezet, a banyakhoz kozeli tengerpart 10 km-es savjaban is fertozott a viz. A Fulop-Szigeteken elkezdtek bezarni a nikkel es kobalt banyakat, annyira pusztitotta a kornyezetet, 20 bezart banya felett jarnak.kiserik írta: Másik ferdítés, hogy az EV sokkal környezetterhelőbb, mint a belsőégésű. Ez mára megváltozott, és az akkuk fejlesztése brutális ütemben halad.
Na de a lenyeg, amit akartam irni, hogy egy belsoegesu auto legyartasa 5.6 tonna CO2-be kerul, egy hybrid 6.5-be, egy elektromos 8.8-ba. Ez csak a CO2, az hogy a banyakban hany gyereket dolgoztatnak, az nincs benne. (persze irhatjuk ra, hogy nem a mi gondunk)
De maradjunk a szamoknal. A benzines/diesel auto 14 ev es 200 ezer km alatt 18.4 tonna CO2-ot hasznal el, a gyartassal egyutt 24 tonna jon ki. A hybrid auto 14.5-ot, gyartassal egyutt 21-et. Az elektromos 10.2-ot fogyaszt, gyartassal egyutt 19.
Volt egy cikk a fobb adatokkal meg egy hivatkozas egy 60 oldalas tanulmanyra. Tele van kis millio tablazattal, adatokkal. Nincs tobb oram, hogy vegig olvassam es ertelmezzem, de egy rovid atfutasbol nem volt egyertelmu, hogy az elekromos auto toltesekor mit neznek. Teljesen mas szamok johetnek ki, ha napelemrol toltod vagy ha szeneromurol. De lehet ez a 10.2 egy jelenlegi atlag, fogadjuk el, mint valos szam.
Viszont mi van akkor, ha az elektromos autok szama folyamatosan no. Egyre tobb energia kell. Tudjuk ezeket megujulokbol biztositani? Nyaron valoszinuleg igen, de telen? Mi az a pont, amikor a jelenlegi halozat mar nem birja el es az elektromos autok miatt fejleszteni kell, ami extra CO2 kibocsatas. Minel tobb az akkumulator, annal tobb nyersanyag kell; Hany darab auto akksi vagy napelem melle beszerelt powerwall utan jon el az a pillanat, amikor ha nem is fogynak el teljesen a nyersanyagok, de mar egyre tobb energiaba, CO2-be kerul oket kibanyaszni es a 8.8-as elektromos auto legyartas elkezd novekedni, barmilyen jol is fejlesztenek a mernokok.
Persze ettol meg nem rossz az elektromos autozas, ha megvannak hozza a korulmenyeid, egyenileg lehet egy jobb valasztas is, mint egy benzines auto. De amennyi megvalaszolatlan kerdest vet fel, nem ez fogja megvaltani a vilagot, mint ahogy evekkel ezelott be lett harangozva.
(kicsit hosszu lett, bocsi)
Re: Politika
De itt meg mindig nem az a baj, hogy az autot mi hajtja, hanem az a kurva akksi, amihez mindenki ragaszkodik, mintha a szent gral lenne, kozben meg az a legfosabb dolog az egeszben.
Re: Politika
Na, hát akkor valóban kiserik volt
Én tényleg azt látom hogy mindkét technológiának rengeteget kellene ahhoz fejlődnie hogy scalable legyen. Ahhoz meg nem vagyok elég okos mérnök (és szerintem kevesen azok, főleg itt a fórumon - no offense) hogy meg tudjam állapítani melyiknél valószínűbb hogy bejárja a megfelelő fejlődési útvonalat - és akkor a hidrogénhajtásról még pl nem is beszéltünk.

