A 90es években meg elfogyott a pénze és a gyerekei segítették ki és olyan jó a kapcsolat, hogy Elon gyerekeit nem is láthatja. Fasza apa volt az öreg... De valami nagyszülei is gazdagok voltak, vagy 5000 ha-on gazdálkodtak és elbukták az összeset. A lényeg, hogy Elon és Kimbal nem gazdag emberként került Amerikába és nem a tömérdek pénzükön vettek még több pénzt.h3x0r írta:As Vance wrote in his book Elon Musk, “The family owned one of the biggest houses in Pretoria thanks to the success of Errol’s engineering business,” a business that included “large projects such as office buildings, retail complexes, residential subdivisions, and an air force base.” Elon even admitted his father is “brilliant at engineering” despite being an overall “terrible human being.” And in an interview with Errol from 2018, British tabloid Mail on Sunday wrote, “Musk senior was a millionaire before the age of 30.”kiserik írta:
Ha jól rémlik az apja valami mérnök volt az anyja meg dietetikus. 17 évesen hagyta ott afrikát és emigrált Kanadába, ahogy fizikát és közgázt hallgatott. Valami fűrészüzemben is melózott takarítóként. Mikor Amerikába mentek Kimballal, akkor is valami lepukkant helyen laktak meg valami szakadt kocsijuk is volt. Régen olvastam, mindenre már nem emlékszem tisztán, de tuti nem voltak kőgazdagok.
Errol became “a half owner” of an emerald mine in Zambia in the ‘80s, though he doesn’t specify a year, and he “got emeralds for the next six years.”

OFF
Re: OFF
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
Re: OFF
Valami mérnök, na
A Mészáros gyermekek apja is csak egy szegény gázszerelõ


