
OFF
- babaking
- Hozzászólások: 3355
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
- Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.
Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.
- raul 4 ever
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
- Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Tereprendezés, szállítási költségek (mert mindent nem visz ki majd ingyen a tüzép, vagy a webshop ahol megtalálod ami neked kell)..
Ja, 20-30% simán összejöhet.
Ja, 20-30% simán összejöhet.
2021 04 20 - Ceferintakaroggy
2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid
2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 68373
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
+30% arra, amit kiszámolsz.rashidm írta: Aki már esetleg részt vett/besegített/saját házát hozta rendbe (vagy egy nem új házat vásárolt és azt újította fel), milyen költségek merültek fel, a vásárláson kívül? Ami nekem így eszembe jutott:
-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok
Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába!![]()
![]()
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
-
- Hozzászólások: 4700
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 22:43
- Kedvenc játékosaid: Alba, Busi, Alves... ja nem
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Aki már esetleg részt vett/besegített/saját házát hozta rendbe (vagy egy nem új házat vásárolt és azt újította fel), milyen költségek merültek fel, a vásárláson kívül? Ami nekem így eszembe jutott:
-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok
Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába!
-Vagyonszerzési illeték
-Ügyvédi költség
-Hulladék elszállítás
-Hálózatfejlesztés
-Toi-toi wc
-Tervezés
-Műszaki ellenőr (ha akar az ember)
-Ha bizonyos munkarészt saját maga csinál az ember, akkor szerszámok
Akinek esetleg eszébe jut valami, az ne tartsa magába!


- h3x0r
- Hozzászólások: 9805
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
Szerintem itt nem az a fo kerdes, hogy egy Teslaval meglehet-e tenni kenyelmesen egy hosszu utat.kiserik írta: Természetesen az elektromos autózás egy picit más megközelítést igényel. Mindent nem lehet. Nem működik, hogy olcsó legyen, az áram ingyen legyen, nagy legyen és még a világból is kimenjen egy töltéssel. Amit h3xor írt, Budapest-Dubravka 950km Model 3 LR: 3 megálló, egyenként 20 perc, kb 14.000Ft a töltés, végig a sebesség határokat betartva. Akinek ez belefér annak ok, akinek nem, annak nem. Ilyen egyszerű.
Vagy hogy belefer-e 1 ora toltes (ami a valosagban inkabb masfel ora. Az oldal alapbeallitas szerint ugy szamol, hogy 10%-al erkezel meg 1-1 tolto ponthoz. En legalabbis nem akarnam ennyire kicentizni. Barmikor johet egy varatlan tulfogyasztas mint mondjuk szembeszel vagy jobban ment a legkondi, egy baleset miatti elkerulorol nem is beszelve. Persze nyilvan ott az ionity vagy egyeb, akar csak bevasarlokozpontok elotti toltohalozatok, ott is tudsz tolteni) de ha nem akarsz a hatotavon izgulni, ez masfel ora.
Par hete egy tolto elott volt ket srac ket model 3-assal. Kicsit beszeltem veluk, heti 2x hoznak be autot Nemetorszagbol Kolozsvarra. Az egyik mondta, hogy o eladta a lakasat, hogy vegyen belole egy elektromos autot, viszont azota 1-1 auto szallitasa kb fele annyiba jon ki.
Hasznaltauton raneztem, 2019-es model 3 Long Range, 100 ezer km-el 19 millional kezdodik. Inkabb ez a gond, ennek az ara nem fer bele egy atlag felett keresonek se.
Viszont ott van mondjuk a Kia e-niro, a 39 kwh-s, ami telen is elmegy 270-280 km-t, tavaly 8.5 millio volt allami tamogatassal. Ha sokat jarsz, de a munkahelyen tudsz ingyen tolteni, talan ez az osszeg a maximum, amit autora koltenek. De a pelda utvonalat nezve ez bizony 5 ora toltogetes.
A 64 kwh-as verzioval, ami mar 13 millio felett van mar 2 es fel ora jon ki.
