Sok jó dolgot írsz, de nagyon csak 1 oldalról közelíted meg a dolokat. Csak pár észrevétel a másik oldalrólh3x0r írta: ...

1: 100%-ig egyetértek, hogy képmutatás a magángépről környezetvédelemről ugatni. Ahogy ugyanilyen képmutatás azt állítani, hogy a tengeri halak milyen egészségesek, közben pedig a nagyüzemi halászat teszi tönkre a legjobban a Földet a világon. Az óceánok, tengerek a Föld tüdeje (tévesen a már amúgy is kipusztított esőerdőket nevezik annak), amiket totálisan tönkretettünk, úgy hogy lehet gondolkodni amikor tengeri herkentyűket fogyasztunk... A nem nagy volument pedig lehet úgy is értelmezni, hogy a gazdagoknak legyen Bugatti, vagy úgy is, hogy aki akarja annak nyiltva marad egy lehetőség a ""régi"" technika használatára. Kíváncsi vagyok hogyan fog görbülni a száj abban a v12-esben, ha az e-üzemanyag sokszorosába fog kerülni a már betiltott hagyományos üzemanyagnak.
2: A lokális légszennyezést soha nem a gyárak okozták (nem túl gyakoriak a gyárak a lakóövezetekben, városközpontokban). Ezeket a fűtés és a közlekedés szennyezi. Érdemes rápillantani, hogy Kínában hogyan változott a légszennyezés az EV-k felfutásával. Én EV kérdésben mindig a Teslát veszem alapul, mert ők a piacvezetők. Amerikában 2 gyár, Európában 1 gyár és Kínában 1 gyár. Mind szinte nulla környezetszennyezés mellett.
3: nehézfémek: itt is fejlődés tapasztalható. A Tesla már építi az amerikai lítium bányáját. Most jutott oda a technológia, hogy megéri környezetkímélő módon bányászni. A cobaltot szép lassan kivezetik az EV-k akkumulátoraiból. Mellesleg ez a szép ebben a dologban, hogy ezen anyagok bányészata csak az EV-k akkumulátoraihoz problémásak. Millió féle, fajta, méretű Li-ionos akksit használunk nap mint nap. Telefonokban, laptopokban, elemekben, kis akksikban, szinte mindenhol. Ezeket az akksikat milliószámra árulják, tárolják, használják, eldobják az emberek. Csak próbáld ki, hogy mennyi Li-ionos akksit tudsz rendelni magadnak otthonra akár holnapi kiszállítással. Itt nem számít a Li bányászat. A világ legnagyobb coblat felhasználó ipara az olajfinomítás. Bizony. Szegény kis kongói gyerekek a 10 körmükkel főként azért kapargatják a cobaltot a földből, hogy legyen a nyersolajból benzin és gázolaj. Gondolom akkor nem számít a dolog, ha röfög a v12-es.
4: CO2 kibocsátás és az autóipar: ezek a számok sajnos nem a valós dolgokat jelzik. Az egyik tanulmány ezt mondja a másik azt. Ha akarom így számolok, ha akarom úgy, ha akarom azt számolok bele, ha akarom meg ezt. Baromira sok összetevős lenen a dolog, ha mindent bele akarnánk számolni, és akkor is csak regionálisan állapíthatnánk meg valamit az adott ország energia mérlege miatt. A realitás kb az, hogy egy EV előállítása 1,5-ször annyi CO2-t igényel, de a használata során kb 5 év alatt utóléri a belsőégésűt. Jelenleg.
5: Akksik: ugye az EV-k egyetlen gyenge pontja az akksi. Legnagyobb előnyük, hogy jelen állapot szerint nincs jobb közlekedésre alkalmas energiatároló. És itt megint a Tesla felé fordulok. 2022-ben bemutatták a 4860-as akksikat, már gyártási ciklusban vannak. Ezeket egyszerűbb gyártani, de a lényeges fejlődés az, hogy 6-od annyi kell belőle. 6-od!!! 6-od annyi mindenből. Azt csak a legtájékozatlanabbak nem tudják, hogy az EV akksikat 100%-ban újra lehet hasznolsítani. A Tesla azt is vállalta, hogy az új technológiának következtében a gyártás is környezetkímélő lesz, és még a felhasznált vizet is újra fogják hasznosítani (abból sajnos nagyon sok kell az akksik gyártásához). És itt most visszakanyarodok a korábbi témához: a millió féle egyéb akksik gyártásánál vajon vannak ilyen irányú törekvések a gyártók (főleg kínai) felől? Vagy ott nem számít, csak az EV-knél?
