OFF
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Küldhetek privátban linkeket.
A használt 3éves T4-es V90-em pont fele annyi, mint az itteni használt 2éves Recharge V90-es..
Nyilván nem fogok dupla annyiért venni, úgy hogy Xhány évig benzinezhezek belőle…
Amúgy ha már elektromos, akkor olyan szempontból jobb a tisztán elektromos, hogy akkor “csak” az elektromos koponensei mennek tönkre.
A plug-in-nál dupla esélyed van a szívásra a benzines/dízeles motor és mellé az elektromos is.Hiába pl a mi családunk felhasználására a plug-in tökéletes lenne.Gyerekeket hurcolászni ide-oda elektromosan, kis táv időnként a melóba, kis táv vásárolni. Nagyobb kiruccanásokra néha ott lenne a benzinmotor..de rohadt drága, nem kell.
Erik, Teslát nem az átlag ember veszi sehol sem, azért maradjunk annyiban.
A használt 3éves T4-es V90-em pont fele annyi, mint az itteni használt 2éves Recharge V90-es..
Nyilván nem fogok dupla annyiért venni, úgy hogy Xhány évig benzinezhezek belőle…
Amúgy ha már elektromos, akkor olyan szempontból jobb a tisztán elektromos, hogy akkor “csak” az elektromos koponensei mennek tönkre.
A plug-in-nál dupla esélyed van a szívásra a benzines/dízeles motor és mellé az elektromos is.Hiába pl a mi családunk felhasználására a plug-in tökéletes lenne.Gyerekeket hurcolászni ide-oda elektromosan, kis táv időnként a melóba, kis táv vásárolni. Nagyobb kiruccanásokra néha ott lenne a benzinmotor..de rohadt drága, nem kell.
Erik, Teslát nem az átlag ember veszi sehol sem, azért maradjunk annyiban.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
Re: OFF
Most rákukkantottam: itthon egy V90-es plug-in 25 milliónál kezdődik. A benzines (hybrid már ez is, de nem tölthető) 22,5 milliónál. Arról meg még nem beszéltem, hogy nálam 1 elektromos autógyár van. A többi csak szeretne elektromos autót gyártani, de baromira nem megy nekik és még jó pár évig nem is fog (nem tudnak szemléletet váltani).Steve írta: Erik, amúgy én támogatnám az elektromos kocsikat.
Az alábbi gondjaim vannak.
Egy hybrid Volvo V90 tökéletes lenne a felhasználásunkra. Tudnám tölteni itthon. Itthonról dolgozok. Így csak a gyerekek ide-oda furikázására kellene és a hétvégi kiruccanásokra. Viszont olyan drága, hogy 2full felszerelt benzinest veszek belőle..így innentől tárgytalan számomra.
A másik, hogy rávették itt a népeket az elektromos autókra és van akiknek 5-10x-es!!!! elektromos ára lett, főleg dél-svédországban. Itt van a világ legdrágább üzemanyagára, de számomra jelen pillanatban ígyis megéri.
Majd ha nem xopatnak a méreg drága kocsi árakkal és az elektromos árakkal, akkor szívesen váltok.
Nekem most jött el az idő, hogy váltsak. A jó kis Octavia dízel RS-em 8 éves lett és a 300.000 km-t nyaldossa. A szerelőm azt mondta, hogy lassan pénzt kell majd öntenem bele. Most még kb 4 millióért el tudom adni. 24-25 millió körül fog kijönni a Model Y (Németországból okosan). Évente üzemanyagon meg fogok spórolni 1,5-2 millió Forintot (asszony sokat megy). 5 év alatt kb ott fogok járni, mint ha most vennék egy 12 millós autót, az értéke viszont sokkal több lesz. Ha meg nem válik be, akkor pár évig plusszosan tudok még kiszállni belőle
Ui.: mint mondtam, szerintem elektromos autót ma csak a Tesla gyárt. Jóval túl vannak árazva az autóik, de minek adnák olcsóbban, ha nincs normális konkurencia. A ""nagy autógyárak"" meg csak azt látják, hogy ha betesznek egy kis akksit meg egy mosógép motort a benzinesbe, akkor a népek kinyitják a pénztárcájukat.
