Politika

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.

Milyen eredményre számítasz jelenleg a 26-os választásokkal kapcsolatban?

A szavazás 2025. április 25., péntek 21:43-kor befejeződött.

Fidesz 2/3-ad
8
7%
Fidesz 2/3-ad nélkül
33
31%
Tisza 2/3-ad
8
7%
Tisza 2/3-ad nélkül
59
55%
 
Szavazatok száma: 108

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3635
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: Politika

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. március 27., hétfő 15:59

Tjacks írta: Tehát akkor zárhatjuk a vitát azzal hogy úgyis beledöglünk ebbe a szarba akkor meg mehet a yolo világ?

Soha nem a környezetvédelem volt a célja ezeknek az intézkedéseknek. Alapvető felfogásbeli probléma van az emberek fejében, de hát nem is csoda, az elmúlt ~30 évben erre lettünk programozva.

Jelentkezzen aki holnaptól :

- letenné az autót és felülne a buszra/vonatra
- Nem két naponta járna az Aldiba/lidlbe olyan elengedhetetlenül fontos cikkekért mint a nasi meg a sör/üccsi
- Nem utazna minden évben külföldre ( 2x)
- Karácsonykor nem 100ezreket verne el

napestig lehetne sorolni. Magamtól én nem tudnék már ilyen változásokat meghozni ( kell a nasi meg a sör :mrgreen: ), de lehetne ebbe az irányba terelni az emberek nagy részét, és a végén elég sokan rájönnének hogy így is lehet élni.
Ha nem esik bicóval járunk mindketten.
Boltba pékcuccért megyünk, meg hetente 2x nagyobb dolgokért.
Nincs nasi, nincs pia 4 hónapja.
Idén nem megyünk nyaralni.
Karácsonykor csak a 2 éves kapott valamit.

Mi haladunk :)

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7031
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: Politika

HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 27., hétfő 15:57

Ne a magyar rögvalóságból induljunk már ki bakker!
csababarca írta:
kiserik írta: És itt most visszakanyarodok a korábbi témához: a millió féle egyéb akksik gyártásánál vajon vannak ilyen irányú törekvések a gyártók (főleg kínai) felől? Vagy ott nem számít, csak az EV-knél?

Azért nem számít máshol, mert nem találkoztam még olyannal, hogy jött egy Kiserik az Obiban, amikor csavarhúzókat néztem, és tolta bele a pofámba, hogy vegyek akkus csavarhúzót, mert innováció.
Ilyennel nem találkoztam.
Olyannal annál inkább, hogy erőszakosan akarják lenyomni az elektromos autózást az emberek torkán.

Ha ennyire a környezet számítana, akkor lennének akciók, hozd be a régi szarodat, és adunk 50% kedvezményt, mert környezetvédelem.
Ehelyett mi van?
Nagy hodály autókat gyártanak, minek? Városi közlekedésre éppen alkalmas lenne egy suzuki swift méretű elektromos autó, legalább lehet vele parkolni, stb.

nyomják ki a 3-3,5 tonnás szörnyeket, mert "környezetvédelem", semmi értelme.

Jó dolog a Tesla, de nem az átlagembereknek készül továbbra sem.
A legolcsóbb használtautón fent lévő Tesla 12,5 millió forint. (model 3) Ezt ki engedheti meg magának pl Magyarországon? Vagy aki ezt megengedheti, az akar-e egy fapados autóban ülni? Az emberi tényezőt is figyelembe kellene venni.

Na de nem akarok beszállni a teslaszekta vitába, csak azért érdemes több dolgot is mérlegelni, a Tesla még mindig egy átlagpolgár számára elérhetetlen autó az ára miatt.
Engem egy dolog érdekel.
Mikor lesz ez olcsóbb? Mert a belső nem indokolja az árat, se a kinézet.
A technika lehet, meg a brand.
Pontosan úgy lenyomják/lenyomták a torkodon a mobilt, a laptopot és az akkus csavarhúzót is, csak senki nem volt érdekelt a másik oldalban. Nem volt ellenkampány, ami felerősíti a az ""erőszakos"" elektromos kampányt.

Ha jól emlékszem Te rendszeresen jártál ki Amerikába. A model 3 méretű autó ott nagynak számít? Egy autóért ott 40.000 dollár soknak számít (amire még 7500 dollár támogatás is jár)? Luxusnak? Az ugye megvan, hogy a Tesla amerikai márka. Onnan indulnak ki, nem kelet Európából. Gyakorlatlag kimondták, hogy ha 30.000 dollárért adnának egy új autót is véresre keresnék magukat rajta, de (sajnos) nincs konkurencia. És még be se vezették a brutális költségcsökkentő megoldásokat, mint a 4860 akku meg a komplett prés technológia.