Én tényleg azt látom hogy mindkét technológiának rengeteget kellene ahhoz fejlődnie hogy scalable legyen. Ahhoz meg nem vagyok elég okos mérnök (és szerintem kevesen azok, főleg itt a fórumon - no offense) hogy meg tudjam állapítani melyiknél valószínűbb hogy bejárja a megfelelő fejlődési útvonalat - és akkor a hidrogénhajtásról még pl nem is beszéltünk.
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 17771
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: Politika
Azért azt szögezzük le, hogy páran itt enyhe ferdítésben élnek. Az unió terve nem az volt, hogy 35-től kezdve belső égésű motoros autó nem közlekedhet, csak annyi, hogy újat nem lehetett volna készíteni nagy volumenben. Attól most tekintsünk el, hogy ez jó ötlet vagy sem. Senki nem akart semmilyen autót azonnal elektromosra cserélni. Ez egy tervezet volt, ami előrevetítette volna, hogy 12 év múlva mi lenne az irány.
A világ legnagyobb EV ellenzője, és mellesleg a legnagyobb autógyártója, a Toyota is felismerte, hogy az EV a jövő (jelen állás szerint). Természetesen kell egy átmenet, egy környezetkímélőbb átmenet. Erre lehet megoldás az e-üzemanyag. Másra nem. Hosszú távon nem old meg semmit. Az előállításának brutálisan nagy az energiaigénye, továbbra is nagyon rossz a motorok hatásfoka és sajnos nem oldja meg a helyi légszennyezési problémákat (Nagyon szép képeket/videókat lehet találni az interneten a smog és a china szavak egymás utáni begépelésével. Nem véletlen, hogy a világon kínában van a legtöbb EV jármű).
Másik ferdítés, hogy az EV sokkal környezetterhelőbb, mint a belsőégésű. Ez mára megváltozott, és az akkuk fejlesztése brutális ütemben halad. Nem mellesleg az olajfinomításnál nincs környezetterhelőbb dolog a világon (talán csak a halászat, de annak is egy részét a hajók által elégetett üzemanyag adja). Abba meg megint érdemes belegondolni, hogy ha 250m+ autó van európában, az évenkénti olajcserével 250m+ olajszűrő, több, mint 1000m+ liter fáradt olaj, meg még egy kis váltóolaj, savas akksi, üzemanyagszűrő, amik szintén baromira környezetterhelő dologok, mert azért az tiszta, hogy ezek csak egy része kerül olyan helyre, ahol semlegesítik, újrafelhasználják. ""egyetlen liternyi fáradt olaj képes egymillió liter édesvizet szennyvízzé változtatni""
Hogy végül mi lesz a jövő, azt senki nem tudja. A belső égésű mellett az szól, hogy most is azt használjuk, megszoktuk, szeretjük és nagyon sokan nagyon jól élnek belőle (autógyárak, olajhoz, olajfinomításhoz köthető csoportok, szállítmányozási cégek, stb). Az EV mellett az szól, hogy csak az előállítása környezetterhelő, nincs lokális kibocsátása és mindennél jobb a hatásfoka, így sokkal kevesebb energiára van hozzá szükség. Aztán lehet, hogy pár év múlva jön valami új és az fogja megmenetni ezt a sárgolyót (vagyis csak a rajta élősködő emberiséget) a pusztulástól...
ui.: tudom, hogy érzékeny vagyok, de az célzottan leretardáltozás és nerdezés kurvára nem esik jól az embernek...
A világ legnagyobb EV ellenzője, és mellesleg a legnagyobb autógyártója, a Toyota is felismerte, hogy az EV a jövő (jelen állás szerint). Természetesen kell egy átmenet, egy környezetkímélőbb átmenet. Erre lehet megoldás az e-üzemanyag. Másra nem. Hosszú távon nem old meg semmit. Az előállításának brutálisan nagy az energiaigénye, továbbra is nagyon rossz a motorok hatásfoka és sajnos nem oldja meg a helyi légszennyezési problémákat (Nagyon szép képeket/videókat lehet találni az interneten a smog és a china szavak egymás utáni begépelésével. Nem véletlen, hogy a világon kínában van a legtöbb EV jármű).
Másik ferdítés, hogy az EV sokkal környezetterhelőbb, mint a belsőégésű. Ez mára megváltozott, és az akkuk fejlesztése brutális ütemben halad. Nem mellesleg az olajfinomításnál nincs környezetterhelőbb dolog a világon (talán csak a halászat, de annak is egy részét a hajók által elégetett üzemanyag adja). Abba meg megint érdemes belegondolni, hogy ha 250m+ autó van európában, az évenkénti olajcserével 250m+ olajszűrő, több, mint 1000m+ liter fáradt olaj, meg még egy kis váltóolaj, savas akksi, üzemanyagszűrő, amik szintén baromira környezetterhelő dologok, mert azért az tiszta, hogy ezek csak egy része kerül olyan helyre, ahol semlegesítik, újrafelhasználják. ""egyetlen liternyi fáradt olaj képes egymillió liter édesvizet szennyvízzé változtatni""
Hogy végül mi lesz a jövő, azt senki nem tudja. A belső égésű mellett az szól, hogy most is azt használjuk, megszoktuk, szeretjük és nagyon sokan nagyon jól élnek belőle (autógyárak, olajhoz, olajfinomításhoz köthető csoportok, szállítmányozási cégek, stb). Az EV mellett az szól, hogy csak az előállítása környezetterhelő, nincs lokális kibocsátása és mindennél jobb a hatásfoka, így sokkal kevesebb energiára van hozzá szükség. Aztán lehet, hogy pár év múlva jön valami új és az fogja megmenetni ezt a sárgolyót (vagyis csak a rajta élősködő emberiséget) a pusztulástól...
ui.: tudom, hogy érzékeny vagyok, de az célzottan leretardáltozás és nerdezés kurvára nem esik jól az embernek...
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
Re: Politika
Láttam én is a napokban erről szóló cikket, majdnem linkeltem ide is. Nem emlékszem hogy kiserikkel vagy kivel vitázott erről hehe, de a cikk alapján a klasszikus ‘az igazság a kettő között van’ a helyzet.
https://telex.hu/tech/2023/03/25/e-uzem ... lso-eselye
Mert persze, az tök jó hogy a jelenlegi járműveket közel karbonsemleges üzemanyaggal hajtani, csak egyelőre ilyen gyártáshoz nincs technológia, sőt, nagy mennyiségben jelenleg még nem környezetkímélve sem nagyon tudják előállítani, de legalább drága
Szóval lényegében ez is egy opció, ezt is meg kell nézni hogy hová tud fejlődni a technológia, de ez is lehet zsákutca.
https://telex.hu/tech/2023/03/25/e-uzem ... lso-eselye
Mert persze, az tök jó hogy a jelenlegi járműveket közel karbonsemleges üzemanyaggal hajtani, csak egyelőre ilyen gyártáshoz nincs technológia, sőt, nagy mennyiségben jelenleg még nem környezetkímélve sem nagyon tudják előállítani, de legalább drága