Ezért hozom fel általában a Teslát. Az akkuik lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak. Mikor a degradáció olyan mértékű, hogy autóban már nem jó, akkor mennek a Powerwallokba (akksi napelemhez), aztán pedig újrahasznosítás.hehetheoriginal írta: hatalmas faszság és divat az elektromos autó. a mai formájában biztosan.
persze az emberek 90%-ának, aki ezeket a dobozformájú ocsmány mai autókat veszik, csak mert ez a trendi, es nem erdekli a vezetes, csak el akar jutni B-be, annak pont megfelelne, ha rendes hatótáv lenne végre, de én élesen ellene vagyok az egesz szarnak, mert ugye ezeket az akksikat is le kell gyartani valahogy.
aztan ezt a temerdek mai akksit, ami ilyen szar 250 km hatotavval, hova teszed, hova dobod ki, mikor jönnek majd a baszóbb akksik?
a problémám az, hogy a politika es persze ismét a pénz az úr, rákényszeritik az embert, hogy 2000fasztudjamennyitől nem lehet már belső égésű motoros autója, holott a porsche és páran még nem véletlenül nyomják a full szintetikus üzemanyagok fejlesztését, a jappánok a hidrogénes motyókat, stb stb, mind jobb megoldás (lesz) mint ez az elektromos balfaszkodás, ráadásul a szintetikus cucchoz ki se kell dobni a mostani autókat, szóval egyertelmuen az a legkörnyezetkimélobb. már akit ez a kornyezetvedelem dolog egyeni privat egy darab lakosként jobban erdekel, mint a 6 euros repjegyek vagy kinaból rendelheto 4 euroert barmi, pl engem egy v6, v8, neadjisten v12 hangja jobban feldob, aki szeret vezetni, nekem a vezetési élmény jó nagy százaléka az audio rész.
A szintetikus üzemanyag úgy néz ki egyelőre zsákutca, jobban szennyez, mint a hagyományos és a hidrogén sem áll jól a személyi közlekedés terén.
Baromi nehéz és érdekes téma. Csak az idő fogja eldönteni, hogy melyik irány marad majd fenn. Kb, mint az evolúció
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Ismerlek már, rá se merek kattintani. Beveszem az esti szívgyógyszert és a nyugtatómat utána esetleg.hehetheoriginal írta: bdsrstnt küldöm is nektek svédországba
https://www.youtube.com/watch?v=HlCeMFP ... l=TNTVideo
![]()
Szerk. Ilyenek jöhetnek
Erik nem fog Veled egyetérteni.
Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkorRealista24 írta: [quote=Steve post_id=<a href="tel:1193929">1193929</a> time=<a href="tel:1662143853">1662143853</a> user_id=428]
[quote=hehetheoriginal post_id=<a href="tel:1193928">1193928</a> time=<a href="tel:1662143166">1662143166</a> user_id=6097]
akkor milyen globális felmelegedésről meg lakosságra politikával es marketinggel rákényszeritett balfasz elektromos autóról beszélünk itt?![]()
![]()
![]()
![]()
[/quote]
Plusz 10?
[/quote]
Btw Realistának aktuális időjárás jelentés.. Ránéztem a hőmérőre most kemény 4 fok.
Kell Veletek itt elmélkedni aztán pofán csap a valóság.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Steve 2022. szeptember 2., péntek 22:38-kor.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19082
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
thereisonly1ronaldo
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Részben osztom a véleményedet. Számomra az akksi lebontása és annak kitermelése aggaszt továbbra is, az elmebeteg magas árak mellett.hehetheoriginal írta: hatalmas faszság és divat az elektromos autó. a mai formájában biztosan.
persze az emberek 90%-ának, aki ezeket a dobozformájú ocsmány mai autókat veszik, csak mert ez a trendi, es nem erdekli a vezetes, csak el akar jutni B-be, annak pont megfelelne, ha rendes hatótáv lenne végre, de én élesen ellene vagyok az egesz szarnak, mert ugye ezeket az akksikat is le kell gyartani valahogy.
aztan ezt a temerdek mai akksit, ami ilyen szar 250 km hatotavval, hova teszed, hova dobod ki, mikor jönnek majd a baszóbb akksik?