A legkönnyebb dolog teslaszektát kiáltani. Engem is sokan megbélyegeznek hogy Tesla fan vagyok, meg szektás, meg tökömtudja. Mindig elmondom, hogy nálam azért a Tesla az EV, mert mindenki fölött járnak ebben a témában. A Zaporozsec-et nem hozhatom fel. A Toyota szétszedett egy Teslát. El lehet olvasni, hogy mit írtak róla hivatalosan (és belegondolni a nemhivatalos részekbe). Aztán olvassa az ember a lózungokat, hogy fapados, meg illesztési hézag meg minden marhaság, olyanoktól, akik azt sem tudják miről beszélnek, csak láttak valamikor valamilyen videót. A Kínában és Európában gyártott Tesláknál nincs semmilyen illesztési hézag, minőségi az összeszerelés, megfelel a nagy német minőségnek. Az ülés kényelmes (azt hiszem a 3. generációs ülés van bennük) és folyamatosan fejlődik.

A Tesla akkor lesz olcsóbb, ha lesz konkurenciája. Jelenleg nincs. Ez van. Egyébként tervben van egy kisautó, ami 30.000 dollár alá lesz árazva.
raul 4 ever írta:
kiserik írta:*Azt csak a legtájékozatlanabbak nem tudják, hogy az EV akksikat 100%-ban újra lehet hasznolsítani.*
Eddig akármit láttam-olvastam a témában, azt mondták, hogy NEM lehet és hogy ez a legnagyobb baj velük. Valami kémikus hölgy videóját néztem. Ő azt mondta, hogy az akksik olyanok, mint a torták. Megfogod az összetevőket, összekevered és kész a tortád, de azt már a büdös életben nem alakítod vissza a liszt, cukor, stb.-re..
Igen. Sokféle videót lehet nézni a témában. Inkább érdemes valós tartalmúakat. Elég sok céget is létrehoztak az akksik újrafelhasználására, de pechükre nincsenek tönkrement EV akksik :D A legdurvább a már emlegetett 4860-as tesla akksi. Az mivel az alváz része lesz, így a ""doboz"", ahol a cellák vannak, ki vannak töltve habbal, így szinte szét sem lehet szedni. Viszont úgy használják újra, hogy lefagyasztják a komplett akkut, ledarálják, beleteszik valami folyadékba és minden alkotó elem más szinten fog lebegni, ahonnan csak le kell őket halászni.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17772
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: Politika

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. március 27., hétfő 15:15

helyett 10400 euro (4 millio forint)
par eve ennyibol alsokozepkategorias uj autot vettel.....

Mo-n is volt/van ra allami tamogatas
thereisonly1ronaldo

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9802
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: Politika

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2023. március 27., hétfő 15:06

csababarca írta: Ha ennyire a környezet számítana, akkor lennének akciók, hozd be a régi szarodat, és adunk 50% kedvezményt, mert környezetvédelem.
Nalunk pont ilyesmi roncsautoprogram van. Ha leadod a regi szarodat es uj elektromos autot akarsz venni, akkor kapsz 51 ezer lejes (4 millio forint) allami tamogatast, plug-in hibridre 26 ezer lej (2 millio forint). Van egy felso limit, az uj auto ara nem lehet tobb afaval egyutt 75 ezer euronal (29 millio forint). Ha Dacia Springet veszel, akkor pont meg is van az 50% kedvezmeny, 20800 euro (8 millio forint) helyett 10400 euro (4 millio forint).

Benzinesre/dieselre is van, az 7000 lej (550k forint). Ha leadsz egy masodik autot is, az mindharom esetben plusz 3 ezer lej (235k forint). Ha 15 evesnel regebbi a leadott autod, az plusz 1500 lej (117k forint). Ha az uj auto gázzal is megy, plusz 1500 lej, meg ugyancsak ennyi, ha bizonyos CO2 kibocsatas alatt van az uj. (mult heten jottek ki az idei arak).

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17772
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: Politika

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. március 27., hétfő 14:45

Mikor lesz ez olcsóbb?
mikor az aramert ugyanannyit fizetsz, mint a benyaert.
a folyamat mar elindult :lol:

akkor majd ezeket a lerugott meteres illesztesi lyukakkal összetakolt teslakat utanaddobjak majd fillerekert, mint a 20%os akksis szetkarcolt iphonet.
thereisonly1ronaldo

Avatar
csababarca
Hozzászólások: 4568
Csatlakozott: 2013. április 25., csütörtök 9:48
Kedvenc játékosaid: Messi, Iniesta, MBappé
Kedvenc csapatod: FC Barcelona,Pats,Saints,Celtics, GSW.