Szóval lényegében ez is egy opció, ezt is meg kell nézni hogy hová tud fejlődni a technológia, de ez is lehet zsákutca.
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 17771
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: Politika
Kireptettek egy halom vloggert ujsagirot influenszert csillebe, szoval nem az ujjambol szoptam
https://youtu.be/q_bBAEGuCmk

https://youtu.be/q_bBAEGuCmk
thereisonly1ronaldo
- raul 4 ever
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
- Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: Politika
Egy kis b2b a témáról.sebydani írta:Fun fact, a Porsche nagy partnerünk ebben a szegmensben, ők sok termékünk elsődleges tesztelői és felhasználói. Tudtommal van joint venture is de sajnos nem ugrik be pontosan hol és milyen céllal de nem lennék meglepve ha lenne egy háttérben meghúzódó szál Chilébenhehetheoriginal írta:
Indexrol van a hir, de jelen esetben igaz![]()
Porsche is chileben nagyvolumenben fektetett be es fejleszt szintetikus motyot, nyilvan eloszor nem kizarolagos uzemanyagkent, hanem pl benzinhez keverve, de remelem megoldjak es meg jo sok evtizedig röfögnek majd a v6, sorhat, v8, v12 motrok![]()
![]()
![]()
2021 04 20 - Ceferintakaroggy
2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid
2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid
- sebydani
- Hozzászólások: 10393
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 11:02
- Kedvenc játékosaid: Raúl, Zidane, Modric, Bellingham
- Kedvenc csapatod: Real Madrid, Eagles
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Politika
Fun fact, a Porsche nagy partnerünk ebben a szegmensben, ők sok termékünk elsődleges tesztelői és felhasználói. Tudtommal van joint venture is de sajnos nem ugrik be pontosan hol és milyen céllal de nem lennék meglepve ha lenne egy háttérben meghúzódó szál Chilébenhehetheoriginal írta:Indexrol van a hir, de jelen esetben igazsebydani írta:
Nem olvastam utána ennek de hiszek a Hehe news agencynek. Várható volt valami hasonló. Houstonban a főhadiszálláson meg elégedett lehet Darren Woods és barátai, ordenáré mennyiségű pénzt fektet az Exxon bioüzemanyagba és hasonló technológiákba. Nem befektetési tanácsadás de akinek vannak ilyen irányú befektetései szerintem jól fog járni![]()
![]()
Porsche is chileben nagyvolumenben fektetett be es fejleszt szintetikus motyot, nyilvan eloszor nem kizarolagos uzemanyagkent, hanem pl benzinhez keverve, de remelem megoldjak es meg jo sok evtizedig röfögnek majd a v6, sorhat, v8, v12 motrok![]()
![]()