a problémám az, hogy a politika es persze ismét a pénz az úr, rákényszeritik az embert, hogy 2000fasztudjamennyitől nem lehet már belső égésű motoros autója, holott a porsche és páran még nem véletlenül nyomják a full szintetikus üzemanyagok fejlesztését, a jappánok a hidrogénes motyókat, stb stb, mind jobb megoldás (lesz) mint ez az elektromos balfaszkodás, ráadásul a szintetikus cucchoz ki se kell dobni a mostani autókat, szóval egyertelmuen az a legkörnyezetkimélobb. már akit ez a kornyezetvedelem dolog egyeni privat egy darab lakosként jobban erdekel, mint a 6 euros repjegyek vagy kinaból rendelheto 4 euroert barmi, pl engem egy v6, v8, neadjisten v12 hangja jobban feldob, aki szeret vezetni, nekem a vezetési élmény jó nagy százaléka az audio rész.
Amúgy én szívesen járulnék hozzá a légszennyezettség csökkentéséhez. Maga az elektromos kocsik vezetése szerintem azért bizonyos márkák esetén ad élményt.Nyilván nem egy V8-as hangját, de másfajta izgalmas élményt.
Tesla Model S-t vezettem, az qva jó volt. Ford Mustang Mach-e-t, az is piszok jó volt. De a KIA Ev6, amit vezettem is tökre bejött. Jól gyorsultak, csendesek voltak. Más fajta élmény, de kellenes volt a vezetésük.
De nyilván MÁS.
Számomra ami negatívum az akksik körüli mizéria és egyszerűen az az árazás ami vicc. A jelenlegi T4-es Volvo V90-emből 2darabot tudnék venni egy töltős V90 áráért majdnem..innentől számomra tárgytalan a történet.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Itt a fővárosban és a nagyobb városokban az elektromos kocsik dominálnak már. A kertes házas részeken mindkét kocsi elektromos, a városban a vagy régi benzines, vagy kis elektromos…Már ha általánosítani kell.cart írta: Nem nagyon ertem, ott 1 kocsi van minden csaladban? Vagy ahol tobb van ott mind elektromos? Nyilvan hosszabb tavra a benzinessel kell menni, a varosban meg lehet az elektromosat hasznalni.
De rengetegen használnak csak tiszta elektromosat, ahol a családban nincs más alternatíva csak az elektromos.
Számomra ez előbb említettek miatt egyelőre ez nem opció. Ameddig anyagilag nem tudom motiválni az elektromos kocsi vásárlását, addig nem fogok váltani.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19082
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
hatalmas faszság és divat az elektromos autó. a mai formájában biztosan.
persze az emberek 90%-ának, aki ezeket a dobozformájú ocsmány mai autókat veszik, csak mert ez a trendi, es nem erdekli a vezetes, csak el akar jutni B-be, annak pont megfelelne, ha rendes hatótáv lenne végre, de én élesen ellene vagyok az egesz szarnak, mert ugye ezeket az akksikat is le kell gyartani valahogy.
aztan ezt a temerdek mai akksit, ami ilyen szar 250 km hatotavval, hova teszed, hova dobod ki, mikor jönnek majd a baszóbb akksik?
a problémám az, hogy a politika es persze ismét a pénz az úr, rákényszeritik az embert, hogy 2000fasztudjamennyitől nem lehet már belső égésű motoros autója, holott a porsche és páran még nem véletlenül nyomják a full szintetikus üzemanyagok fejlesztését, a jappánok a hidrogénes motyókat, stb stb, mind jobb megoldás (lesz) mint ez az elektromos balfaszkodás, ráadásul a szintetikus cucchoz ki se kell dobni a mostani autókat, szóval egyertelmuen az a legkörnyezetkimélobb. már akit ez a kornyezetvedelem dolog egyeni privat egy darab lakosként jobban erdekel, mint a 6 euros repjegyek vagy kinaból rendelheto 4 euroert barmi, pl engem egy v6, v8, neadjisten v12 hangja jobban feldob, aki szeret vezetni, nekem a vezetési élmény jó nagy százaléka az audio rész.
persze az emberek 90%-ának, aki ezeket a dobozformájú ocsmány mai autókat veszik, csak mert ez a trendi, es nem erdekli a vezetes, csak el akar jutni B-be, annak pont megfelelne, ha rendes hatótáv lenne végre, de én élesen ellene vagyok az egesz szarnak, mert ugye ezeket az akksikat is le kell gyartani valahogy.