Re: Politika

HozzászólásSzerző: csababarca » 2023. március 27., hétfő 14:10

kiserik írta: És itt most visszakanyarodok a korábbi témához: a millió féle egyéb akksik gyártásánál vajon vannak ilyen irányú törekvések a gyártók (főleg kínai) felől? Vagy ott nem számít, csak az EV-knél?

Azért nem számít máshol, mert nem találkoztam még olyannal, hogy jött egy Kiserik az Obiban, amikor csavarhúzókat néztem, és tolta bele a pofámba, hogy vegyek akkus csavarhúzót, mert innováció.
Ilyennel nem találkoztam.
Olyannal annál inkább, hogy erőszakosan akarják lenyomni az elektromos autózást az emberek torkán.

Ha ennyire a környezet számítana, akkor lennének akciók, hozd be a régi szarodat, és adunk 50% kedvezményt, mert környezetvédelem.
Ehelyett mi van?
Nagy hodály autókat gyártanak, minek? Városi közlekedésre éppen alkalmas lenne egy suzuki swift méretű elektromos autó, legalább lehet vele parkolni, stb.

nyomják ki a 3-3,5 tonnás szörnyeket, mert "környezetvédelem", semmi értelme.

Jó dolog a Tesla, de nem az átlagembereknek készül továbbra sem.
A legolcsóbb használtautón fent lévő Tesla 12,5 millió forint. (model 3) Ezt ki engedheti meg magának pl Magyarországon? Vagy aki ezt megengedheti, az akar-e egy fapados autóban ülni? Az emberi tényezőt is figyelembe kellene venni.

Na de nem akarok beszállni a teslaszekta vitába, csak azért érdemes több dolgot is mérlegelni, a Tesla még mindig egy átlagpolgár számára elérhetetlen autó az ára miatt.
Engem egy dolog érdekel.
Mikor lesz ez olcsóbb? Mert a belső nem indokolja az árat, se a kinézet.
A technika lehet, meg a brand.
"Ma is itt ül lomhán, petyhüdten,
Fejét, jussát, szivét kobozzák
S ha nehányan nem kiáltoznánk,
Azt se tudná, hogy őt pofozzák."

Avatar
raul 4 ever
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Politika

HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2023. március 27., hétfő 13:47

kiserik írta:*Azt csak a legtájékozatlanabbak nem tudják, hogy az EV akksikat 100%-ban újra lehet hasznolsítani.*
Eddig akármit láttam-olvastam a témában, azt mondták, hogy NEM lehet és hogy ez a legnagyobb baj velük. Valami kémikus hölgy videóját néztem. Ő azt mondta, hogy az akksik olyanok, mint a torták. Megfogod az összetevőket, összekevered és kész a tortád, de azt már a büdös életben nem alakítod vissza a liszt, cukor, stb.-re..
2021 04 20 - Ceferintakaroggy

2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid

Avatar
nmate
Hozzászólások: 14434
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 22:24
Kedvenc játékosaid: Arbeloa

Re: Politika

HozzászólásSzerző: nmate » 2023. március 27., hétfő 13:25

Az autóval mondjuk nem is vidéken van a baj, ezt amúgy senki nem írta szerintem. De az 5. kerületben nincsen helye az Q7-eseknek meg a 25 éves autóknak sem.

Amúgy is az emberiség pusztulásra érett, mindenkinek áldozatot kellene hozni, olyan meg úgysem lesz, szóval pusztuljon mindenki. :lol:

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7031
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: Politika

HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 27., hétfő 13:19

h3x0r írta: ...
Sok jó dolgot írsz, de nagyon csak 1 oldalról közelíted meg a dolokat. Csak pár észrevétel a másik oldalról :) :
1: 100%-ig egyetértek, hogy képmutatás a magángépről környezetvédelemről ugatni. Ahogy ugyanilyen képmutatás azt állítani, hogy a tengeri halak milyen egészségesek, közben pedig a nagyüzemi halászat teszi tönkre a legjobban a Földet a világon. Az óceánok, tengerek a Föld tüdeje (tévesen a már amúgy is kipusztított esőerdőket nevezik annak), amiket totálisan tönkretettünk, úgy hogy lehet gondolkodni amikor tengeri herkentyűket fogyasztunk... A nem nagy volument pedig lehet úgy is értelmezni, hogy a gazdagoknak legyen Bugatti, vagy úgy is, hogy aki akarja annak nyiltva marad egy lehetőség a ""régi"" technika használatára. Kíváncsi vagyok hogyan fog görbülni a száj abban a v12-esben, ha az e-üzemanyag sokszorosába fog kerülni a már betiltott hagyományos üzemanyagnak.
2: A lokális légszennyezést soha nem a gyárak okozták (nem túl gyakoriak a gyárak a lakóövezetekben, városközpontokban). Ezeket a fűtés és a közlekedés szennyezi. Érdemes rápillantani, hogy Kínában hogyan változott a légszennyezés az EV-k felfutásával. Én EV kérdésben mindig a Teslát veszem alapul, mert ők a piacvezetők. Amerikában 2 gyár, Európában 1 gyár és Kínában 1 gyár. Mind szinte nulla környezetszennyezés mellett.
3: nehézfémek: itt is fejlődés tapasztalható. A Tesla már építi az amerikai lítium bányáját. Most jutott oda a technológia, hogy megéri környezetkímélő módon bányászni. A cobaltot szép lassan kivezetik az EV-k akkumulátoraiból. Mellesleg ez a szép ebben a dologban, hogy ezen anyagok bányészata csak az EV-k akkumulátoraihoz problémásak. Millió féle, fajta, méretű Li-ionos akksit használunk nap mint nap. Telefonokban, laptopokban, elemekben, kis akksikban, szinte mindenhol. Ezeket az akksikat milliószámra árulják, tárolják, használják, eldobják az emberek. Csak próbáld ki, hogy mennyi Li-ionos akksit tudsz rendelni magadnak otthonra akár holnapi kiszállítással. Itt nem számít a Li bányászat. A világ legnagyobb coblat felhasználó ipara az olajfinomítás. Bizony. Szegény kis kongói gyerekek a 10 körmükkel főként azért kapargatják a cobaltot a földből, hogy legyen a nyersolajból benzin és gázolaj. Gondolom akkor nem számít a dolog, ha röfög a v12-es.
4: CO2 kibocsátás és az autóipar: ezek a számok sajnos nem a valós dolgokat jelzik. Az egyik tanulmány ezt mondja a másik azt. Ha akarom így számolok, ha akarom úgy, ha akarom azt számolok bele, ha akarom meg ezt. Baromira sok összetevős lenen a dolog, ha mindent bele akarnánk számolni, és akkor is csak regionálisan állapíthatnánk meg valamit az adott ország energia mérlege miatt. A realitás kb az, hogy egy EV előállítása 1,5-ször annyi CO2-t igényel, de a használata során kb 5 év alatt utóléri a belsőégésűt. Jelenleg.
5: Akksik: ugye az EV-k egyetlen gyenge pontja az akksi. Legnagyobb előnyük, hogy jelen állapot szerint nincs jobb közlekedésre alkalmas energiatároló. És itt megint a Tesla felé fordulok. 2022-ben bemutatták a 4860-as akksikat, már gyártási ciklusban vannak. Ezeket egyszerűbb gyártani, de a lényeges fejlődés az, hogy 6-od annyi kell belőle. 6-od!!! 6-od annyi mindenből. Azt csak a legtájékozatlanabbak nem tudják, hogy az EV akksikat 100%-ban újra lehet hasznolsítani. A Tesla azt is vállalta, hogy az új technológiának következtében a gyártás is környezetkímélő lesz, és még a felhasznált vizet is újra fogják hasznosítani (abból sajnos nagyon sok kell az akksik gyártásához). És itt most visszakanyarodok a korábbi témához: a millió féle egyéb akksik gyártásánál vajon vannak ilyen irányú törekvések a gyártók (főleg kínai) felől? Vagy ott nem számít, csak az EV-knél?
6: A fejlődés mindig nehéz és tele van buktatókkal. Az ilyen szintű reformok mindig hosszú idő alatt zajlanak le. Van, ahol még mindig lóval szántanak, csak hogy ne menjek messzire. Egyelőre az EV jelenti a következő lépcsőfokot a személyi közlekedésben. EV és önvezetés. Jelenleg ezzel lehet a legjobban csökkenteni a károsanyag kibocsátást, legnagyobb hatásfokban kihasználni az energiát és biztonságosssá tenni a közlekedést. Nem véletlen, hogy az EV elleni harc éllovasa és egyben a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota is kimondta, hogy eddig tévúton jártak és az EV a jövő. De ezek csak egy hosszú út első lépései. És az is benne van, hogy jön egy új felfedezés, és az út teljesen másik irányba indul tovább.
7: Kicsit fárasztó ez a gazdagok-szegények téma az EV-knél. Mindig minden új dolog drága. Ezzel nem tudsz mit csinálni, viszont az olló folyamatosan zárul. Érdemes megnézni az új autó árakat a megfelelő kategóriákban. Egyébként minden EV-t gyártó autógyárnál folyamatosan terítéken van a 10 millió alatti, de használható EV. Sajnos amíg ilyen szintű lemaradásban vannak, addig nem lesz különösebb árverseny és a 4860-as akksival és a présgépekkel a Tesla annyira mindenki előtt jár, hogy fel sem lehet fogni.
Marky írta: A problemat egy ujabb problemaforrassal akarjuk lefedni.
Ha nem lenne ilyen merhetetlen alszent es kapzsi a vilag, akkor nem arra terelne az embereket, hogy 2-3 tonnas fulkekben uljunk egyesevel, aminek ujkori bekerulesi koltsege majdnem egy garzon ara, de az elavulas miatt 10-15 evente legkesobb le is kell cserelni.
A tomegkozlekedest, foleg a vasutat es a rahordo buszvonalakat kellene nyomni, a maganautozast pedig kokemenyen sarcolni. A kamionoknak sem kellene Romaniatol Calais-ig tengelyen mennie, ha lenne egy ossz-europai integralt vasuthalozat. Felraknak a kamiont Bukarestben, aztan a Csalagutnal pedig atszallhatna az angol vasutra, ami a celtol max 100km-re letenne.