- h3x0r
- Hozzászólások: 9803
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
As Vance wrote in his book Elon Musk, “The family owned one of the biggest houses in Pretoria thanks to the success of Errol’s engineering business,” a business that included “large projects such as office buildings, retail complexes, residential subdivisions, and an air force base.” Elon even admitted his father is “brilliant at engineering” despite being an overall “terrible human being.” And in an interview with Errol from 2018, British tabloid Mail on Sunday wrote, “Musk senior was a millionaire before the age of 30.”kiserik írta:Ha jól rémlik az apja valami mérnök volt az anyja meg dietetikus. 17 évesen hagyta ott afrikát és emigrált Kanadába, ahogy fizikát és közgázt hallgatott. Valami fűrészüzemben is melózott takarítóként. Mikor Amerikába mentek Kimballal, akkor is valami lepukkant helyen laktak meg valami szakadt kocsijuk is volt. Régen olvastam, mindenre már nem emlékszem tisztán, de tuti nem voltak kőgazdagok.zsuninnyo írta:
Alulrol jott? Azt nem tudom, hogy milliardosok voltak-e, de piszkos gazdagok (azt meg hagyjuk is milyen penzbol, valoszinuleg koze van a hulyegyerek viselkedesehez).
En nem tudom ramondani, hogy zseni. Meg azt sem hogy okos. Szerintem egy elmebeteg, akit be kene zarni es kezelni, es nem felemelni, mert tobbet art mint hasznal a vilagnak. De persze nem o az egyetlen, rengeteg ilyen idiota milliomos-milliardos van sajnos. De o az egyik leghangosabb hulye a vilagon.
Errol became “a half owner” of an emerald mine in Zambia in the ‘80s, though he doesn’t specify a year, and he “got emeralds for the next six years.”
Re: OFF
Ha jól rémlik az apja valami mérnök volt az anyja meg dietetikus. 17 évesen hagyta ott afrikát és emigrált Kanadába, ahogy fizikát és közgázt hallgatott. Valami fűrészüzemben is melózott takarítóként. Mikor Amerikába mentek Kimballal, akkor is valami lepukkant helyen laktak meg valami szakadt kocsijuk is volt. Régen olvastam, mindenre már nem emlékszem tisztán, de tuti nem voltak kőgazdagok.zsuninnyo írta:Alulrol jott? Azt nem tudom, hogy milliardosok voltak-e, de piszkos gazdagok (azt meg hagyjuk is milyen penzbol, valoszinuleg koze van a hulyegyerek viselkedesehez).kiserik írta: Köszönöm a felvilágosítást. Az mg példa teljesen fölösleges volt, paraszt vagyok nem hülye, de értékelem. Soha nem gondoltam/mondtam olyat, hogy Musk a világ legokosabb embere és feltalálója és természetesen nem is érthet mindenhez amivel foglalkozik. De! Valamihez rohadtul ért, mert nem született milliárdos a pali. Alulról indult és most legfelül van. Ez nem megy úgy, hogy semmihez sem értesz, csak hazudozol össze vissza. Az, hogy minden cége a megszokottól eltérően áll hozzá a problémákhoz nem a mérnökök találmánya. Ott a Tesla. Megpróbáltak először egy belsőégésűt átépíteni és rájöttek, hogy nem az igazi. Teljesen az alapoktól, minden gyártótól eltérően felépítettek egy saját autót. Persze hogy nem Musk csinálta egyedül, de annak is kell oka legyen, hogy más gyártók nem így tettek/tesznek, pedig ott is vannak mérnökök és pénz is dögivel, aztán csodálkoznak, hogy valami nem kerek. Vagy ott van prés technológia, vagy egy csomó olyan innováció, ami másnak valahogy nem jutott eszébe, pedig ott is vannak kiváló koponyák. Bárki bármit mond, a faszi egy zseni. Ha valaki szerint hazudozásban, akkor abban. Szerintem menedzselésben és a dolgok újragondolásában, de a lényeg, hogy zseni. Ekkora vagyont rohadtul nem puszira osztogatnak (kivéve itthon
).