aztan ezt a temerdek mai akksit, ami ilyen szar 250 km hatotavval, hova teszed, hova dobod ki, mikor jönnek majd a baszóbb akksik?
a problémám az, hogy a politika es persze ismét a pénz az úr, rákényszeritik az embert, hogy 2000fasztudjamennyitől nem lehet már belső égésű motoros autója, holott a porsche és páran még nem véletlenül nyomják a full szintetikus üzemanyagok fejlesztését, a jappánok a hidrogénes motyókat, stb stb, mind jobb megoldás (lesz) mint ez az elektromos balfaszkodás, ráadásul a szintetikus cucchoz ki se kell dobni a mostani autókat, szóval egyertelmuen az a legkörnyezetkimélobb. már akit ez a kornyezetvedelem dolog egyeni privat egy darab lakosként jobban erdekel, mint a 6 euros repjegyek vagy kinaból rendelheto 4 euroert barmi, pl engem egy v6, v8, neadjisten v12 hangja jobban feldob, aki szeret vezetni, nekem a vezetési élmény jó nagy százaléka az audio rész.
thereisonly1ronaldo
Re: OFF
Nem nagyon ertem, ott 1 kocsi van minden csaladban? Vagy ahol tobb van ott mind elektromos? Nyilvan hosszabb tavra a benzinessel kell menni, a varosban meg lehet az elektromosat hasznalni.
- Mickey
- Hozzászólások: 3829
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20
- Kedvenc játékosaid: bappe
- Kedvenc csapatod: párizs saint germain
Re: OFF
hmmm, ez dicséretes.... remek !nmate írta:Cringekiserik írta:...
Mi kb. minden szabadságunkat kék túrára "áldozzuk" most, cél az lett volna, hogy első gyerek érkezése előtt meglegyen de erre kevés esély van már, Covid alatt nem tudtunk télen messzire menni, mert nem voltak szállások. Most hétvégén is buktunk egy 32km-es etapot, mert lerohadt alattunk a railjet és a 3 Kőhányáspusztára közeledő buszból 2-ről lemaradtunk.Tjacks írta:
aggtelek-putnok szakaszon én is voltam már, kb 15 éve, baromi szép helyen ment időnként.Persze fontos az évszak is, mindegyiknek megvan a maga hangulataAz OKT miatt irigyellek, bakancslistára felvan írva hogy 1, vagy legfeljebb 2 részletbe végigcsinálom, édesapám már kétszer végigment.
Jelenlegi kalkulációm szerint ez még 18-20 év, addigra a gyerekek már rég lefogják szarni a fejem![]()
![]()
Eredetileg nászút is okt lett volna, de most inkább hajlunk Fisherman's trail felé (Portugália). Nekem azért jobban tetszik![]()
"jo de te ilyen gyuros kis sportbuzi lehetsz, aztan az ejszakaban is csak hajtod meg futsz a nok utan, azt hallottam."

- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Erik, amúgy én támogatnám az elektromos kocsikat.
Az alábbi gondjaim vannak.
Egy hybrid Volvo V90 tökéletes lenne a felhasználásunkra. Tudnám tölteni itthon. Itthonról dolgozok. Így csak a gyerekek ide-oda furikázására kellene és a hétvégi kiruccanásokra. Viszont olyan drága, hogy 2full felszerelt benzinest veszek belőle..így innentől tárgytalan számomra.
A másik, hogy rávették itt a népeket az elektromos autókra és van akiknek 5-10x-es!!!! elektromos ára lett, főleg dél-svédországban. Itt van a világ legdrágább üzemanyagára, de számomra jelen pillanatban ígyis megéri.
Majd ha nem xopatnak a méreg drága kocsi árakkal és az elektromos árakkal, akkor szívesen váltok.
Az alábbi gondjaim vannak.
Egy hybrid Volvo V90 tökéletes lenne a felhasználásunkra. Tudnám tölteni itthon. Itthonról dolgozok. Így csak a gyerekek ide-oda furikázására kellene és a hétvégi kiruccanásokra. Viszont olyan drága, hogy 2full felszerelt benzinest veszek belőle..így innentől tárgytalan számomra.