Az ar itt a fo problema, nem az, hogy a 20 millios autoddal meg kell allj haromszor vagy negyszer 20 percre.
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 68373
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.
Majd amikor legalább másfélszeresére nő a hatótáv, tehát biztonságosan meg tudok tervezni egy 500 km-es utat, ha úgy akarom megállás nélkül, nehezítő/váratlan körülmények mellett, akkor lehet nagyobb réteget érinteni fog a téma, engem egyértelműen. Ja, és ha nem lesz ilyen mocskos ronda, mert szerintem gyalázatos a belseje egy Teslának. A hátsó rész még rendben van, de elől...
Nem látják át vagy nem akarják? Egyikben sem vagyok biztos.Amíg ezt nem látják át a nagy autógyárak, addig nem lesz normál árú elektromos autó.
Majd amikor legalább másfélszeresére nő a hatótáv, tehát biztonságosan meg tudok tervezni egy 500 km-es utat, ha úgy akarom megállás nélkül, nehezítő/váratlan körülmények mellett, akkor lehet nagyobb réteget érinteni fog a téma, engem egyértelműen. Ja, és ha nem lesz ilyen mocskos ronda, mert szerintem gyalázatos a belseje egy Teslának. A hátsó rész még rendben van, de elől...

Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Re: OFF
Persze, hogy nincs ingyen ebéd. Jelenleg egy anomáliának köszönhetően nem kell (nem tudsz) fizetni a Tesla töltőkön. Hogy meddig lesz így? Senki nem tudja. Hogy meddig lesz 70 Ft 1 kWh otthon? Senki nem tudja. Meddig lesz 700-800 Ft 1 liter üzemanyag? Senki nem tudja. Mivel az én felhasználásommal 90%-ban itthon tudok majd tölteni, nekem egyelőre megéri. Fékre, szűrőre nem nagyon kell költeni.
Az, hogy a Tesla ilyen nagy mértékben piacvezető, sajnos ezt okozza. Nincs igazi konkurencia, nincs árverseny. Egy BMW nem tudja olcsóbban adni, mert meg kell vennie az akksikat, így jóval drágábbak az eautóik, mint a hagyományosak, amikkel mindenben megegyeznek. És itt jön be a felfogás. A Teslában vajon miért nincsenek fizikai gombok? Miért csak 1 tablet van középen? Miért találták ki a présöntvény technológiát, a strukturális akkupakk rendszert? Mert ez mind költségcsökkentő. Ha 1 gomb/kapcsoló 1 dollár, az 1 millió autónál 1 millió dollár. Mennyi ilyen bizbaz van a többi autóban? Persze hogy drágák. Olyan árrése van a Teslának, hogy eldobod az agyad, de nincs rákényszerítve, hogy olcsóbban adja az autóit. Amíg ezt nem látják át a nagy autógyárak, addig nem lesz normál árú elektromos autó.
Az, hogy a Tesla ilyen nagy mértékben piacvezető, sajnos ezt okozza. Nincs igazi konkurencia, nincs árverseny. Egy BMW nem tudja olcsóbban adni, mert meg kell vennie az akksikat, így jóval drágábbak az eautóik, mint a hagyományosak, amikkel mindenben megegyeznek. És itt jön be a felfogás. A Teslában vajon miért nincsenek fizikai gombok? Miért csak 1 tablet van középen? Miért találták ki a présöntvény technológiát, a strukturális akkupakk rendszert? Mert ez mind költségcsökkentő. Ha 1 gomb/kapcsoló 1 dollár, az 1 millió autónál 1 millió dollár. Mennyi ilyen bizbaz van a többi autóban? Persze hogy drágák. Olyan árrése van a Teslának, hogy eldobod az agyad, de nincs rákényszerítve, hogy olcsóbban adja az autóit. Amíg ezt nem látják át a nagy autógyárak, addig nem lesz normál árú elektromos autó.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 68373
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Semmi sincs ingyen...mert jelenleg (bár ezt te jobban tudod, mert írtál róla) súlyos milliókkal kerül többe egy Tesla, mint a "normál" vetélytársa.Elégedett lennék, ha ingyen tankolnék bele, vagy 2 liter alatti lenne a fogyasztása![]()
Igen, évente megspórolsz x összegű üzemanyag és szervizköltséget, de azzal kapcsolatban mik az előrejelzések például, hogy meddig ingyenes az elektromos töltés? Most még az? Mikor lesz annyi, amennyi nem rezsicsökkentve?
