OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.
Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17793
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: OFF

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. szeptember 3., szombat 22:13

Segitek a vitaban: mind egy kalap szar. :lol:
Par percig elvezet a gyorsulas, de aztan mivel mind nagy nehez dög szar az akkupakk miatt, lofasz vezetni.
Taycan meg a jobbik eset, de az ára ugye, meg az osszesnek, hogy mindenhol egy oracskat kell varni egy toltesre, hagyjuk mar.
Kozben egy dizel bmwvel vagy mercivel mesz 1200km-t egy tankkal autopalyatempoban....nem elrecseg, nem ropog, nincsenek km-es illesztesi hézagok a la tesla....
thereisonly1ronaldo

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7055
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 3., szombat 22:05

Süti írta:
kiserik írta:
Természetesen túlzás és természetesen ez csak a saját véleményem. Többféle elektromos autót készítenek. Az egyik, hogy kiveszik a belsőégésű motort, beteszik a villanymotort, majd valahová bepréselnek akksikat is. Ez az egész egy tákolás, annyit is ér. A másik, hogy megvan az elektromos platform, alváz+akksi+motor, majd rátésznek egy olyan kasznit, amiben minden a belsőégésű tudást viszi tovább. Egyszerűen nem tudnak/akarnak elvonatkoztatni az eddigi jól bevált szokásoktól, így elavult, korszerűtlen, fölöslegesen túlkomplikált megoldásokat alkalmaznak. Emellett ott a technológiai lemaradás, hogy az informatikairól ne is beszéljünk. A végére hagyom a töltőhálózatot, ami jelenleg szintén egy sarkallatos pontja a villanyautózásnak. Rengeteg olyan cikk születik, ahol azt mutatják be, hogy mennyire élhetetlen, kényelmetlen a villanyautózás a töltők miatt. Millió nem működő töltő, még több applikáció és cégenkénti fizetés, stb. Ezekben Tesla soha nem szerepel. Naphosszat lehetne sorolni ezeket, de sajnos jelenleg nincs olyan konkurencia, ami tudásban, hatékonyságban, szoftveresen, kényelemben (használhatóság szempontjából), átgondoltságban, szolgáltatásban felvenné a versenyt, pedig nekünk vásárlóknak ez nagyon kellene.
Mire gondolsz az eddig jól bevált szokások alatt, amitől nem akarnak elszakadni, és ezért korszerűlten, felesleges, és túlkomplikált lesz?

Leszögezném, hogy én sose vezettem semmilyen elektromos autót, de külső szemlélőként pont a Teslánál érzem ezt a túlkomplikált, mindent IS bele akarunk tenni dolgot, mikor sok ember csak bele akar ülni, és menni a-ból b-be, nincs szüksége űrhajó hangra, (szerintem, és itt inkább a mai átlagember kezébe engedett jellegéből adódóan) életveszélyes önvezetésre, meg hasonlókra. Átlagembernek meg egy Ioniq, EV6, hasonló kb ugyanazt tudja, ezek nélkül, ahogy olvastam lényegesen jobb összeszerelési minőséggel, stb.
Feljebb meg már Taycanokkal kell versenyezni, de azt nem is venném ide, nem átlagembereket érintő dolog. (Egy Model S meg egy Taycan közül például én el nem tudnám képzelni, hogy ne a Porschéba üljek, pedig csak álló helyzetben tapogattam őket, de nekem külön világnak tűnt a kettő.)

Ioniqból például borzasztó sokat látok mostanában rohangálni, 1-2 tesztet olvastam, azok alapján jól sikerült dolog, én kívülállóként azt kezdem látni, hogy pont most kezdték el beérni a market leadert sok téren. A töltő viszont nyilván más kérdés, arról nem is olvastam semmit sehol, de ha fogadnom kellene, előbb utóbb az EU-ban lesz egy hasonló szabvány (ha még nincs?) mint az USB C, és onnantól nem nagyon lesz varia.