Persze ezzel nem lehet eleg penzt csinalni, nem lehet evente eladni egy okadek kinezetu femgolyot es jol megelni a latszatfejlesztesekbol.
Sokmindenben egyetértek. Az árufuvarozásban sokkal jobban ki kellen használni a vasút vonalakat és a hajózást (vagyis inkább a folyó víz egyirányú haladását). Sajnos ez senkinek nem érdeke.

Magánautózás: itt is a Teslához fordulok. 10 év alatt csináltak 4 típust. Kellett 1 drága (S), hogy legyen pénzük, kellett egy normál a tömegtermeléshez (3), kellett egy családi, ahol kiküszöbölték a normál hibáit (Y) és kellett egy demo (X). Ennyi. A legelső modellek is kapják még a frissítéseket és használják őket minden probléma mentesen. A többi autógyár ezzel egy időben millió számra fossa ki magából a különböző típusokat, hogy vegyed vegyed. 100.000km után összefossák magukat az autók (Mercedes, BMW), a környezetkímélő megoldások (katalizátorok, részecskeszűrők) meg repülnek ki a picsába és had röfögjön a CO2 kifelé. Másik remek megoldás a carsharing. Ez egy EV-vel (Tesla) baromi egyszerű.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Caraway
Hozzászólások: 1989
Csatlakozott: 2014. január 4., szombat 18:07
Kedvenc csapatod: Manchester United

Re: Politika

HozzászólásSzerző: Caraway » 2023. március 27., hétfő 13:17

De amugy en ezt, hogy hany auto legyen a csaladban kerdest sose ertettem ha nem pesti az ember. Baszki, aki videken el nem tud auto nelkul normalisan kozlekedni es pont. Persze jo idoben lehet biciklizni ide oda, de az hogy a varosba 20 percenkent megy egy lepukkant busz, az kicsit masabb mint mikor pesten 3 percenkent jon a villamos/metro.

Nalunk is van 3 auto, egy anyumnak egy faternak es egy nekem, igaz mar nem egy haztartasban elunk, de amugy kozel lakunk egymashoz. Eltem 3 evet pesten, akkor nem hasznaltam ott autot csak tomegkozlekedest, de a videk egy nagy szar ebbol a szempontbol (is). Szegeden meg debrecenben elfogadhato, mert ott jarnak villamosok es sokkal elhetobb ugy az egesz.

Es ez a kerdes az autougyben nem fog videken megoldodni, mert a kozlekedes es annak fejlesztese siralmas, plusz egyre tobben telepulnek ki itt is agglomeraciokba vagy kisebb varosokba, de ugyanugy az ingazas auton kivul massal megoldhatatlan kb.

Szoval a mondandom lenyege csak annyi hogy a kisembert jogosan lehet basztatni a szemeteles meg pazarlas es hasonlok miatt, en is utalom, de az autozast nem vennem ezekkel egy kalap ala. Es ezt most csak a videkre ertettem.