Mert ha azt számolom átlagosan cca. 120 Ft egy Kw áram Európában, akkor egy 100kw-s aksi, amivel el tudsz menni papíron 500 km-t, akkor egy km költsége 24 Ft-ra jön ki.
Persze, majd jön, hogy napelemmel töltöm otthon, de azt a napelemet nem tudod magaddal vinni sehova. És akkor itt lehet elkezdeni matekozni, hogy ennyit bír az autóm, akkor ennyit tudok menni, ha nem történik semmi váratlan, és akkor hazaérek a napelememhez...de akkor nagyjából centiről centire követned kell, amit meghatároz neked a Tesla tervezője.
Most megnéztem, hogy a gumi mérete is elég speciális, 265/40R18, ami pont háromszor annyi egy garnitúra, mint egy normál, mondjuk 205, R16-os gumiból. Fékre, szűrőkre, stb. ugyanúgy költened kell.
Az én olvasatomban, ennyit az ingyen tankolásról.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
-
- Hozzászólások: 397
- Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 21:51
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Emberek közül is sokan vannak akik nem mennének át ha újra kéne vizsgázni pár éventeKerlon írta: Mi az, hogy jobb az önvezrtő mint a legtöbb átlag ember? nem régen volt cikk, hogy a forgalmi vizsgán se mennek át![]()
inkább a vész megoldásokra jók, ahol valaki figyelmetlen és megáll az autó magátol...
btw a Tesla nekem kicsit mesterségesen felfújt, értéke egy erős amerikai lobbinak köszönhető, technológiában jók, autóként összességében szerintem átlag alattiak

Az utolsó rész az nagyon igaz, itt Amerikában gyakorlatilag a Tesla szinte szinonímája az elektromos autónak. Amúgy a Teslát simán lehet egy tech cégnek mondani, gyakran a Google, Facebook, Amazon vonallal vannak egy lapon említve, és szerintem jogosan. Kellett nekik pár éve mire rájöttek, hogy azért nem olyan egyszerű egy autót összerakni, mint ahogy elképzelték.
Az arizonai Waymo-król itt egy jó videó angolul Veritasium-tól akit esetleg érdekel.Ezek tényleg jól működnek Phoenixben, csak annyi a baj, hogy a lidar cumó a tetején annyiba kerül, mint egy autó

Re: OFF
Nem 2 utazásra, hanem 2 utazás miatt. Azért nem jó az elektromos autó, mert nem tud 1000km-t egy töltéssel menni. Kb ez az alapfeltevés, ami évente 1-2 alkalommal fordul elő általában.Realista24 írta: Te miről beszélsz? Ki mondta hogy évi két utazásra kell az autó?
Szóval a válasz, hogy ha látom hogy valami szabad, vagy épp használják, akkor előfordulása, hogy lesznek előttem meg ketten amire odaerek.
A másik, amire nem kaptam választ, mert gondolom nincs rá, hogy mi van, ha olyan dolgom van, ami miatt nem fér bele a megallas.
És hogy miért lovagol mindenki a hatotavon? Te elégedett lennél az Octaviaddal, ha minden 300km-en tankolni kéne?
Előfordulhat, de nagyon nem gyakori. Ahogy a kúton is előfordulhat, hogy sorba kell állnod.
A válasz, hogy akkor neked nagyon nem való elektromos autó. Ilyen egyszerű. Nem való mindenkinek. De gondolom otthon az autó mindig tele tankkal áll, mert mi van, ha rohanni kell 4-5-600km-re és nem fér bele egy tankolás. Mint írtam korábban, sokszor 10 perc elég egy megállóra, hogy újabb 200km-t tankolj. Jelenleg ma Magyarországon elég sűrűn előfordul, hogy egy sima tankolás sokkal több időt vesz igénybe (már ha van üzemanyag ugyebár).