De ez tényleg laikus eszmefuttatás részemről, csak a leírásod alapján továbbra se értem, mire gondolsz pontosan. (A töltős részt leszámítva)
Jó lenne kicsit a másik oldalról is tájékozódni :)

Ha megnézel egy Teslát, gyakorlatilag pont úgy van megcsinálva, hogy csak beleülj és menj. Nincsenek fölösleges gombok, pöckök, érzékelős gombok, rezgős gombok, on-off rendszer, gyújtáskapcsoló. Semmi. Beülsz, és méssz. Aztán ott van például az állóhelyzeti temperálás. Sok autónál rá kell adni a gyújtást, hogy működjön a fűtés... Egy elektromos autónál... Gyújtást... De mondhatnám a ""motor teret"" is. Általában telepakolják minden szarral, holott már a motor nem is ott van. Rohadt jó a Tesla megoldása, hogy ott is van egy nagy csomagtartó, ahol pl a kábeleket tárolhatod és nem kell a csomagtartóban a csomagok közt, vagy alattuk bénázni vele. Ezt az ""életveszélyes önvezetést"" ne haragudj meg, de nem tudom értelmezni. Jelenleg a Teslának van a legfejletteb vezetést támogató rendszere és olyan előnyük van, amit nagyon nem tudom, hogy hogyan lehet behozni.

Az a probléma, hogy az átlagember azt hiszi, hogy a Tesla milyen rohadt drága úri huncutság, aztán meg kb egy árban van az Ionic meg az EV6 és társai autókkal.

Model S vs Taycan: almát az almával, Taycan-t a Plaiddel.

Töltők. A töltőknél ez az általános szabvány már létezik. Type 2-es a neve. A probléma nem ezzel van, hanem a töltőpontokkal.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Süti
Hozzászólások: 6059
Csatlakozott: 2015. november 8., vasárnap 20:12
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Budapest/Győr

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Süti » 2022. szeptember 3., szombat 21:16

kiserik írta:
Süti írta:

Ezt azért kifejthetnéd, mert óriási túlzásnak érzem.
Természetesen túlzás és természetesen ez csak a saját véleményem. Többféle elektromos autót készítenek. Az egyik, hogy kiveszik a belsőégésű motort, beteszik a villanymotort, majd valahová bepréselnek akksikat is. Ez az egész egy tákolás, annyit is ér. A másik, hogy megvan az elektromos platform, alváz+akksi+motor, majd rátésznek egy olyan kasznit, amiben minden a belsőégésű tudást viszi tovább. Egyszerűen nem tudnak/akarnak elvonatkoztatni az eddigi jól bevált szokásoktól, így elavult, korszerűtlen, fölöslegesen túlkomplikált megoldásokat alkalmaznak. Emellett ott a technológiai lemaradás, hogy az informatikairól ne is beszéljünk. A végére hagyom a töltőhálózatot, ami jelenleg szintén egy sarkallatos pontja a villanyautózásnak. Rengeteg olyan cikk születik, ahol azt mutatják be, hogy mennyire élhetetlen, kényelmetlen a villanyautózás a töltők miatt. Millió nem működő töltő, még több applikáció és cégenkénti fizetés, stb. Ezekben Tesla soha nem szerepel. Naphosszat lehetne sorolni ezeket, de sajnos jelenleg nincs olyan konkurencia, ami tudásban, hatékonyságban, szoftveresen, kényelemben (használhatóság szempontjából), átgondoltságban, szolgáltatásban felvenné a versenyt, pedig nekünk vásárlóknak ez nagyon kellene.
Mire gondolsz az eddig jól bevált szokások alatt, amitől nem akarnak elszakadni, és ezért korszerűlten, felesleges, és túlkomplikált lesz?

Leszögezném, hogy én sose vezettem semmilyen elektromos autót, de külső szemlélőként pont a Teslánál érzem ezt a túlkomplikált, mindent IS bele akarunk tenni dolgot, mikor sok ember csak bele akar ülni, és menni a-ból b-be, nincs szüksége űrhajó hangra, (szerintem, és itt inkább a mai átlagember kezébe engedett jellegéből adódóan) életveszélyes önvezetésre, meg hasonlókra. Átlagembernek meg egy Ioniq, EV6, hasonló kb ugyanazt tudja, ezek nélkül, ahogy olvastam lényegesen jobb összeszerelési minőséggel, stb.
Feljebb meg már Taycanokkal kell versenyezni, de azt nem is venném ide, nem átlagembereket érintő dolog. (Egy Model S meg egy Taycan közül például én el nem tudnám képzelni, hogy ne a Porschéba üljek, pedig csak álló helyzetben tapogattam őket, de nekem külön világnak tűnt a kettő.)