Tjacks
Hozzászólások: 4160
Csatlakozott: 2013. szeptember 10., kedd 14:43
Kedvenc játékosaid: Raúl, Robi Carlos, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Politika

HozzászólásSzerző: Tjacks » 2023. március 27., hétfő 13:06

cart írta: Rám ezek közül mindegyik igaz (nem azért mert nem tehetném meg barmelyiket)
Akkor engedd meg hogy gratuláljak :D

A magam részéről: a második autótól hányok ( tavaly "kellett" vennünk) , de az 1-hez már ragaszkodom. Mert így szoktam meg, így kényelmes. Ha tehetem utazok , sad fact --> mostanában nem, idén úgy néz ki összejön 5 év után egy tengerparti nyaralás. A karácsony már nem rólam szól , a gyerekeké :) azért sör legyen....

cart
Hozzászólások: 3181
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:02

Re: Politika

HozzászólásSzerző: cart » 2023. március 27., hétfő 12:58

Rám ezek közül mindegyik igaz (nem azért mert nem tehetném meg barmelyiket)

Tjacks
Hozzászólások: 4160
Csatlakozott: 2013. szeptember 10., kedd 14:43
Kedvenc játékosaid: Raúl, Robi Carlos, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Politika

HozzászólásSzerző: Tjacks » 2023. március 27., hétfő 12:46

Tehát akkor zárhatjuk a vitát azzal hogy úgyis beledöglünk ebbe a szarba akkor meg mehet a yolo világ?

Soha nem a környezetvédelem volt a célja ezeknek az intézkedéseknek. Alapvető felfogásbeli probléma van az emberek fejében, de hát nem is csoda, az elmúlt ~30 évben erre lettünk programozva.

Jelentkezzen aki holnaptól :

- letenné az autót és felülne a buszra/vonatra
- Nem két naponta járna az Aldiba/lidlbe olyan elengedhetetlenül fontos cikkekért mint a nasi meg a sör/üccsi
- Nem utazna minden évben külföldre ( 2x)
- Karácsonykor nem 100ezreket verne el

napestig lehetne sorolni. Magamtól én nem tudnék már ilyen változásokat meghozni ( kell a nasi meg a sör :mrgreen: ), de lehetne ebbe az irányba terelni az emberek nagy részét, és a végén elég sokan rájönnének hogy így is lehet élni.

Marky
Hozzászólások: 2289
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 22:31
Kedvenc játékosaid: R9, CR7, Benzema, Marcelo
Kedvenc csapatod: csakamadrid.

Re: Politika

HozzászólásSzerző: Marky » 2023. március 27., hétfő 12:04

A problemat egy ujabb problemaforrassal akarjuk lefedni.
Ha nem lenne ilyen merhetetlen alszent es kapzsi a vilag, akkor nem arra terelne az embereket, hogy 2-3 tonnas fulkekben uljunk egyesevel, aminek ujkori bekerulesi koltsege majdnem egy garzon ara, de az elavulas miatt 10-15 evente legkesobb le is kell cserelni.
A tomegkozlekedest, foleg a vasutat es a rahordo buszvonalakat kellene nyomni, a maganautozast pedig kokemenyen sarcolni. A kamionoknak sem kellene Romaniatol Calais-ig tengelyen mennie, ha lenne egy ossz-europai integralt vasuthalozat. Felraknak a kamiont Bukarestben, aztan a Csalagutnal pedig atszallhatna az angol vasutra, ami a celtol max 100km-re letenne.

Persze ezzel nem lehet eleg penzt csinalni, nem lehet evente eladni egy okadek kinezetu femgolyot es jol megelni a latszatfejlesztesekbol.

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17772
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: Politika

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. március 27., hétfő 10:52

nagyon epikus alszentseg es pokhendiseg ez a legfelso retegtol, meg az o zsebukben levo politikatol, hogy nagy hangzatosan hirdetik, hogy ok vedik a kornyezetet, te meg te csoro senki szegyelld el magad, hogy nem a legujabb elektromos autoval jarsz, meg amugyis mi az hogy nincs napelemed otthon.
hogy elotte es utana mibe kerul es mi tortenik, az mindegy, a lenyeg, hogy o abban a 3-4 evben, amig hasznalja az e-autojat, addig o nulla co2 kibocsatast vegez, kiveve persze, ha a fingoparna helyett valosat pukizik a szekbe.
thereisonly1ronaldo

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9802
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: Politika