Elégedett lennék, ha ingyen tankolnék bele, vagy 2 liter alatti lenne a fogyasztása

Természetesen az elektromos autózás egy picit más megközelítést igényel. Mindent nem lehet. Nem működik, hogy olcsó legyen, az áram ingyen legyen, nagy legyen és még a világból is kimenjen egy töltéssel. Amit h3xor írt, Budapest-Dubravka 950km Model 3 LR: 3 megálló, egyenként 20 perc, kb 14.000Ft a töltés, végig a sebesség határokat betartva. Akinek ez belefér annak ok, akinek nem, annak nem. Ilyen egyszerű.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 68373
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Te miről beszélsz? Ki mondta hogy évi két utazásra kell az autó?
Szóval a válasz, hogy ha látom hogy valami szabad, vagy épp használják, akkor előfordulása, hogy lesznek előttem meg ketten amire odaerek.
A másik, amire nem kaptam választ, mert gondolom nincs rá, hogy mi van, ha olyan dolgom van, ami miatt nem fér bele a megallas.
És hogy miért lovagol mindenki a hatotavon? Te elégedett lennél az Octaviaddal, ha minden 300km-en tankolni kéne?
Szóval a válasz, hogy ha látom hogy valami szabad, vagy épp használják, akkor előfordulása, hogy lesznek előttem meg ketten amire odaerek.
A másik, amire nem kaptam választ, mert gondolom nincs rá, hogy mi van, ha olyan dolgom van, ami miatt nem fér bele a megallas.
És hogy miért lovagol mindenki a hatotavon? Te elégedett lennél az Octaviaddal, ha minden 300km-en tankolni kéne?
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Re: OFF
Namost én úgy vagyok vele, hogy ha valaki évi, kétévi 1-2 út miatt vesz autót, annál valami nem kerek. Ahogy mondod, nem vagyunk egyformák. Én tudom magamról, a családomról, hogy 2-300 km után úgy is megállunk. Tavaly voltunk Szlovéniában autóval. Nem kellett úton útfélen tankolni, de megálltunk időnként, mert pisi, mert matricát kell venni a határon, mert éhesek lettünk, stb. Sokan annyira kihegyezik erre a hatótávra ezt az egészet, hogy már fáj. Mintha minden nap 1000km-eket kellene menniük (ezért értelmeztem így, mert nagyon úgy tűnt).Realista24 írta:Azért némi értelmezési gond lejon ebből a mondatból.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok?
Senki nem írta, hogy napi 1000kmt kell vezetni, és pont ebben van a lényeg, bár nem vagyunk egyformák.
Ha van évente vagy kétévente egyszer egy ilyen út, illetve kettő, mert odavissza, akkor azt bőven le lehet nyomni két részletben, mindenféle gond nélkül.
De meg lehet állni ötször is, nyilván, mindenesetre számomra nem életszerű az, hogy amit le tudok nyomni egy tank üzemanyaggal, azt elektromos autóval öt töltöttéssel tudom megtenni, és ezt úgy akarja valaki marketingelni, hogy úgyis meg kellene állni pihenni.
És ha valami mocskos sürgős dolgom van? És nem 1000 csak 4-5-600kmre?
Akik jobban témában vannak; pl. a Tesla ugye elvileg faszán megtervezi az utat, megallokat, töltés pontokat.
Ez elő vagy offline, tehát figyelembe veszi hogy xy hylen van 6 töltő, de épp mind foglal és másik 20 autót is odatervezett? Egy ilyen töltőponton átlag hány hely van Europaban?