Ioniqból például borzasztó sokat látok mostanában rohangálni, 1-2 tesztet olvastam, azok alapján jól sikerült dolog, én kívülállóként azt kezdem látni, hogy pont most kezdték el beérni a market leadert sok téren. A töltő viszont nyilván más kérdés, arról nem is olvastam semmit sehol, de ha fogadnom kellene, előbb utóbb az EU-ban lesz egy hasonló szabvány (ha még nincs?) mint az USB C, és onnantól nem nagyon lesz varia.

De ez tényleg laikus eszmefuttatás részemről, csak a leírásod alapján továbbra se értem, mire gondolsz pontosan. (A töltős részt leszámítva)
Legends Never Die.

...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic... :sziv:

Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7055
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 3., szombat 20:27

Süti írta:
kiserik írta: A többi csak szeretne elektromos autót gyártani, de baromira nem megy nekik és még jó pár évig nem is fog (nem tudnak szemléletet váltani).
Ezt azért kifejthetnéd, mert óriási túlzásnak érzem.
Természetesen túlzás és természetesen ez csak a saját véleményem. Többféle elektromos autót készítenek. Az egyik, hogy kiveszik a belsőégésű motort, beteszik a villanymotort, majd valahová bepréselnek akksikat is. Ez az egész egy tákolás, annyit is ér. A másik, hogy megvan az elektromos platform, alváz+akksi+motor, majd rátésznek egy olyan kasznit, amiben minden a belsőégésű tudást viszi tovább. Egyszerűen nem tudnak/akarnak elvonatkoztatni az eddigi jól bevált szokásoktól, így elavult, korszerűtlen, fölöslegesen túlkomplikált megoldásokat alkalmaznak. Emellett ott a technológiai lemaradás, hogy az informatikairól ne is beszéljünk. A végére hagyom a töltőhálózatot, ami jelenleg szintén egy sarkallatos pontja a villanyautózásnak. Rengeteg olyan cikk születik, ahol azt mutatják be, hogy mennyire élhetetlen, kényelmetlen a villanyautózás a töltők miatt. Millió nem működő töltő, még több applikáció és cégenkénti fizetés, stb. Ezekben Tesla soha nem szerepel. Naphosszat lehetne sorolni ezeket, de sajnos jelenleg nincs olyan konkurencia, ami tudásban, hatékonyságban, szoftveresen, kényelemben (használhatóság szempontjából), átgondoltságban, szolgáltatásban felvenné a versenyt, pedig nekünk vásárlóknak ez nagyon kellene.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Tjacks
Hozzászólások: 4173
Csatlakozott: 2013. szeptember 10., kedd 14:43
Kedvenc játékosaid: Raúl, Robi Carlos, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Tjacks » 2022. szeptember 3., szombat 20:09

Nah, elég korán elkezdődik úgy néz ki,ez még csak a kezdet. Az emberek szépen lassan rájönnek hogy ez fájni fog nekik anyagilag, így már nem is annyira fontos mi lesz Ukrajnával. Olcsó gáz jöjjön, ennyi kell.

Sokszor gondolkodom rajta hogy vajon biztos hogy a politikusokkal van-e baj, vagy az emberekkel. Ki formál kit? :hmmm:


https://index.hu/kulfold/2022/09/03/cse ... etr-fiala/


Nem ide akartam, hanem a politika topikba, bocsesz!

Avatar
_Bushido_
Hozzászólások: 2917
Csatlakozott: 2018. augusztus 8., szerda 19:57
Kedvenc játékosaid: CR,Lebron
Kedvenc csapatod: Real Madrid, LA Lakers
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2022. szeptember 3., szombat 17:28

node írta:
pergabor írta:

Igazán nincs mit. Extrém helyzetben jóformán csak a szerencse ment meg :lol:

Igen, Impreza WRX :sziv:
Egy WRX-et nem megjáratni télen, miután leesett a hó? Vétek! :)
Egy WRX kék színben van Sopronban is, nagyon pöpec járgánynak tűnik.
Hajtani is tuti jó lehet.