"A Barcelona történelme, amely az elmúlt 10 évből áll, soha nem lesz egyenlő a Real Madridéval.”- Álvaro Arbeloa
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 17771
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: Politika
Indexrol van a hir, de jelen esetben igazsebydani írta:Nem olvastam utána ennek de hiszek a Hehe news agencynek. Várható volt valami hasonló. Houstonban a főhadiszálláson meg elégedett lehet Darren Woods és barátai, ordenáré mennyiségű pénzt fektet az Exxon bioüzemanyagba és hasonló technológiákba. Nem befektetési tanácsadás de akinek vannak ilyen irányú befektetései szerintem jól fog járnihehetheoriginal írta: Nemetek utolso pillanatban megvétóztak a dolgot, 2035 utan is maradnak a belso egesu motorok, de fontossa valnak a szintetikus uzemanyagok, ahogy azt sejtettem.
A legertelmesebb dontes a kornyezet szempontjabol ezt a rengeteg mar legyartott autot tovabb hasznalni, ha kornyezetsemleges az uzemanyaga.
Aztan elektromos szart meg vegyen akinek ket anyja van, vagy süket mint az ágyú![]()

Porsche is chileben nagyvolumenben fektetett be es fejleszt szintetikus motyot, nyilvan eloszor nem kizarolagos uzemanyagkent, hanem pl benzinhez keverve, de remelem megoldjak es meg jo sok evtizedig röfögnek majd a v6, sorhat, v8, v12 motrok


A sok retardalt nerd a fingoparnajukkal meg majd brummoghat magaban a csillagrombolo hangu autojaban hatul ulve, amig bele nem hal a nagy önvezetesekbe

thereisonly1ronaldo
- sebydani
- Hozzászólások: 10393
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 11:02
- Kedvenc játékosaid: Raúl, Zidane, Modric, Bellingham
- Kedvenc csapatod: Real Madrid, Eagles
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Politika
Nem olvastam utána ennek de hiszek a Hehe news agencynek. Várható volt valami hasonló. Houstonban a főhadiszálláson meg elégedett lehet Darren Woods és barátai, ordenáré mennyiségű pénzt fektet az Exxon bioüzemanyagba és hasonló technológiákba. Nem befektetési tanácsadás de akinek vannak ilyen irányú befektetései szerintem jól fog járnihehetheoriginal írta: Nemetek utolso pillanatban megvétóztak a dolgot, 2035 utan is maradnak a belso egesu motorok, de fontossa valnak a szintetikus uzemanyagok, ahogy azt sejtettem.
A legertelmesebb dontes a kornyezet szempontjabol ezt a rengeteg mar legyartott autot tovabb hasznalni, ha kornyezetsemleges az uzemanyaga.
Aztan elektromos szart meg vegyen akinek ket anyja van, vagy süket mint az ágyú

"A Barcelona történelme, amely az elmúlt 10 évből áll, soha nem lesz egyenlő a Real Madridéval.”- Álvaro Arbeloa
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: 6 regisztrált és 0 vendég