A Tesla rendszere online. Mutatja, hogy melyik töltőpont működik és melyik szabad. Az, hogy mennyi hely van egy töltőponton általában a forgalma határozza meg. Általában egy egy ilyen töltés 10-20 perc. Sokáig nem érdemes rajta lógni a töltőn, mert ahogy telik az akksi, úgy csökken az egységnyi idő alatt felvett áram. A rendszer az optimálisat tervezi és fogyasztástól, küldő hatásoktól függően menet közben módosítja is. Amit még tudni kell, hogy a Tesla nem csak Superchargereken (Tesla töltő) tud tölteni, hanem bárhol.
Nálam rohadt egszerű volt a képlet: van napelemem, napi rendszerességgel max 100km-t megyek, havona max 5-ször 2-300km, évi 1-2-szer hosszabb, viszont évente megyünk 35-40.000 km-t. Ilyen üzemanyagár és autóárak mellett ez volt a logikus lépés. (nem mellesleg jelenleg még ingyenes az összes magyarországi supercharger)
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
Re: OFF
de lennék norvég hogy ilyen problémáim legyenek. igazi first world problemh3x0r írta: Norvég Tesla-tulajdonosok éhség sztrájkba kezdtek. Autóik hibáira szerették volna felhívni Elon Musk figyelmét, és követelték a javítást. A teljesség igénye nélkül hidegben vagy épp nagy melegben nem induló autókról, nem nyíló – esetleg maguktól kinyíló – ajtókról, kilazuló első ülésekről, beázó csomagtartóról, rapszodikusan működő Autopilotról, visszaeső teljesítményről, a kelleténél kisebb hatótávról számoltak be. Valamint arról, hogy a Tesla csak ígérget, de nem intézkedik, és telefonon is csak várakoztatják őket.![]()
valamelyik univerzumban:
----------------tbo---------------
hakimi-militao-rüdiger-davies---
camavinga-tchouaméni-bellingham
---brahim-haaland-mbappe---
edzo: xabi apo

----------------tbo---------------
hakimi-militao-rüdiger-davies---
camavinga-tchouaméni-bellingham
---brahim-haaland-mbappe---
edzo: xabi apo
- h3x0r
- Hozzászólások: 9805
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
Norvég Tesla-tulajdonosok éhség sztrájkba kezdtek. Autóik hibáira szerették volna felhívni Elon Musk figyelmét, és követelték a javítást. A teljesség igénye nélkül hidegben vagy épp nagy melegben nem induló autókról, nem nyíló – esetleg maguktól kinyíló – ajtókról, kilazuló első ülésekről, beázó csomagtartóról, rapszodikusan működő Autopilotról, visszaeső teljesítményről, a kelleténél kisebb hatótávról számoltak be. Valamint arról, hogy a Tesla csak ígérget, de nem intézkedik, és telefonon is csak várakoztatják őket.

- h3x0r
- Hozzászólások: 9805
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
Debrecen 2Realista24 írta: Akik jobban témában vannak; pl. a Tesla ugye elvileg faszán megtervezi az utat, megallokat, töltés pontokat.
Ez elő vagy offline, tehát figyelembe veszi hogy xy hylen van 6 töltő, de épp mind foglal és másik 20 autót is odatervezett? Egy ilyen töltőponton átlag hány hely van Europaban?
Miskolc, Sormas, Szeged 8
Györ 10
Fót, Szigetszentmiklós, Törökbálint 12
Azt mutatja, hogy hany szabad hely van, de hogy hanyan terveznek oda menni, azt nem.