Esetleg van valakinek ismertsége, ismerőse, rokona, akárkije a győri ügyészségen vagy a bíróságon? Ha van, szeretnék kérdezni valamit privátban.

Avatar
Sierra
Hozzászólások: 9517
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 23:49

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. szeptember 3., szombat 12:50

zsuninnyo írta: A legtobb tolvaj es gyilkos erdekes modon Budapesten van a Kossuth teren.
Ez igaz, de attól még azok nem fognak leszúrni 5000 ft-ért. :roll:
Nika91127 írta: Arányaiban nem biztos. Én somogyi vagyok... Hát, ott is lassan az echte magyar lesz a kisebbség
Biztos hogy Somogyban is sok van, több embertől hallottam, de északkelet Magyarország az ország legelmaradottabb régiója elég régóta.

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3641
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 3., szombat 12:30

zsuninnyo írta:
Sierra írta: Jajj ne vegyétek már vérkomolyan amit a megyékről írtam. :lol: Amúgy se a természeti értékekre írtam, hanem a 100% cigány falukra meg kannibálokra, akikből sztem abban a 3 megyében van a legtöbb.
A legtobb tolvaj es gyilkos erdekes modon Budapesten van a Kossuth teren.
Arányaiban nem biztos. Én somogyi vagyok... Hát, ott is lassan az echte magyar lesz a kisebbség :)

zsuninnyo
Hozzászólások: 1695
Csatlakozott: 2021. március 5., péntek 13:42

Re: OFF

HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2022. szeptember 3., szombat 12:21

Sierra írta: Jajj ne vegyétek már vérkomolyan amit a megyékről írtam. :lol: Amúgy se a természeti értékekre írtam, hanem a 100% cigány falukra meg kannibálokra, akikből sztem abban a 3 megyében van a legtöbb.
A legtobb tolvaj es gyilkos erdekes modon Budapesten van a Kossuth teren.

Avatar
Sierra
Hozzászólások: 9517
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 23:49

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. szeptember 3., szombat 11:47

Jajj ne vegyétek már vérkomolyan amit a megyékről írtam. :lol: Amúgy se a természeti értékekre írtam, hanem a 100% cigány falukra meg kannibálokra, akikből sztem abban a 3 megyében van a legtöbb.

Avatar
Süti
Hozzászólások: 6059
Csatlakozott: 2015. november 8., vasárnap 20:12
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Budapest/Győr

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Süti » 2022. szeptember 3., szombat 9:39

kiserik írta: A többi csak szeretne elektromos autót gyártani, de baromira nem megy nekik és még jó pár évig nem is fog (nem tudnak szemléletet váltani).
Ezt azért kifejthetnéd, mert óriási túlzásnak érzem.
Legends Never Die.

...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic... :sziv:

Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17793
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: OFF

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. szeptember 3., szombat 8:06

Beszeltem vele, ők egy del nemetorszagi kört nyomnak, pl berlin fele vagy eszakabbra nem mennek, ha extrat fizetsz se.
thereisonly1ronaldo

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9804
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 3., szombat 0:06

hehetheoriginal írta:
Amennyiben használt Teslát vennél és ténylegesen érdekel, akkor ajánlhatok privátban egy-két használtautó oldalt. Itt rengetek a céges, vagy privátlízing után eladó Tesla. A céges és lízingelt használtkocsik itt a legjobbak, mert itt keményen kötelezik a cégeket a szervízelésre és a céges kocsik szépen karban vannak tartva. Az utolsó 3db kocsim mind használt 2-3-4 éves céges volt és semmi bajom nem volt velük. Írj privátban ha tudok tippeket adni.
ha már ez a téma, akkor onnan Mo-ra hogy hozol be autót?
megbízol céget, mintha németbol hoznád? az gecidrága lesz.
vagy repcsi stockholmba es hazagurulsz vele? az se két fillér
Szolsz a becsuletes neppernek :kalapos:

Avatar
hehetheoriginal
Hozzászólások: 17793
Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
Kedvenc játékosaid: elfenomeno

Re: OFF

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. szeptember 3., szombat 0:03

Amennyiben használt Teslát vennél és ténylegesen érdekel, akkor ajánlhatok privátban egy-két használtautó oldalt. Itt rengetek a céges, vagy privátlízing után eladó Tesla. A céges és lízingelt használtkocsik itt a legjobbak, mert itt keményen kötelezik a cégeket a szervízelésre és a céges kocsik szépen karban vannak tartva. Az utolsó 3db kocsim mind használt 2-3-4 éves céges volt és semmi bajom nem volt velük. Írj privátban ha tudok tippeket adni.
ha már ez a téma, akkor onnan Mo-ra hogy hozol be autót?
megbízol céget, mintha németbol hoznád? az gecidrága lesz.
vagy repcsi stockholmba es hazagurulsz vele? az se két fillér
thereisonly1ronaldo

Avatar
Steve
Hozzászólások: 8286
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Bellingham
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2022. szeptember 3., szombat 0:00

kiserik írta:
Steve írta:

Erik, Teslát nem az átlag ember veszi sehol sem, azért maradjunk annyiban.
Ez így van, de azért jelenleg Európában több Model Y-t adnak el, mint Octaviát. Tavaly Model 3-at lehetett venni itthon 15 millióért, állami támogatással 13,5-ért. Az már azért baráti ár volt.
cart írta:

Lehet erdemesebb lenne elobb raeroltetni azokra az iparagakra a technologia kikiserletezesevel jaro koltsegeket akik jobban szennyeznek mint pl a hajo vagy a repulok, ahelyett hogy az atlagemberekkel probelnak kifizettetni. Ezen felul egyeb allami szintu vagy EU-s osztonzokrol se nagyon lehet hallani hogy valami hozzajarulast terveznenek az infrastrutura fejleszteshez hogy legyen hol tolteni az autokat meg hasonlok.
Raadasul ezek nem is lesznek hasznalhatoak nagyobb leptekben.
Nem értem ezt az átlag emberekkel akarnak kifizettetni valamit dolgot. A töltőhálózat köszöni szépen jól van, fejlődik szépen.
Ha valakinek megéri, akkor az jó. Számomra jelenleg sem az elektromos, sem a plug-in nem játszik. Nem hozná vissza az árát. Hiába a világ legdrágább benzinjét kell beletankolnom a kocsiba, jelenleg még továbbra is ez éri meg és van jobb helye a pénznek sajnos.


Amennyiben használt Teslát vennél és ténylegesen érdekel, akkor ajánlhatok privát üzenetben egy-két használtautó oldalt. Itt rengetek a céges, vagy privátlízing után eladó Tesla. A céges és lízingelt használtkocsik itt a legjobbak, mert itt keményen kötelezik a cégeket a szervízelésre és a céges kocsik szépen karban vannak tartva. Az utolsó 3db kocsim mind használt 2-3-4 éves céges volt és semmi bajom nem volt velük. Írj privátban ha tudok tippeket adni.Remélem Neked megéri majd és elégedett leszel.

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7055
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 2., péntek 23:52

Steve írta:

Erik, Teslát nem az átlag ember veszi sehol sem, azért maradjunk annyiban.
Ez így van, de azért jelenleg Európában több Model Y-t adnak el, mint Octaviát. Tavaly Model 3-at lehetett venni itthon 15 millióért, állami támogatással 13,5-ért. Az már azért baráti ár volt.
cart írta:
kiserik írta: Baromi nehéz és érdekes téma. Csak az idő fogja eldönteni, hogy melyik irány marad majd fenn. Kb, mint az evolúció
Lehet erdemesebb lenne elobb raeroltetni azokra az iparagakra a technologia kikiserletezesevel jaro koltsegeket akik jobban szennyeznek mint pl a hajo vagy a repulok, ahelyett hogy az atlagemberekkel probelnak kifizettetni. Ezen felul egyeb allami szintu vagy EU-s osztonzokrol se nagyon lehet hallani hogy valami hozzajarulast terveznenek az infrastrutura fejleszteshez hogy legyen hol tolteni az autokat meg hasonlok.
Raadasul ezek nem is lesznek hasznalhatoak nagyobb leptekben.
Nem értem ezt az átlag emberekkel akarnak kifizettetni valamit dolgot. A töltőhálózat köszöni szépen jól van, fejlődik szépen.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

cart
Hozzászólások: 3187
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:02

