OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.
Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9812
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 5., hétfő 12:57

Nika91127 írta:
h3x0r írta:
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring.html

Kezdőár: 8 209 000 Ft

AC töltési idő: 8-13 óra (a katalógus adat szerint)
DC gyorstöltési idő: 56 perc (a katalógus adat szerint)

Hát, továbbra is a 2 kocsink nem ér ennyit :) És funkcionálisan egyik sem ad kevesebbet, sőt...
Ezért írtam, hogy nálunk (romania) 10800 euró, az 4.4 millió forint támogatással. Ennyinél már érdemes lehet számolgatni, hogy agglomerációból bejárva mennyit utazol, ha munkahelyen tudod ingyen tölteni, azzal havi szinten mennyit spórolsz, stb.

Tesóm akart tavaly elektromos autót venni, először kia e-nirokat nézett, de végül úgy volt vele, hogy amelyik hatótávban is megnyugtató számára, az már árban nem fér bele.

Végül egy hybrid octavia iv lett. (Roncsauto program + céges kedvezmény ellenére is drágább lett, mint amennyit eredetileg rá szánt).

Az 55-60 km hét közben elég, töltés munkahelyen, de ha otthonról kell, az árban kb 2 literes fogyasztásnak felel meg. Bevásárláskor kb ingyenbe kijön az út, ha épp a taxisok (Boltosok, hogy pontosabb legyek) nem ott töltenek felváltva :lol: 200 km-es távon vegyesen használva kb 3.5-3.8 litert fogyaszt a benzin motor 100on.

rikko
Hozzászólások: 1351
Csatlakozott: 2019. március 14., csütörtök 13:23
Kedvenc játékosaid: Zidane, Ronaldo, Iniesta, Pirlo, Maldini, Beckham, Puyol, Viera, Henry
Kedvenc csapatod: Barca, Wisla Krakow

Re: OFF

HozzászólásSzerző: rikko » 2022. szeptember 5., hétfő 12:28

Sziasztok !

Kérdésem a következő lenne. Viszonteladóként milyen vállalkozási formában érdemes lenni ?
Válaszokat előre is köszönöm!

Avatar
babaking
Hozzászólások: 3357
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: babaking » 2022. szeptember 5., hétfő 11:32

zsuninnyo írta:
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.
A hsz első részével teljesen egyetértek nem is reagálnék rá.

A kiemelt részhez: mindenkinek más a normális a normális használat, ezért ilyen kijelentéseket nem lehet önmagában tenni. Aki kéthetente ingázik Német o. és Mo. között annak más normális használat mint aki 30 km-röl ingázik.

Előbbire nem életszerű, utóbbira simán. Az elektromos autó sem svájci bicska ami mindenre jó, nem is szabadna úgy prezentálni.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3655
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:55

zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:

Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.
Reálisan nézve a Passatomban egy részecskeszűrő csere+porlasztócsere+magasnyomású csere, a kettőstömegű lendkerékről nem is beszélve, kerül annyiba, mint egy a kis benzines szaladgálós autó. Nekünk számolgatva, megéri fenntartani. Évi 20.000 km-t megyünk kb., attól függ nekem hol-mennyi gyakorlatom van. Ha jó az idő, úgyis bicózunk.
Plusz, nekem az utóbbi 2 évben 2x törték rommá a kocsimat, így 2x1,5-2 hónapig a "másodlagos" kocsi volt az első. Ha bérelni kellett volna, az súlyos százezrek.

zsuninnyo
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2021. március 5., péntek 13:42

Re: OFF

HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2022. szeptember 5., hétfő 10:51

Nika91127 írta:
zsuninnyo írta:

Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.
Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68427
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:51

Pfej, de ronda ez is. Ennyi pénzért már autót lehet venni, szépet.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3655
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:45

h3x0r írta:
babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring.html

Kezdőár: 8 209 000 Ft

AC töltési idő: 8-13 óra (a katalógus adat szerint)
DC gyorstöltési idő: 56 perc (a katalógus adat szerint)

Hát, továbbra is a 2 kocsink nem ér ennyit :) És funkcionálisan egyik sem ad kevesebbet, sőt...

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9812
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 5., hétfő 10:13

babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

Avatar
babaking
Hozzászólások: 3357
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: babaking » 2022. szeptember 5., hétfő 10:07

Pont a paneldzsungelben nincs szükség családonként 2 autóra. Ha a munkaköröm nem igényelné nekem pont 0 autóm lenne.

Egyébként meg a családonként 2 autó pont, hogy életszerű sajnos - bár az tény, hogy nem 2 db 10 milliós, ebben igazatok van.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3655
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:02

zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:

Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)
Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.
Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.

zsuninnyo
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2021. március 5., péntek 13:42

Re: OFF

HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2022. szeptember 5., hétfő 9:28

Nika91127 írta:

Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)
Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68427
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 9:27

babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Nem életszerű.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3655
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 9:21

babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)

Avatar
babaking
Hozzászólások: 3357
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: babaking » 2022. szeptember 5., hétfő 9:19

Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.

Avatar
raul 4 ever
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2022. szeptember 5., hétfő 9:16

Tereprendezés, szállítási költségek (mert mindent nem visz ki majd ingyen a tüzép, vagy a webshop ahol megtalálod ami neked kell)..