En nem tudom ramondani, hogy zseni. Meg azt sem hogy okos. Szerintem egy elmebeteg, akit be kene zarni es kezelni, es nem felemelni, mert tobbet art mint hasznal a vilagnak. De persze nem o az egyetlen, rengeteg ilyen idiota milliomos-milliardos van sajnos. De o az egyik leghangosabb hulye a vilagon.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
Re: OFF
Alulrol jott? Azt nem tudom, hogy milliardosok voltak-e, de piszkos gazdagok (azt meg hagyjuk is milyen penzbol, valoszinuleg koze van a hulyegyerek viselkedesehez).kiserik írta: Köszönöm a felvilágosítást. Az mg példa teljesen fölösleges volt, paraszt vagyok nem hülye, de értékelem. Soha nem gondoltam/mondtam olyat, hogy Musk a világ legokosabb embere és feltalálója és természetesen nem is érthet mindenhez amivel foglalkozik. De! Valamihez rohadtul ért, mert nem született milliárdos a pali. Alulról indult és most legfelül van. Ez nem megy úgy, hogy semmihez sem értesz, csak hazudozol össze vissza. Az, hogy minden cége a megszokottól eltérően áll hozzá a problémákhoz nem a mérnökök találmánya. Ott a Tesla. Megpróbáltak először egy belsőégésűt átépíteni és rájöttek, hogy nem az igazi. Teljesen az alapoktól, minden gyártótól eltérően felépítettek egy saját autót. Persze hogy nem Musk csinálta egyedül, de annak is kell oka legyen, hogy más gyártók nem így tettek/tesznek, pedig ott is vannak mérnökök és pénz is dögivel, aztán csodálkoznak, hogy valami nem kerek. Vagy ott van prés technológia, vagy egy csomó olyan innováció, ami másnak valahogy nem jutott eszébe, pedig ott is vannak kiváló koponyák. Bárki bármit mond, a faszi egy zseni. Ha valaki szerint hazudozásban, akkor abban. Szerintem menedzselésben és a dolgok újragondolásában, de a lényeg, hogy zseni. Ekkora vagyont rohadtul nem puszira osztogatnak (kivéve itthon
).
En nem tudom ramondani, hogy zseni. Meg azt sem hogy okos. Szerintem egy elmebeteg, akit be kene zarni es kezelni, es nem felemelni, mert tobbet art mint hasznal a vilagnak. De persze nem o az egyetlen, rengeteg ilyen idiota milliomos-milliardos van sajnos. De o az egyik leghangosabb hulye a vilagon.
Re: OFF
Bár finoman szólva is egyre szkeptikusabb vagyok a taggal, azt én sem értem miért baj az, hogy õ üzletember és nem mérnök. Ez a munkája, cégeket vezet.
Re: OFF
Köszönöm a felvilágosítást. Az mg példa teljesen fölösleges volt, paraszt vagyok nem hülye
, de értékelem. Soha nem gondoltam/mondtam olyat, hogy Musk a világ legokosabb embere és feltalálója és természetesen nem is érthet mindenhez amivel foglalkozik. De! Valamihez rohadtul ért, mert nem született milliárdos a pali. Alulról indult és most legfelül van. Ez nem megy úgy, hogy semmihez sem értesz, csak hazudozol össze vissza. Az, hogy minden cége a megszokottól eltérően áll hozzá a problémákhoz nem a mérnökök találmánya. Ott a Tesla. Megpróbáltak először egy belsőégésűt átépíteni és rájöttek, hogy nem az igazi. Teljesen az alapoktól, minden gyártótól eltérően felépítettek egy saját autót. Persze hogy nem Musk csinálta egyedül, de annak is kell oka legyen, hogy más gyártók nem így tettek/tesznek, pedig ott is vannak mérnökök és pénz is dögivel, aztán csodálkoznak, hogy valami nem kerek. Vagy ott van prés technológia, vagy egy csomó olyan innováció, ami másnak valahogy nem jutott eszébe, pedig ott is vannak kiváló koponyák. Bárki bármit mond, a faszi egy zseni. Ha valaki szerint hazudozásban, akkor abban. Szerintem menedzselésben és a dolgok újragondolásában, de a lényeg, hogy zseni. Ekkora vagyont rohadtul nem puszira osztogatnak (kivéve itthon
).


Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
Re: OFF
Ez azt? Mindent amit elert, azt a kurva sok penzbol felvett mernokei ertek el (kiegve).kiserik írta:
Ja és ez a nem ért semmihez csak a hazudozáshoz kicsit fura. Valahogy mégis sikerült összehoznia ezt azt![]()
En regebben azt hittem, legalabb egy webfejleszteshez ert, de most mar a Twitternel vilagosan latszik, hogy csak egy nagyszaju gazdag hulyegyerek, semmi mas. Konkretan az, hogy majd o megmondja mit es mikor kapcsoljunk le, egy 0 km-es tudassal (azok utan hogy kirugja az embereket a legmegalazobb dolog), meg egy zsenitol is sok lenne. Ratesz egy lapattal a stilusa.
A magyarazatot meg lentebb talalod.
-
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2015. április 25., szombat 21:40
- Kedvenc játékosaid: Modric, Ronaldo (R9), Ronaldinho, Zidane
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Ja és mindezt úgy, hogy a korai és egyetlen olyan terület, ahol elvileg valóban konkrétan hozzájárult technológiai újításhoz, az éppen webes fejlesztés volt (Zip2 és Xcom). Hidd el, a fickó tényleg nem egy Edison, pláne nem egy Nikola Tesla, de még csak nem is egy Steve Jobs, ha technológiai újításokról beszélünk. Sokkal inkább "üzletember".
-
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2015. április 25., szombat 21:40
- Kedvenc játékosaid: Modric, Ronaldo (R9), Ronaldinho, Zidane
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Ha ez nemcsak költői kérdés a részedről, hanem tényleg érdekel az informatikában/szoftverfejlesztésben jártasak véleménye, akkor nagyjából a következő szintű párbeszéd zajlott le nyilvánosan az új tulajdonos/vezérigazgató és az egyik technológiai vezető között mezőgazdasági hasonlattal:kiserik írta: Őőő... Elmagyaráznád, hogy itt mi is a probléma? A programozáshoz (is) nem értek így nem tudom, hogy mi az a “microservices” bloatware, de nekem ez nem tűnik az emberiség ellen elkövetett nagy bűnnek, hogy így kelljen nyilatkozni róla.
Ja és ez a nem ért semmihez csak a hazudozáshoz kicsit fura. Valahogy mégis sikerült összehoznia ezt azt![]()
Főnök: Elnézést kérünk mindenkitől, nagyon hangosak a kombájnjaink, mert kezdők a sofőrök és túlpörgetik a motort.
Technológiai vezető: Tényleg hangosak a járműveink, mert felszereltük őket mindenféle eszközzel, amikre igazából nem is lenne szükségünk, és közben elhanyagoltuk a karbantartást, mert a mindenkori vezetőség azt kevésbé tartotta fontosnak.
Főnök: Jó, de tényleg hangosak a kombájnjaink, nem?
Tech: Nincsen kombájnunk. Valószínűleg a sorközművelő kultivátorral kevered.
Musk beböfögte egy twitter üzenetbe, hogy bocs, tudjuk, hogy lassúak vagyunk, mert több ezer kötegelt RPC hívást indítunk egy sima timeline megjelenítéséhez, amikre semmi szükség. (RPC = remote procedure call, internetes őskorban gyakran használták, aztán kevésbé, mostanában a gRPC formájában visszatért). Erre az adott alkalmazás vezető fejlesztője közölte, hogy tényleg lassú, de más miatt, és konkrétan egyáltalán nem is használnak RPC-t.
A lényeg, hogy egyértelműen kiderült, hogy Musknak valószínűleg fingja sincsen a mai webes microservice-es technológiákról, és közben egyébként a saját cégét ócsárolja. Kb mintha Lázár átvenné a gazdaságodat, téged pedig kirúgna azzal, hogy kurvára nem értesz hozzá.
Re: OFF
Egy Twitter meretu alkalmazas altalaban tobb 100 microservicebol epul fel. Valoszinu az egesz cegnel 1-2 ember lehet aki rendesen erti hogy mukodik egy ekkora rendszer, ha meg nem rugtak ki oket.
Eleg valoszinutlennek tunik hogy valaki a 0-rol 1 het alatt atlatja teljesen a dolgokat...
Eleg valoszinutlennek tunik hogy valaki a 0-rol 1 het alatt atlatja teljesen a dolgokat...
Re: OFF
Őőő... Elmagyaráznád, hogy itt mi is a probléma? A programozáshoz (iszsuninnyo írta:Csak, hogy aktualis legyen, miert is egy idiota, aki kurvara nem ert semmihez a pofazason es hazudason kivul: https://twitter.com/zachsilberberg/stat ... 2770924544kiserik írta: Mondom gyerekek, én elhiszem, hogy nem szent életű ez az ember, és bogara is van épp elég,
Totalis idiota, tipikus gazdag 8 eves hulyegyerek, csak sajnos o felnott, es tonkrebaszott mar rengeteg eletet emiatt.
Egyebkent az elektromos autozast tenyleg o tette menove, vagyis az o pofaja, mert menove a mernokok tettek, akik vert hugyozva letrehoztak azt, amit most vezethetnek az emberek (ami minosegben inkabb egy jo-kozepes cucc, de legalabb elinditotta ezt az elektromos autozos nemtommit)