Re: OFF

HozzászólásSzerző: cart » 2022. szeptember 2., péntek 23:08

kiserik írta: Baromi nehéz és érdekes téma. Csak az idő fogja eldönteni, hogy melyik irány marad majd fenn. Kb, mint az evolúció
Lehet erdemesebb lenne elobb raeroltetni azokra az iparagakra a technologia kikiserletezesevel jaro koltsegeket akik jobban szennyeznek mint pl a hajo vagy a repulok, ahelyett hogy az atlagemberekkel probelnak kifizettetni. Ezen felul egyeb allami szintu vagy EU-s osztonzokrol se nagyon lehet hallani hogy valami hozzajarulast terveznenek az infrastrutura fejleszteshez hogy legyen hol tolteni az autokat meg hasonlok.
Raadasul ezek nem is lesznek hasznalhatoak nagyobb leptekben.

Avatar
Steve
Hozzászólások: 8286
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Bellingham
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2022. szeptember 2., péntek 22:48

Küldhetek privátban linkeket.

A használt 3éves T4-es V90-em pont fele annyi, mint az itteni használt 2éves Recharge V90-es..

Nyilván nem fogok dupla annyiért venni, úgy hogy Xhány évig benzinezhezek belőle…

Amúgy ha már elektromos, akkor olyan szempontból jobb a tisztán elektromos, hogy akkor “csak” az elektromos koponensei mennek tönkre.

A plug-in-nál dupla esélyed van a szívásra a benzines/dízeles motor és mellé az elektromos is.Hiába pl a mi családunk felhasználására a plug-in tökéletes lenne.Gyerekeket hurcolászni ide-oda elektromosan, kis táv időnként a melóba, kis táv vásárolni. Nagyobb kiruccanásokra néha ott lenne a benzinmotor..de rohadt drága, nem kell.

Erik, Teslát nem az átlag ember veszi sehol sem, azért maradjunk annyiban.

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7055
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 2., péntek 22:37

Steve írta: Erik, amúgy én támogatnám az elektromos kocsikat.

Az alábbi gondjaim vannak.

Egy hybrid Volvo V90 tökéletes lenne a felhasználásunkra. Tudnám tölteni itthon. Itthonról dolgozok. Így csak a gyerekek ide-oda furikázására kellene és a hétvégi kiruccanásokra. Viszont olyan drága, hogy 2full felszerelt benzinest veszek belőle..így innentől tárgytalan számomra.


A másik, hogy rávették itt a népeket az elektromos autókra és van akiknek 5-10x-es!!!! elektromos ára lett, főleg dél-svédországban. Itt van a világ legdrágább üzemanyagára, de számomra jelen pillanatban ígyis megéri.

Majd ha nem xopatnak a méreg drága kocsi árakkal és az elektromos árakkal, akkor szívesen váltok.
Most rákukkantottam: itthon egy V90-es plug-in 25 milliónál kezdődik. A benzines (hybrid már ez is, de nem tölthető) 22,5 milliónál. Arról meg még nem beszéltem, hogy nálam 1 elektromos autógyár van. A többi csak szeretne elektromos autót gyártani, de baromira nem megy nekik és még jó pár évig nem is fog (nem tudnak szemléletet váltani).