6: A fejlődés mindig nehéz és tele van buktatókkal. Az ilyen szintű reformok mindig hosszú idő alatt zajlanak le. Van, ahol még mindig lóval szántanak, csak hogy ne menjek messzire. Egyelőre az EV jelenti a következő lépcsőfokot a személyi közlekedésben. EV és önvezetés. Jelenleg ezzel lehet a legjobban csökkenteni a károsanyag kibocsátást, legnagyobb hatásfokban kihasználni az energiát és biztonságosssá tenni a közlekedést. Nem véletlen, hogy az EV elleni harc éllovasa és egyben a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota is kimondta, hogy eddig tévúton jártak és az EV a jövő. De ezek csak egy hosszú út első lépései. És az is benne van, hogy jön egy új felfedezés, és az út teljesen másik irányba indul tovább.
7: Kicsit fárasztó ez a gazdagok-szegények téma az EV-knél. Mindig minden új dolog drága. Ezzel nem tudsz mit csinálni, viszont az olló folyamatosan zárul. Érdemes megnézni az új autó árakat a megfelelő kategóriákban. Egyébként minden EV-t gyártó autógyárnál folyamatosan terítéken van a 10 millió alatti, de használható EV. Sajnos amíg ilyen szintű lemaradásban vannak, addig nem lesz különösebb árverseny és a 4860-as akksival és a présgépekkel a Tesla annyira mindenki előtt jár, hogy fel sem lehet fogni.
Sokmindenben egyetértek. Az árufuvarozásban sokkal jobban ki kellen használni a vasút vonalakat és a hajózást (vagyis inkább a folyó víz egyirányú haladását). Sajnos ez senkinek nem érdeke.Marky írta: A problemat egy ujabb problemaforrassal akarjuk lefedni.
Ha nem lenne ilyen merhetetlen alszent es kapzsi a vilag, akkor nem arra terelne az embereket, hogy 2-3 tonnas fulkekben uljunk egyesevel, aminek ujkori bekerulesi koltsege majdnem egy garzon ara, de az elavulas miatt 10-15 evente legkesobb le is kell cserelni.
A tomegkozlekedest, foleg a vasutat es a rahordo buszvonalakat kellene nyomni, a maganautozast pedig kokemenyen sarcolni. A kamionoknak sem kellene Romaniatol Calais-ig tengelyen mennie, ha lenne egy ossz-europai integralt vasuthalozat. Felraknak a kamiont Bukarestben, aztan a Csalagutnal pedig atszallhatna az angol vasutra, ami a celtol max 100km-re letenne.
Persze ezzel nem lehet eleg penzt csinalni, nem lehet evente eladni egy okadek kinezetu femgolyot es jol megelni a latszatfejlesztesekbol.
Magánautózás: itt is a Teslához fordulok. 10 év alatt csináltak 4 típust. Kellett 1 drága (S), hogy legyen pénzük, kellett egy normál a tömegtermeléshez (3), kellett egy családi, ahol kiküszöbölték a normál hibáit (Y) és kellett egy demo (X). Ennyi. A legelső modellek is kapják még a frissítéseket és használják őket minden probléma mentesen. A többi autógyár ezzel egy időben millió számra fossa ki magából a különböző típusokat, hogy vegyed vegyed. 100.000km után összefossák magukat az autók (Mercedes, BMW), a környezetkímélő megoldások (katalizátorok, részecskeszűrők) meg repülnek ki a picsába és had röfögjön a CO2 kifelé. Másik remek megoldás a carsharing. Ez egy EV-vel (Tesla) baromi egyszerű.