Ja és ez a nem ért semmihez csak a hazudozáshoz kicsit fura. Valahogy mégis sikerült összehoznia ezt azt

Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
Re: OFF
ez durva, nekem totál a 7 milliárd van a fejemben, mikor lettünk 1 milliárddal többen?'shutterisland írta: na kozben elvileg offisol 8 milliardan vagyunk.

Re: OFF
Biztos megnezte a havi cloud kiadasokat aztan ugy gondolta nem kell annyit fizetni erte 
Kozben szoftveresen updatelte az autiokban a fekbeteteket

Kozben szoftveresen updatelte az autiokban a fekbeteteket

Re: OFF
Csak, hogy aktualis legyen, miert is egy idiota, aki kurvara nem ert semmihez a pofazason es hazudason kivul: https://twitter.com/zachsilberberg/stat ... 2770924544kiserik írta: Mondom gyerekek, én elhiszem, hogy nem szent életű ez az ember, és bogara is van épp elég,
Totalis idiota, tipikus gazdag 8 eves hulyegyerek, csak sajnos o felnott, es tonkrebaszott mar rengeteg eletet emiatt.
Egyebkent az elektromos autozast tenyleg o tette menove, vagyis az o pofaja, mert menove a mernokok tettek, akik vert hugyozva letrehoztak azt, amit most vezethetnek az emberek (ami minosegben inkabb egy jo-kozepes cucc, de legalabb elinditotta ezt az elektromos autozos nemtommit)
Re: OFF
Bocsi az offért!
Népszámlálással kapcsolatban másnak is volt olyan, hogy nem látták a rendszerben hogy kitöltötte azt a szart? Elvileg fel kell hívni a számlálóbiztost, és bediktálni a kapott kódot.
A kérdésem, hogy meddig van ennek a határideje? Napokban nem lesz alkalmam hívni, ezért érdekelne.

Népszámlálással kapcsolatban másnak is volt olyan, hogy nem látták a rendszerben hogy kitöltötte azt a szart? Elvileg fel kell hívni a számlálóbiztost, és bediktálni a kapott kódot.
A kérdésem, hogy meddig van ennek a határideje? Napokban nem lesz alkalmam hívni, ezért érdekelne.

- 'shutterisland
- Hozzászólások: 10000
- Csatlakozott: 2013. április 16., kedd 1:45
- Kedvenc játékosaid: LM / GD
- Kedvenc csapatod: fcb / esp / arg
- Tartózkodási hely: UK
Re: OFF
na kozben elvileg offisol 8 milliardan vagyunk.
Re: OFF
Video: Karotta is foglalkozott a Teslás videóval a TC Hiradóban. Bár ő is elfogult, de kicsit jobban ért hozzá. Akit érdekel nézze meg.
Kicsit utánaolvastam azoknak, amik itt elhangzottak tegnap. Kicsit, mert rohadtul nincs rá időm, így szívesen veszek forrásokat a témában. A megálapításom, hogy Konteós Laci ezekhez képest kutya fasza
Kb ott tartunk, hogy az USA pénzeli Muskot, hogy Musk abból pénzelje az USÁt, hogy kormányokat döntsön meg neki a lítiumért, aztán a lítiumot nem is onnan szerzi be és éppen saját bányát készül nyitni az USAban.
Lesajnált (államilag támogatott
) technológia: egyrészt az országok támogatni szokták a munkahely teremtő cégeket. Forrásokkal, adókedvezményekkel, stb. Ne menjünk messzire a GM 51 milliárd dolláros segélyt kapott az USA-tól, hogy ne menjen csődbe. Másrészt a Tesla előtt az elektromobilitás bizony le volt nézve. Alig volt olyan autógyár, ami érdemben foglalkozott vele. A Toyota még az utóbbi években is azt kommunikálta, hogy nem hisznek benne, csak az eladások megváltoztak. A nagy autógyártók szinte kivétel nélkül elvetették az ötletet és csak a Tesla sikerének köszönhetően kezdtek érdemben foglalkozni az üggyel.
Kinevetett technológia: például a présgépek. Például a felhőből updatelt autók (a szakma által alulméretezettnek tartott fékek problémáját megoldották szoftveresen a felhőből). És én ide sorolom a vezetés támogató rendszert is, de ehhez még idő kell.
Önvezetés: sok megközelítése van. Az egyik, amit a google is csinál/csinált (megmég páran, mert ez az egyszerűbb), hogy egy betanított területen tudnak önvezetni az autók. PL az emlegetett Waymo. A másik, hogy az autó mindenhol, minden körülmények között tudjon önvezetni. Ez sokkal nehezebb. A Tesla ezt az utat választotta és talán ennek lenne nagyobb értelme szerintem is. Ezt a vitát az idő fogja eldönteni.
A legnagyobb érdekeség az volt, hogy itt páran felvázoltátok, hogy amúgy sem csináltak semmit, mert K&F meg know how meg a tököm tudja milyen tanulmányok alapján könnyű. Gyakorlatilag ezen elv alapján soha senki nem csinált semmi érdemlegeset, mert azt már egy korábbi ""felfedezés"" megalapozta. Emellett csak azt nem értem, hogy maradjunk a példánál, ha a NASA mindent tudott, és még a pénz is rajtuk keresztül ment a SpaceX-hez, akkor miért volt Muskra szükség?
Mondom gyerekek, én elhiszem, hogy nem szent életű ez az ember, és bogara is van épp elég, de ezek a kifordított konteók már már viccesek is tudnak lenni. Mondjuk ez van, ilyen világban élünk, elég csak megnézni az Orosz-Ukrán háborút. Egyesek úgy tudják (mert ez már nem hit, ez kérem tudás manapság
), hogy a fő gonoszok az oroszok, mások úgy, hogy az amerikaiak meg még mit tudom én hány oldala van. Az információ hatalom és ha kényem kedvem szerint változtatom, akkor meg aztán pláne.
Kicsit utánaolvastam azoknak, amik itt elhangzottak tegnap. Kicsit, mert rohadtul nincs rá időm, így szívesen veszek forrásokat a témában. A megálapításom, hogy Konteós Laci ezekhez képest kutya fasza