Ja, 20-30% simán összejöhet.
2021 04 20 - Ceferintakaroggy

2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68427
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 9:08

rashidm írta: Aki már esetleg részt vett/besegített/saját házát hozta rendbe (vagy egy nem új házat vásárolt és azt újította fel), milyen költségek merültek fel, a vásárláson kívül? Ami nekem így eszembe jutott:

-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok

Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába! :mrgreen: :salute:
+30% arra, amit kiszámolsz.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

rashidm
Hozzászólások: 4708
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 22:43
Kedvenc játékosaid: Alba, Busi, Alves... ja nem
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: rashidm » 2022. szeptember 5., hétfő 9:04

Aki már esetleg részt vett/besegített/saját házát hozta rendbe (vagy egy nem új házat vásárolt és azt újította fel), milyen költségek merültek fel, a vásárláson kívül? Ami nekem így eszembe jutott:

-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok

Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába! :mrgreen: :salute:

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9812
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 5., hétfő 8:52

kiserik írta: Természetesen az elektromos autózás egy picit más megközelítést igényel. Mindent nem lehet. Nem működik, hogy olcsó legyen, az áram ingyen legyen, nagy legyen és még a világból is kimenjen egy töltéssel. Amit h3xor írt, Budapest-Dubravka 950km Model 3 LR: 3 megálló, egyenként 20 perc, kb 14.000Ft a töltés, végig a sebesség határokat betartva. Akinek ez belefér annak ok, akinek nem, annak nem. Ilyen egyszerű.
Szerintem itt nem az a fo kerdes, hogy egy Teslaval meglehet-e tenni kenyelmesen egy hosszu utat.

Vagy hogy belefer-e 1 ora toltes (ami a valosagban inkabb masfel ora. Az oldal alapbeallitas szerint ugy szamol, hogy 10%-al erkezel meg 1-1 tolto ponthoz. En legalabbis nem akarnam ennyire kicentizni. Barmikor johet egy varatlan tulfogyasztas mint mondjuk szembeszel vagy jobban ment a legkondi, egy baleset miatti elkerulorol nem is beszelve. Persze nyilvan ott az ionity vagy egyeb, akar csak bevasarlokozpontok elotti toltohalozatok, ott is tudsz tolteni) de ha nem akarsz a hatotavon izgulni, ez masfel ora.

Par hete egy tolto elott volt ket srac ket model 3-assal. Kicsit beszeltem veluk, heti 2x hoznak be autot Nemetorszagbol Kolozsvarra. Az egyik mondta, hogy o eladta a lakasat, hogy vegyen belole egy elektromos autot, viszont azota 1-1 auto szallitasa kb fele annyiba jon ki.

Hasznaltauton raneztem, 2019-es model 3 Long Range, 100 ezer km-el 19 millional kezdodik. Inkabb ez a gond, ennek az ara nem fer bele egy atlag felett keresonek se.

Viszont ott van mondjuk a Kia e-niro, a 39 kwh-s, ami telen is elmegy 270-280 km-t, tavaly 8.5 millio volt allami tamogatassal. Ha sokat jarsz, de a munkahelyen tudsz ingyen tolteni, talan ez az osszeg a maximum, amit autora koltenek. De a pelda utvonalat nezve ez bizony 5 ora toltogetes.

A 64 kwh-as verzioval, ami mar 13 millio felett van mar 2 es fel ora jon ki.

Az ar itt a fo problema, nem az, hogy a 20 millios autoddal meg kell allj haromszor vagy negyszer 20 percre.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68427
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 8:35

Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.

Amíg ezt nem látják át a nagy autógyárak, addig nem lesz normál árú elektromos autó.
Nem látják át vagy nem akarják? Egyikben sem vagyok biztos.


Majd amikor legalább másfélszeresére nő a hatótáv, tehát biztonságosan meg tudok tervezni egy 500 km-es utat, ha úgy akarom megállás nélkül, nehezítő/váratlan körülmények mellett, akkor lehet nagyobb réteget érinteni fog a téma, engem egyértelműen. Ja, és ha nem lesz ilyen mocskos ronda, mert szerintem gyalázatos a belseje egy Teslának. A hátsó rész még rendben van, de elől... :shutup:
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7063
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 5., hétfő 8:15

Persze, hogy nincs ingyen ebéd. Jelenleg egy anomáliának köszönhetően nem kell (nem tudsz) fizetni a Tesla töltőkön. Hogy meddig lesz így? Senki nem tudja. Hogy meddig lesz 70 Ft 1 kWh otthon? Senki nem tudja. Meddig lesz 700-800 Ft 1 liter üzemanyag? Senki nem tudja. Mivel az én felhasználásommal 90%-ban itthon tudok majd tölteni, nekem egyelőre megéri. Fékre, szűrőre nem nagyon kell költeni.

Az, hogy a Tesla ilyen nagy mértékben piacvezető, sajnos ezt okozza. Nincs igazi konkurencia, nincs árverseny. Egy BMW nem tudja olcsóbban adni, mert meg kell vennie az akksikat, így jóval drágábbak az eautóik, mint a hagyományosak, amikkel mindenben megegyeznek. És itt jön be a felfogás. A Teslában vajon miért nincsenek fizikai gombok? Miért csak 1 tablet van középen? Miért találták ki a présöntvény technológiát, a strukturális akkupakk rendszert? Mert ez mind költségcsökkentő. Ha 1 gomb/kapcsoló 1 dollár, az 1 millió autónál 1 millió dollár. Mennyi ilyen bizbaz van a többi autóban? Persze hogy drágák. Olyan árrése van a Teslának, hogy eldobod az agyad, de nincs rákényszerítve, hogy olcsóbban adja az autóit. Amíg ezt nem látják át a nagy autógyárak, addig nem lesz normál árú elektromos autó.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 9 regisztrált és 0 vendég