- ___Samy___
- Hozzászólások: 8619
- Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:51
Re: OFF
Ha jo az auto, nem faj benne semmid, nincs se pisi, se kaka, ehes sem vagy, akkor minek megallni?kiserik írta:Amit én mondtam és amit te, az nagyon nem találkozik kb sehol. Nem tudom, hogy mi tartozik a kényelmes kocsik közé, nekem egy 8 éves RS Octáviám van (baszott kényelmes ülésekkel, nagyon fogom sajnálni őket), előtte is RS Octáviám volt. Jöttem már haza Svájcból 6-os Audival egy seggel és köszönöm szépen, többet nem kérek belőle, pedig nem fájt a hátam.___Samy___ írta:
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok? Azaz szinte mozdulatlanul ülni 8-9 órát, ez idő alatt egyszer sem WC-zni, és hogy ne kelljen megállni, inni se nagyon? Az út végefelé pedig maximális lesz a koncentrációd elgémberedve, kiszáradva és focilabda méretű hólyaggal?Nika91127 írta:
Ezt adom
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
![]()
Kicsit túl van misztifikálva ez az ""elmegy 1000+km-t egy tankkal"", mintha olyan sokan mennének legaláb heti rendszerességgel 1000+km-t és közbe soha nem állnának meg mert ők a szállító. Persze nem való mindenkinek az elektromos szekér (pl ha nem tudja megoldani a töltést), de hogy ez a legnagyonn érv ellene, hogy nem megy el 1000+km-t kicsit vicces![]()
Bizony hogy nem. Nem disznóól az, bakker. Nekem senki nem fog belemorzsázni, engem még megtanítottak vigyázni a dolgaimraRealista24 írta:
Sztem kiserik nem eszik kocsiban![]()
![]()
Elolvastam, kár volt. Hoztál egy majdnem 1 éves cikket egy béta (kisérleti) programról, miszerint egy frissítés után hibák merültek fel a programban, amit javítottak, amint kiderült. Lehet tapsolni, ilyet még nem látott a világ, amióta informatika létezikBencze írta: Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=trueIsmét elmondom: az FSD egy kisérleti program. A frissítések tesztelésére külön lehet jelentkezni. Használata közben minden felelősség a sofőr felelőssége. A kikapcsolása nagyon egyszerű, ahogyan könnyen bele is lehet avatkozni, nem erőszakoskodik a program az emberrel. Ott ülsz, kezed a kormányon, lábad a pedálok környékén figyelsz és hagyod, hogy az autó vezessen. Ha bármi gáz van, közbeszólsz, megoldod. Általában a balesetek után rendre kiderült, hogy vagy be se volt kapcsolva a vezetés támogató rendszer, vagy egyszerűen nem a vezetéssel foglalkozott a sofőr (mondjuk hátramászott és lefeküdt aludni).
Most fehervarra vezettem at szabolcsbol egy seggel, visszafele is csak Hatvannal alltunk meg, mert eppen ehes volt mindenki. De tavaly szinten szabolcsbol mentunk at zalara, egy seggel oda, vissza. Elotte Pápa mellé, szinten egy seggel. Igaz ez nem volt annyira elonyos, mert meg nem a mostani autom volt, erezte is a hatam.
Tehat ha nincs semmi dolog, akkor en nem szoktam megallni, ezt egy elektromossal pedig nem tudnam megtenni. Azzal jelenleg meg csak a varosban valo szaladgalasnak van ertelme, hosszabb tavra elo kell kapni a benzinest vagy a dizelest.
"We will not fight for one decade, when Madrid is the best club of the last century and the best club in history, also the best in the last decade and is the best because we never do something like that, not appreciate someone success"
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 68373
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Azért némi értelmezési gond lejon ebből a mondatból.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok?
Senki nem írta, hogy napi 1000kmt kell vezetni, és pont ebben van a lényeg, bár nem vagyunk egyformák.
Ha van évente vagy kétévente egyszer egy ilyen út, illetve kettő, mert odavissza, akkor azt bőven le lehet nyomni két részletben, mindenféle gond nélkül.
De meg lehet állni ötször is, nyilván, mindenesetre számomra nem életszerű az, hogy amit le tudok nyomni egy tank üzemanyaggal, azt elektromos autóval öt töltöttéssel tudom megtenni, és ezt úgy akarja valaki marketingelni, hogy úgyis meg kellene állni pihenni.
És ha valami mocskos sürgős dolgom van? És nem 1000 csak 4-5-600kmre?
Akik jobban témában vannak; pl. a Tesla ugye elvileg faszán megtervezi az utat, megallokat, töltés pontokat.
