Szerintem itt nem az a fo kerdes, hogy egy Teslaval meglehet-e tenni kenyelmesen egy hosszu utat.kiserik írta: Természetesen az elektromos autózás egy picit más megközelítést igényel. Mindent nem lehet. Nem működik, hogy olcsó legyen, az áram ingyen legyen, nagy legyen és még a világból is kimenjen egy töltéssel. Amit h3xor írt, Budapest-Dubravka 950km Model 3 LR: 3 megálló, egyenként 20 perc, kb 14.000Ft a töltés, végig a sebesség határokat betartva. Akinek ez belefér annak ok, akinek nem, annak nem. Ilyen egyszerű.
Vagy hogy belefer-e 1 ora toltes (ami a valosagban inkabb masfel ora. Az oldal alapbeallitas szerint ugy szamol, hogy 10%-al erkezel meg 1-1 tolto ponthoz. En legalabbis nem akarnam ennyire kicentizni. Barmikor johet egy varatlan tulfogyasztas mint mondjuk szembeszel vagy jobban ment a legkondi, egy baleset miatti elkerulorol nem is beszelve. Persze nyilvan ott az ionity vagy egyeb, akar csak bevasarlokozpontok elotti toltohalozatok, ott is tudsz tolteni) de ha nem akarsz a hatotavon izgulni, ez masfel ora.
Par hete egy tolto elott volt ket srac ket model 3-assal. Kicsit beszeltem veluk, heti 2x hoznak be autot Nemetorszagbol Kolozsvarra. Az egyik mondta, hogy o eladta a lakasat, hogy vegyen belole egy elektromos autot, viszont azota 1-1 auto szallitasa kb fele annyiba jon ki.
Hasznaltauton raneztem, 2019-es model 3 Long Range, 100 ezer km-el 19 millional kezdodik. Inkabb ez a gond, ennek az ara nem fer bele egy atlag felett keresonek se.
Viszont ott van mondjuk a Kia e-niro, a 39 kwh-s, ami telen is elmegy 270-280 km-t, tavaly 8.5 millio volt allami tamogatassal. Ha sokat jarsz, de a munkahelyen tudsz ingyen tolteni, talan ez az osszeg a maximum, amit autora koltenek. De a pelda utvonalat nezve ez bizony 5 ora toltogetes.
A 64 kwh-as verzioval, ami mar 13 millio felett van mar 2 es fel ora jon ki.
Az ar itt a fo problema, nem az, hogy a 20 millios autoddal meg kell allj haromszor vagy negyszer 20 percre.