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2023. március 27., hétfő 10:42

kiserik írta: Azért azt szögezzük le, hogy páran itt enyhe ferdítésben élnek. Az unió terve nem az volt, hogy 35-től kezdve belső égésű motoros autó nem közlekedhet, csak annyi, hogy újat nem lehetett volna készíteni nagy volumenben. Attól most tekintsünk el, hogy ez jó ötlet vagy sem. Senki nem akart semmilyen autót azonnal elektromosra cserélni. Ez egy tervezet volt, ami előrevetítette volna, hogy 12 év múlva mi lenne az irány.
Azert milyen szep ez, hogy a gazdagok tovabbra is jarhatnak Bugattival vagy epp magan repulovel. A kedvencem, amikor a klima csucsra erkeztek meg 400 ilyen geppel. :lol:
kiserik írta: Természetesen kell egy átmenet, egy környezetkímélőbb átmenet. Erre lehet megoldás az e-üzemanyag. Másra nem. Hosszú távon nem old meg semmit. Az előállításának brutálisan nagy az energiaigénye, továbbra is nagyon rossz a motorok hatásfoka és sajnos nem oldja meg a helyi légszennyezési problémákat (Nagyon szép képeket/videókat lehet találni az interneten a smog és a china szavak egymás utáni begépelésével. Nem véletlen, hogy a világon kínában van a legtöbb EV jármű).
Azert mennyire europai/amerikai dolog, hogy a legtobb teruleten mar megoldottuk a helyi legszennyezesi problemakat azzal, hogy a gyartast kiszerveztuk Kinaba, majd szamon kerjuk oket, hogy milyen szar a levegojuk, mikozben az a szmog miattunk keletkezett.
kiserik írta: Másik ferdítés, hogy az EV sokkal környezetterhelőbb, mint a belsőégésű. Ez mára megváltozott, és az akkuk fejlesztése brutális ütemben halad.
Fejlesztheted az akkut, de nem attol lesz igazan kornyezetterhelo, hanem a banyaszas miatt. 1 tonna lithium (kb 100 auto akkumulatorahoz eleg) termelesehez 2 millio tonna viz szukseges, ami a Del-Amerikai orszagokban (Chile, Argentina, Bolivia) eleg komoly vizhianyt okozott. A muholdakrol is latszik, hogy Kubaban merre vannak a kobalt banyak, tobb szaz hektaron teljesen elpusztult a kornyezet, a banyakhoz kozeli tengerpart 10 km-es savjaban is fertozott a viz. A Fulop-Szigeteken elkezdtek bezarni a nikkel es kobalt banyakat, annyira pusztitotta a kornyezetet, 20 bezart banya felett jarnak.

Na de a lenyeg, amit akartam irni, hogy egy belsoegesu auto legyartasa 5.6 tonna CO2-be kerul, egy hybrid 6.5-be, egy elektromos 8.8-ba. Ez csak a CO2, az hogy a banyakban hany gyereket dolgoztatnak, az nincs benne. (persze irhatjuk ra, hogy nem a mi gondunk)

De maradjunk a szamoknal. A benzines/diesel auto 14 ev es 200 ezer km alatt 18.4 tonna CO2-ot hasznal el, a gyartassal egyutt 24 tonna jon ki. A hybrid auto 14.5-ot, gyartassal egyutt 21-et. Az elektromos 10.2-ot fogyaszt, gyartassal egyutt 19.

Volt egy cikk a fobb adatokkal meg egy hivatkozas egy 60 oldalas tanulmanyra. Tele van kis millio tablazattal, adatokkal. Nincs tobb oram, hogy vegig olvassam es ertelmezzem, de egy rovid atfutasbol nem volt egyertelmu, hogy az elekromos auto toltesekor mit neznek. Teljesen mas szamok johetnek ki, ha napelemrol toltod vagy ha szeneromurol. De lehet ez a 10.2 egy jelenlegi atlag, fogadjuk el, mint valos szam.

Viszont mi van akkor, ha az elektromos autok szama folyamatosan no. Egyre tobb energia kell. Tudjuk ezeket megujulokbol biztositani? Nyaron valoszinuleg igen, de telen? Mi az a pont, amikor a jelenlegi halozat mar nem birja el es az elektromos autok miatt fejleszteni kell, ami extra CO2 kibocsatas. Minel tobb az akkumulator, annal tobb nyersanyag kell; Hany darab auto akksi vagy napelem melle beszerelt powerwall utan jon el az a pillanat, amikor ha nem is fogynak el teljesen a nyersanyagok, de mar egyre tobb energiaba, CO2-be kerul oket kibanyaszni es a 8.8-as elektromos auto legyartas elkezd novekedni, barmilyen jol is fejlesztenek a mernokok.