A másik, hogy rávették itt a népeket az elektromos autókra és van akiknek 5-10x-es!!!! elektromos ára lett, főleg dél-svédországban. Itt van a világ legdrágább üzemanyagára, de számomra jelen pillanatban ígyis megéri.
Majd ha nem xopatnak a méreg drága kocsi árakkal és az elektromos árakkal, akkor szívesen váltok.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19082
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
igy van, valahol el kell kezdeni, de nem mindig a szerencsétlen átlagemberen kéne leverni megint azt, amit a nagyvallalatoknak, a legnagyobb kibocsatoknak kellene eloszor helyretenni.
thereisonly1ronaldo
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Nem a Teslákkal volt a gond természetesen.kiserik írta:Egyrészt aki nem látja, hogy Magyarország is jó úton halad az elsivatagosodás (tőlünk délebbre lévő országok éghajlata) felé, az nem tudom hol él. Másrészt egy kicsit had védjem meg az elektromos autókat. Vagyis inkább az úttörő hozzáállását a témában. A Tesláét.hehetheoriginal írta: akkor milyen globális felmelegedésről meg lakosságra politikával es marketinggel rákényszeritett balfasz elektromos autóról beszélünk itt?![]()
![]()
![]()
![]()
Az elektromos autó önmagában csak egy csepp a tengerben. Igazán nagy környezetvédő értéke az, hogy a lokális szennyezést csökkenti. Ez olyan nagyvárosokban, ahol lassan levegőt sem kapnak az emberek, egy nagyon jó dolog. Nem véletlen, hogy kínában mennyire elterjedtek ezek a járművek illetve egyre több az elektromos tömegközlekedési eszköz (eddig ugye zárt pályához voltak kötve, ami mindenkinek tetszett). A Tesla viszont nem ennyiben gondolkodik. Van saját napelem rendszerük akkumlátor rendszerrel kiegészítve, amit már összekapcsoltan a hálózat kisegítésére is használnak, illetve rengeteg supercharger (nyilvános töltő) önellátó napelemes rendszerrel üzemel (természetesen ezek szinte csak amerikában vannak jelen). Aztán lassan beindul a Semi, az elektromos kamion, ami már elég nagy részt kihasíthat a közúti környezetszennyezésből. Természetesen mindezt úgy, hogy folyamatosan azon dolgoznak, hogyan lehet egyre olcsóbban (ha egyszer árversenyre kényszerülnének) illetve egyre környezetkímélőbben gyártani ezek az autókat (akkumlátor összetétel, illetve már lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak az akksik) és a gyárak is próbálnak ""zöldek"" maradni (pl napelemeket telepítenek, amik mindenhol akkuparkokkal értendők). Az egész folyamatnak az elején vagyunk. Nem mondom, hogy biztosan ez a legjobb irány, de egy irány és valamilyen irányba el kell mozdulnia az emberiségnek. És igen, ha csak a közlekedést nézzük, ott vannak a repülők és a hajók amik sokkal jobban szennyeznek, de valahol el kell kezdeni.
ui.: Steve, nem tudom mennyi Tesla lehetett lerohadva, de megnéztem és szépen van hely tölteni út közben, 200km-es etap a leghosszabb azon az útszakaszon 2 töltés között. Ezt Mindegyik Tesla röhögve kibírja telepakolva, hidegben, hóban-fosban. Amúgy az nagyon balfék, aki lemerül elektromos autóval, hisz szépen írja, hogy mennyi elektron van benne, meddig elég, a mai életben meg nem olyan nehéz töltőt találni a google maps vagy más appok segítségével. Gyakorlatilag a Tesla rendszere megtervezi neked az utat, hol kell megállnod, mennyit kell töltened és már figyelembe veszi a domborzati viszonyokon kívül az időjárási hatásokat is.
Rengeteg itt a Tesla, de van sok más is, elég széles palettán. Nagyjából az összes létező elektromosat itt megleled és veszik is.
A gond ott volt, hogy itt is mint minden más országban, a különböző szünetekkor dugók vannak az útakon és ottt kezdődött a probléma, hogy kiszámították, hogy normál esetben egy kis ráhagyással mennyit fogyaszt a kocsi, viszont a dugóban ültek X órát amikor a fűtést nyomatni kellett, világítás, egyebek ment és ott lett probléma. Aztán meg ment a sorban állás az órákig való töltésért.