Ez elő vagy offline, tehát figyelembe veszi hogy xy hylen van 6 töltő, de épp mind foglal és másik 20 autót is odatervezett? Egy ilyen töltőponton átlag hány hely van Europaban?
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
- babaking
- Hozzászólások: 3355
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
- Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Autópályán én is olyan 300 km után szoktam megallni. Az alatt lenyomom egyben, ha meg mondjuk 500at kell menni akkor kb elfelezem. Gyors pisi / kávé max 5 perc illetve ha eses vagyok akkor eszek. Nálam lehet enni az autóban, de csak olyat ami nem tesz tönkre semmit es én vezetes közben nem eszek, max olyat amit egybe be tudok kapni.
Meki és társai kizárva, még a zacskó is zsíros, és nyilván céklaleves is tabu
de egy szendvics, vagy perec rendben van.
Meki és társai kizárva, még a zacskó is zsíros, és nyilván céklaleves is tabu

A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 68373
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Nem mindegy, hogy nem eszel vagy nem tudsz enni
Meg ha azt írtad volna, hogy tiltja a kresz, azért nem eszel...

Meg ha azt írtad volna, hogy tiltja a kresz, azért nem eszel...
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
- Nika91127
- Hozzászólások: 3641
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
Hát, én nem utazok egyben ennyit. Max 300 km körül. Az alatt nem nagyon szoktam megállni, csak ha sokat iszom.kiserik írta:Amit én mondtam és amit te, az nagyon nem találkozik kb sehol. Nem tudom, hogy mi tartozik a kényelmes kocsik közé, nekem egy 8 éves RS Octáviám van (baszott kényelmes ülésekkel, nagyon fogom sajnálni őket), előtte is RS Octáviám volt. Jöttem már haza Svájcból 6-os Audival egy seggel és köszönöm szépen, többet nem kérek belőle, pedig nem fájt a hátam.___Samy___ írta:
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok? Azaz szinte mozdulatlanul ülni 8-9 órát, ez idő alatt egyszer sem WC-zni, és hogy ne kelljen megállni, inni se nagyon? Az út végefelé pedig maximális lesz a koncentrációd elgémberedve, kiszáradva és focilabda méretű hólyaggal?Nika91127 írta:
Ezt adom
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
![]()
Kicsit túl van misztifikálva ez az ""elmegy 1000+km-t egy tankkal"", mintha olyan sokan mennének legaláb heti rendszerességgel 1000+km-t és közbe soha nem állnának meg mert ők a szállító. Persze nem való mindenkinek az elektromos szekér (pl ha nem tudja megoldani a töltést), de hogy ez a legnagyonn érv ellene, hogy nem megy el 1000+km-t kicsit vicces![]()
Bizony hogy nem. Nem disznóól az, bakker. Nekem senki nem fog belemorzsázni, engem még megtanítottak vigyázni a dolgaimraRealista24 írta:
Sztem kiserik nem eszik kocsiban![]()
![]()
Elolvastam, kár volt. Hoztál egy majdnem 1 éves cikket egy béta (kisérleti) programról, miszerint egy frissítés után hibák merültek fel a programban, amit javítottak, amint kiderült. Lehet tapsolni, ilyet még nem látott a világ, amióta informatika létezikBencze írta: Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=trueIsmét elmondom: az FSD egy kisérleti program. A frissítések tesztelésére külön lehet jelentkezni. Használata közben minden felelősség a sofőr felelőssége. A kikapcsolása nagyon egyszerű, ahogyan könnyen bele is lehet avatkozni, nem erőszakoskodik a program az emberrel. Ott ülsz, kezed a kormányon, lábad a pedálok környékén figyelsz és hagyod, hogy az autó vezessen. Ha bármi gáz van, közbeszólsz, megoldod. Általában a balesetek után rendre kiderült, hogy vagy be se volt kapcsolva a vezetés támogató rendszer, vagy egyszerűen nem a vezetéssel foglalkozott a sofőr (mondjuk hátramászott és lefeküdt aludni).
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: 20 regisztrált és 0 vendég