Lesajnált (államilag támogatott

Kinevetett technológia: például a présgépek. Például a felhőből updatelt autók (a szakma által alulméretezettnek tartott fékek problémáját megoldották szoftveresen a felhőből). És én ide sorolom a vezetés támogató rendszert is, de ehhez még idő kell.
Önvezetés: sok megközelítése van. Az egyik, amit a google is csinál/csinált (megmég páran, mert ez az egyszerűbb), hogy egy betanított területen tudnak önvezetni az autók. PL az emlegetett Waymo. A másik, hogy az autó mindenhol, minden körülmények között tudjon önvezetni. Ez sokkal nehezebb. A Tesla ezt az utat választotta és talán ennek lenne nagyobb értelme szerintem is. Ezt a vitát az idő fogja eldönteni.
A legnagyobb érdekeség az volt, hogy itt páran felvázoltátok, hogy amúgy sem csináltak semmit, mert K&F meg know how meg a tököm tudja milyen tanulmányok alapján könnyű. Gyakorlatilag ezen elv alapján soha senki nem csinált semmi érdemlegeset, mert azt már egy korábbi ""felfedezés"" megalapozta. Emellett csak azt nem értem, hogy maradjunk a példánál, ha a NASA mindent tudott, és még a pénz is rajtuk keresztül ment a SpaceX-hez, akkor miért volt Muskra szükség?
Mondom gyerekek, én elhiszem, hogy nem szent életű ez az ember, és bogara is van épp elég, de ezek a kifordított konteók már már viccesek is tudnak lenni. Mondjuk ez van, ilyen világban élünk, elég csak megnézni az Orosz-Ukrán háborút. Egyesek úgy tudják (mert ez már nem hit, ez kérem tudás manapság

Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Bencze
- Hozzászólások: 1942
- Csatlakozott: 2014. június 5., csütörtök 12:32
- Kedvenc játékosaid: Benzema, Valverde
- Kedvenc csapatod: Tippelj :)
Re: OFF
Szimplan valotlant allitottal. Blue Origin is evekig a SpaceX elott voltkiserik írta:Más az előrendelés és más, ha félig kész az autó, amit eladnak.h3x0r írta:
Cybertruck?Bencze írta: VTVL technologies were developed substantially with small rockets after 2000, in part due to incentive prize competitions like the Lunar Lander Challenge. Successful small VTVL rockets were developed by Masten Space Systems, Armadillo Aerospace, and others.
Ja, SpaceXde tudom, a SpaceX-e nagy
60-as evekben mar vizsgaltak ezt a megoldast.olyan cukik ezek az erőlködések Tőled.
-
- Hozzászólások: 395
- Csatlakozott: 2022. május 5., csütörtök 6:28
- Kedvenc játékosaid: Modric, Marcelo, Benzema, Xabi, Kroos, Zidane, Guti
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
A kártékony alakokkal általában sokat foglalkoznak az emberek. A celebekkel szintén. Itt mindkettő adott, nem kell ezen meglepődni.kiserik írta: Hűha, hogy egyesek mennyit foglalkoznak ezzel az emberrel![]()
- Sokan gyártanak "kurvajó kocsikat". Nálam speciel a Teslák a jók közé tartoznak, a kurvajó az más polc, de ez egyéni preferencia kérdése.kiserik írta: Engem csak pár dolog foglalkoztat:
- kurva jó kocsikat gyártanak (tapasztalat, nem Twitter)
- olyan technológiákat találnak ki, amiket először mindenki kinevet, majd le akarják másolni
- tízegynéhány év alatt a semmiből piacvezetők lettek egy addig lesajnált technológiával, ami nem mellesleg környezettudatosabb is sokkal (bazdki a Toyota válságstábot csinált miattuk és átértékelte a stratégiáját)
- ők csinálták meg a rakétákat, amik felszállnak majd visszatérnek, hogy ismét felszállhassanak
- élen járnak az önvezető rendszerek fejlesztésében
- és úgy hiszem a (nap)energia tárolásban is letették már ezt azt az asztalra és most jön a teherfuvarozás elektromosítása
- Mint például? Önvezető autók? A Google ezer éve elkezdte fejleszteni. Elektromos autók? Annyira lett kiröhögve, hogy az amerikai állam félmilliárdos támogatást adott a vállalatnak, hogy egyáltalán el tudjon indulni, olyan feltételekkel, hogyha veszteséges lenne, akkor a Tesla részvényeinek 30 százalékát átvállalja, de a nyereségből nem kér. Szóval nem, Elon Musk életútja kurvára nem az, amikor a "meg nem értett zseni" jól megmutatja a világnak.
- Nem lesajnált, hanem államilag promótált technológia.
- Ha ennyire nem érdekelnek az űrkutatással kapcsolatos fejlesztések, akkor nem értem mit eszel annyira a SpaceX-en. Ráadásul ez megint egy olyan eset, ahol a NASA közvetlenül, a projekt szintjén adta a pénzt és a tudást a K&F-hez.
- A vállalat amire gondolsz: Waymo, amelynek már teljesen sofőrmentes taxiszolgáltatása is van. A fent említett Google projektből nőtte ki magát, de a lefikázott GM résztulajdonában lévő Cruise is fejlettebb, és még lehetne sorolni.
- "Ezt-azt" elég sokan letettek az asztalra.
Ja, csak a SpaceX konkrétan koncepció szintjén sem létezne a NASA és egyéb űrkutatási szervezetek több évtizedes munkája nélkül. Ha csak minimálisan érdekelne a téma és követnéd, akkor elég világosan látszódna, hogy a SpaceX hozzáadott értéke az űrkutatáshoz és fejlesztésekhez elég csekély. Plusz a NASA és társai alapvetően komolyabb dolgokkal foglalkoznak. Elsősorban tudományos szervezetek, míg a SpaceX saját bevallása szerint sem az.kiserik írta: Aztán lehet itt fújni, hogy ilyen pénzből meg olyan pénzből, így még úgy. A lényeg, hogy ezeket a Tesla és a SpaceX csinálta/ csinálja, nem mondjuk a GM meg a NASA, és ezeknek a cégeknek a vezetője úgy látszik csak egy sültbolond szélhámos bűnöző![]()
Ez addig lenne számodra ilyen humoros, míg nem egy olyan országban élsz, ahol sok a lítium, és ez a terrorista (mert jobb szó nincs arra, amit a politikai befolyásán keresztül véghez vitt) majom ki nem találja, hogy holnaptól amerikai bábdiktatúrában szívesebben látna. Amúgy tekintve, hogy a tudás és a jó menedzserek is ugyanúgy pénzért megvehetőek, a verseny pedig jelentős mértékben el van lehetetlenítve, így igen, egy milliárdos vagy egy multimilliomos kretén nagyobb eséllyel sikeres USA-ban (meg úgy alapvetően a legtöbb országban), mint fordítva.kiserik írta: és ezeknek a cégeknek a vezetője úgy látszik csak egy sültbolond szélhámos bűnöző![]()
De amúgy a társadalmi mobilitásról elég részletes analízisek vannak, amik több évtizedet, és azok trendjeit mutatják be teljesen empirikusan. Akár rájuk is nézhetsz, ha már kiröhögted magad.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: 10 regisztrált és 0 vendég