Most a nyári szabadságok alatt semmi ilyet nem lehetett olvasni pedig nyáron is sokat mennek az emberek belföldre nyaralni és itt ugye nagyok a távolságok.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- Bencze
- Hozzászólások: 2037
- Csatlakozott: 2014. június 5., csütörtök 12:32
- Kedvenc játékosaid: Benzema, Valverde
- Kedvenc csapatod: Tippelj :)
Re: OFF
Floridai nyarak is egyre melegebbek es a telek is enyhulnek. 10 eve meg jeges is volt a jarda egyszer, jeget azota se lattam. Par eve szinte alig megy 50 Fahrenheit ala telen, nyaron meg hetente 95 fole kuszik ami evente parszor tortent meg korabban. Nem baj, Legalabb a mexikoi obol partja nem 45 percre lesz tolem, hanem fel orara 15 ev mulva.Steve írta:A júni-júli valóban meleg volt. 28-29 körülRealista24 írta:
Plusz 10?![]()
![]()
Amúgy az valóban változás itt legalábbis, hogy 4-5 éve minden nyáron rendesen meleg van végre. Előtte a nyár kb a 22-25fok és eső volt. Rohadt idegesítő volt az eső egész nyáron.
A tél az nem tudom mennyire változott, nagy különbséget nem észlelek.A tavalyi hosszú volt és hideg.
November végétől-márciusig rendes tél mínuszokkal és hóval.
![]()
Re: OFF
Egyrészt aki nem látja, hogy Magyarország is jó úton halad az elsivatagosodás (tőlünk délebbre lévő országok éghajlata) felé, az nem tudom hol él. Másrészt egy kicsit had védjem meg az elektromos autókat. Vagyis inkább az úttörő hozzáállását a témában. A Tesláét.hehetheoriginal írta: akkor milyen globális felmelegedésről meg lakosságra politikával es marketinggel rákényszeritett balfasz elektromos autóról beszélünk itt?![]()
![]()
![]()
![]()
Az elektromos autó önmagában csak egy csepp a tengerben. Igazán nagy környezetvédő értéke az, hogy a lokális szennyezést csökkenti. Ez olyan nagyvárosokban, ahol lassan levegőt sem kapnak az emberek, egy nagyon jó dolog. Nem véletlen, hogy kínában mennyire elterjedtek ezek a járművek illetve egyre több az elektromos tömegközlekedési eszköz (eddig ugye zárt pályához voltak kötve, ami mindenkinek tetszett). A Tesla viszont nem ennyiben gondolkodik. Van saját napelem rendszerük akkumlátor rendszerrel kiegészítve, amit már összekapcsoltan a hálózat kisegítésére is használnak, illetve rengeteg supercharger (nyilvános töltő) önellátó napelemes rendszerrel üzemel (természetesen ezek szinte csak amerikában vannak jelen). Aztán lassan beindul a Semi, az elektromos kamion, ami már elég nagy részt kihasíthat a közúti környezetszennyezésből. Természetesen mindezt úgy, hogy folyamatosan azon dolgoznak, hogyan lehet egyre olcsóbban (ha egyszer árversenyre kényszerülnének) illetve egyre környezetkímélőbben gyártani ezek az autókat (akkumlátor összetétel, illetve már lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak az akksik) és a gyárak is próbálnak ""zöldek"" maradni (pl napelemeket telepítenek, amik mindenhol akkuparkokkal értendők). Az egész folyamatnak az elején vagyunk. Nem mondom, hogy biztosan ez a legjobb irány, de egy irány és valamilyen irányba el kell mozdulnia az emberiségnek. És igen, ha csak a közlekedést nézzük, ott vannak a repülők és a hajók amik sokkal jobban szennyeznek, de valahol el kell kezdeni.