Nekem most jött el az idő, hogy váltsak. A jó kis Octavia dízel RS-em 8 éves lett és a 300.000 km-t nyaldossa. A szerelőm azt mondta, hogy lassan pénzt kell majd öntenem bele. Most még kb 4 millióért el tudom adni. 24-25 millió körül fog kijönni a Model Y (Németországból okosan). Évente üzemanyagon meg fogok spórolni 1,5-2 millió Forintot (asszony sokat megy). 5 év alatt kb ott fogok járni, mint ha most vennék egy 12 millós autót, az értéke viszont sokkal több lesz. Ha meg nem válik be, akkor pár évig plusszosan tudok még kiszállni belőle :D

Ui.: mint mondtam, szerintem elektromos autót ma csak a Tesla gyárt. Jóval túl vannak árazva az autóik, de minek adnák olcsóbban, ha nincs normális konkurencia. A ""nagy autógyárak"" meg csak azt látják, hogy ha betesznek egy kis akksit meg egy mosógép motort a benzinesbe, akkor a népek kinyitják a pénztárcájukat.
hehetheoriginal írta: hatalmas faszság és divat az elektromos autó. a mai formájában biztosan.
persze az emberek 90%-ának, aki ezeket a dobozformájú ocsmány mai autókat veszik, csak mert ez a trendi, es nem erdekli a vezetes, csak el akar jutni B-be, annak pont megfelelne, ha rendes hatótáv lenne végre, de én élesen ellene vagyok az egesz szarnak, mert ugye ezeket az akksikat is le kell gyartani valahogy.
aztan ezt a temerdek mai akksit, ami ilyen szar 250 km hatotavval, hova teszed, hova dobod ki, mikor jönnek majd a baszóbb akksik?
a problémám az, hogy a politika es persze ismét a pénz az úr, rákényszeritik az embert, hogy 2000fasztudjamennyitől nem lehet már belső égésű motoros autója, holott a porsche és páran még nem véletlenül nyomják a full szintetikus üzemanyagok fejlesztését, a jappánok a hidrogénes motyókat, stb stb, mind jobb megoldás (lesz) mint ez az elektromos balfaszkodás, ráadásul a szintetikus cucchoz ki se kell dobni a mostani autókat, szóval egyertelmuen az a legkörnyezetkimélobb. már akit ez a kornyezetvedelem dolog egyeni privat egy darab lakosként jobban erdekel, mint a 6 euros repjegyek vagy kinaból rendelheto 4 euroert barmi, pl engem egy v6, v8, neadjisten v12 hangja jobban feldob, aki szeret vezetni, nekem a vezetési élmény jó nagy százaléka az audio rész.
Ezért hozom fel általában a Teslát. Az akkuik lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak. Mikor a degradáció olyan mértékű, hogy autóban már nem jó, akkor mennek a Powerwallokba (akksi napelemhez), aztán pedig újrahasznosítás.
A szintetikus üzemanyag úgy néz ki egyelőre zsákutca, jobban szennyez, mint a hagyományos és a hidrogén sem áll jól a személyi közlekedés terén.
Baromi nehéz és érdekes téma. Csak az idő fogja eldönteni, hogy melyik irány marad majd fenn. Kb, mint az evolúció :)
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Steve
Hozzászólások: 8286
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Bellingham
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2022. szeptember 2., péntek 22:36

hehetheoriginal írta: bdsrstnt küldöm is nektek svédországba
https://www.youtube.com/watch?v=HlCeMFP ... l=TNTVideo

:D
Ismerlek már, rá se merek kattintani. Beveszem az esti szívgyógyszert és a nyugtatómat utána esetleg. :D :lol: Ez megint valami beteg dolog lesz.


Szerk. Ilyenek jöhetnek :kalapos: :agree:

Erik nem fog Veled egyetérteni.

Realista24 írta: [quote=Steve post_id=<a href="tel:1193929">1193929</a> time=<a href="tel:1662143853">1662143853</a> user_id=428]
[quote=hehetheoriginal post_id=<a href="tel:1193928">1193928</a> time=<a href="tel:1662143166">1662143166</a> user_id=6097]
akkor milyen globális felmelegedésről meg lakosságra politikával es marketinggel rákényszeritett balfasz elektromos autóról beszélünk itt? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkor :mrgreen:
[/quote]
Plusz 10? :kalapos:
[/quote]

Btw Realistának aktuális időjárás jelentés.. Ránéztem a hőmérőre most kemény 4 fok. :lol:
Kell Veletek itt elmélkedni aztán pofán csap a valóság. :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Steve 2022. szeptember 2., péntek 22:38-kor.


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 2 regisztrált és 0 vendég