HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. március 26., vasárnap 23:14
Azért azt szögezzük le, hogy páran itt enyhe ferdítésben élnek. Az unió terve nem az volt, hogy 35-től kezdve belső égésű motoros autó nem közlekedhet, csak annyi, hogy újat nem lehetett volna készíteni nagy volumenben. Attól most tekintsünk el, hogy ez jó ötlet vagy sem. Senki nem akart semmilyen autót azonnal elektromosra cserélni. Ez egy tervezet volt, ami előrevetítette volna, hogy 12 év múlva mi lenne az irány.
A világ legnagyobb EV ellenzője, és mellesleg a legnagyobb autógyártója, a Toyota is felismerte, hogy az EV a jövő (jelen állás szerint). Természetesen kell egy átmenet, egy környezetkímélőbb átmenet. Erre lehet megoldás az e-üzemanyag. Másra nem. Hosszú távon nem old meg semmit. Az előállításának brutálisan nagy az energiaigénye, továbbra is nagyon rossz a motorok hatásfoka és sajnos nem oldja meg a helyi légszennyezési problémákat (Nagyon szép képeket/videókat lehet találni az interneten a smog és a china szavak egymás utáni begépelésével. Nem véletlen, hogy a világon kínában van a legtöbb EV jármű).
Másik ferdítés, hogy az EV sokkal környezetterhelőbb, mint a belsőégésű. Ez mára megváltozott, és az akkuk fejlesztése brutális ütemben halad. Nem mellesleg az olajfinomításnál nincs környezetterhelőbb dolog a világon (talán csak a halászat, de annak is egy részét a hajók által elégetett üzemanyag adja). Abba meg megint érdemes belegondolni, hogy ha 250m+ autó van európában, az évenkénti olajcserével 250m+ olajszűrő, több, mint 1000m+ liter fáradt olaj, meg még egy kis váltóolaj, savas akksi, üzemanyagszűrő, amik szintén baromira környezetterhelő dologok, mert azért az tiszta, hogy ezek csak egy része kerül olyan helyre, ahol semlegesítik, újrafelhasználják. ""egyetlen liternyi fáradt olaj képes egymillió liter édesvizet szennyvízzé változtatni""
Hogy végül mi lesz a jövő, azt senki nem tudja. A belső égésű mellett az szól, hogy most is azt használjuk, megszoktuk, szeretjük és nagyon sokan nagyon jól élnek belőle (autógyárak, olajhoz, olajfinomításhoz köthető csoportok, szállítmányozási cégek, stb). Az EV mellett az szól, hogy csak az előállítása környezetterhelő, nincs lokális kibocsátása és mindennél jobb a hatásfoka, így sokkal kevesebb energiára van hozzá szükség. Aztán lehet, hogy pár év múlva jön valami új és az fogja megmenetni ezt a sárgolyót (vagyis csak a rajta élősködő emberiséget) a pusztulástól...
ui.: tudom, hogy érzékeny vagyok, de az célzottan leretardáltozás és nerdezés kurvára nem esik jól az embernek...
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!