ui.: Steve, nem tudom mennyi Tesla lehetett lerohadva, de megnéztem és szépen van hely tölteni út közben, 200km-es etap a leghosszabb azon az útszakaszon 2 töltés között. Ezt Mindegyik Tesla röhögve kibírja telepakolva, hidegben, hóban-fosban. Amúgy az nagyon balfék, aki lemerül elektromos autóval, hisz szépen írja, hogy mennyi elektron van benne, meddig elég, a mai életben meg nem olyan nehéz töltőt találni a google maps vagy más appok segítségével. Gyakorlatilag a Tesla rendszere megtervezi neked az utat, hol kell megállnod, mennyit kell töltened és már figyelembe veszi a domborzati viszonyokon kívül az időjárási hatásokat is.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19082
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
1st world problems
olyan jól megy az élet, ha nincs probléma, majd csinálnak maguknak, i love it
olyan jól megy az élet, ha nincs probléma, majd csinálnak maguknak, i love it
thereisonly1ronaldo
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Bocs a dupla miatt, de erre elfelejtettem reagálni az előzző komentben.hehetheoriginal írta: akkor milyen globális felmelegedésről meg lakosságra politikával es marketinggel rákényszeritett balfasz elektromos autóról beszélünk itt?![]()
![]()
![]()
![]()
Elektromos kocsikhoz:
Itt van egy síparadicsom Åre-ban, ahova a népek télen mennek kocsival. Mindenkinek marha jól mentek az elektromos kocsijaik nyáron, majd a hideg(fűtés),tele pakolt kocsi,szél,hó, dugóban lassan haladás kombináció azt eredményezte, hogy senkinek nem bírta az akksija a Stockholm-Åre távot és ültek a családok sorba, hogy órákat tölthessék a kocsikat félúton, hogy haza tudjanak egyáltalán jutni.
Hiába van töltési lehetőség, ha leszívja a terhelés a kocsit és ülsz a családdal és vársz.
Én kivárok az elektromossal egyelőre, az biztos.
Máté közben megoldotta a duplámat.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- nmate
- Hozzászólások: 14494
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 22:24
- Kedvenc játékosaid: Arbeloa
Re: OFF
Cringekiserik írta:...
Mi kb. minden szabadságunkat kék túrára "áldozzuk" most, cél az lett volna, hogy első gyerek érkezése előtt meglegyen de erre kevés esély van már, Covid alatt nem tudtunk télen messzire menni, mert nem voltak szállások. Most hétvégén is buktunk egy 32km-es etapot, mert lerohadt alattunk a railjet és a 3 Kőhányáspusztára közeledő buszból 2-ről lemaradtunk.Tjacks írta:aggtelek-putnok szakaszon én is voltam már, kb 15 éve, baromi szép helyen ment időnként.Persze fontos az évszak is, mindegyiknek megvan a maga hangulatanmate írta:
Viszonylag sokat túrázok / montizok ott is, kétségtelenül szép és vannak eldugott helyei, de azért kevésbé érintetlen, mint a Zemplén szvsz. Azért mégis csak 1 órára van Pesttől.
Ősszel OKT-t folytatom Borsodban, Encs - Putnok, ott azért tényleg van 1-2 érdekes falu, de medveriasztó kéznél lesz![]()
Az OKT miatt irigyellek, bakancslistára felvan írva hogy 1, vagy legfeljebb 2 részletbe végigcsinálom, édesapám már kétszer végigment.
Jelenlegi kalkulációm szerint ez még 18-20 év, addigra a gyerekek már rég lefogják szarni a fejem![]()
![]()
Eredetileg nászút is okt lett volna, de most inkább hajlunk Fisherman's trail felé (Portugália). Nekem azért jobban tetszik
- Steve
- Hozzászólások: 8479
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
A júni-júli valóban meleg volt. 28-29 körülRealista24 írta:Plusz 10?Steve írta:
Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkor![]()
![]()
Amúgy az valóban változás itt legalábbis, hogy 4-5 éve minden nyáron rendesen meleg van végre. Előtte a nyár kb a 22-25fok és eső volt. Rohadt idegesítő volt az eső egész nyáron.
A tél az nem tudom mennyire változott, nagy különbséget nem észlelek.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19082
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 69416
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Plusz 10?Steve írta:Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkorhehetheoriginal írta: akkor milyen globális felmelegedésről meg lakosságra politikával es marketinggel rákényszeritett balfasz elektromos autóról beszélünk itt?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: 3 regisztrált és 0 vendég