Persze ettol meg nem rossz az elektromos autozas, ha megvannak hozza a korulmenyeid, egyenileg lehet egy jobb valasztas is, mint egy benzines auto. De amennyi megvalaszolatlan kerdest vet fel, nem ez fogja megvaltani a vilagot, mint ahogy evekkel ezelott be lett harangozva.

(kicsit hosszu lett, bocsi)

zsuninnyo
Hozzászólások: 1692
Csatlakozott: 2021. március 5., péntek 13:42

Re: Politika

HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2023. március 27., hétfő 0:48

De itt meg mindig nem az a baj, hogy az autot mi hajtja, hanem az a kurva akksi, amihez mindenki ragaszkodik, mintha a szent gral lenne, kozben meg az a legfosabb dolog az egeszben.

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 5407
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: Politika

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. március 26., vasárnap 23:34

Na, hát akkor valóban kiserik volt :)

Én tényleg azt látom hogy mindkét technológiának rengeteget kellene ahhoz fejlődnie hogy scalable legyen. Ahhoz meg nem vagyok elég okos mérnök (és szerintem kevesen azok, főleg itt a fórumon - no offense) hogy meg tudjam állapítani melyiknél valószínűbb hogy bejárja a megfelelő fejlődési útvonalat - és akkor a hidrogénhajtásról még pl nem is beszéltünk.

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17772
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: Politika

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. március 26., vasárnap 23:29

Mert veszed magadra, ha elvileg nem vagy az? :coffee:
thereisonly1ronaldo

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7031
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: Politika

HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 26., vasárnap 23:14

Azért azt szögezzük le, hogy páran itt enyhe ferdítésben élnek. Az unió terve nem az volt, hogy 35-től kezdve belső égésű motoros autó nem közlekedhet, csak annyi, hogy újat nem lehetett volna készíteni nagy volumenben. Attól most tekintsünk el, hogy ez jó ötlet vagy sem. Senki nem akart semmilyen autót azonnal elektromosra cserélni. Ez egy tervezet volt, ami előrevetítette volna, hogy 12 év múlva mi lenne az irány.

A világ legnagyobb EV ellenzője, és mellesleg a legnagyobb autógyártója, a Toyota is felismerte, hogy az EV a jövő (jelen állás szerint). Természetesen kell egy átmenet, egy környezetkímélőbb átmenet. Erre lehet megoldás az e-üzemanyag. Másra nem. Hosszú távon nem old meg semmit. Az előállításának brutálisan nagy az energiaigénye, továbbra is nagyon rossz a motorok hatásfoka és sajnos nem oldja meg a helyi légszennyezési problémákat (Nagyon szép képeket/videókat lehet találni az interneten a smog és a china szavak egymás utáni begépelésével. Nem véletlen, hogy a világon kínában van a legtöbb EV jármű).

Másik ferdítés, hogy az EV sokkal környezetterhelőbb, mint a belsőégésű. Ez mára megváltozott, és az akkuk fejlesztése brutális ütemben halad. Nem mellesleg az olajfinomításnál nincs környezetterhelőbb dolog a világon (talán csak a halászat, de annak is egy részét a hajók által elégetett üzemanyag adja). Abba meg megint érdemes belegondolni, hogy ha 250m+ autó van európában, az évenkénti olajcserével 250m+ olajszűrő, több, mint 1000m+ liter fáradt olaj, meg még egy kis váltóolaj, savas akksi, üzemanyagszűrő, amik szintén baromira környezetterhelő dologok, mert azért az tiszta, hogy ezek csak egy része kerül olyan helyre, ahol semlegesítik, újrafelhasználják. ""egyetlen liternyi fáradt olaj képes egymillió liter édesvizet szennyvízzé változtatni""

Hogy végül mi lesz a jövő, azt senki nem tudja. A belső égésű mellett az szól, hogy most is azt használjuk, megszoktuk, szeretjük és nagyon sokan nagyon jól élnek belőle (autógyárak, olajhoz, olajfinomításhoz köthető csoportok, szállítmányozási cégek, stb). Az EV mellett az szól, hogy csak az előállítása környezetterhelő, nincs lokális kibocsátása és mindennél jobb a hatásfoka, így sokkal kevesebb energiára van hozzá szükség. Aztán lehet, hogy pár év múlva jön valami új és az fogja megmenetni ezt a sárgolyót (vagyis csak a rajta élősködő emberiséget) a pusztulástól...

ui.: tudom, hogy érzékeny vagyok, de az célzottan leretardáltozás és nerdezés kurvára nem esik jól az embernek...
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 5 regisztrált és 0 vendég