Egyrészt aki nem látja, hogy Magyarország is jó úton halad az elsivatagosodás (tőlünk délebbre lévő országok éghajlata) felé, az nem tudom hol él. Másrészt egy kicsit had védjem meg az elektromos autókat. Vagyis inkább az úttörő hozzáállását a témában. A Tesláét.
Az elektromos autó önmagában csak egy csepp a tengerben. Igazán nagy környezetvédő értéke az, hogy a lokális szennyezést csökkenti. Ez olyan nagyvárosokban, ahol lassan levegőt sem kapnak az emberek, egy nagyon jó dolog. Nem véletlen, hogy kínában mennyire elterjedtek ezek a járművek illetve egyre több az elektromos tömegközlekedési eszköz (eddig ugye zárt pályához voltak kötve, ami mindenkinek tetszett). A Tesla viszont nem ennyiben gondolkodik. Van saját napelem rendszerük akkumlátor rendszerrel kiegészítve, amit már összekapcsoltan a hálózat kisegítésére is használnak, illetve rengeteg supercharger (nyilvános töltő) önellátó napelemes rendszerrel üzemel (természetesen ezek szinte csak amerikában vannak jelen). Aztán lassan beindul a Semi, az elektromos kamion, ami már elég nagy részt kihasíthat a közúti környezetszennyezésből. Természetesen mindezt úgy, hogy folyamatosan azon dolgoznak, hogyan lehet egyre olcsóbban (ha egyszer árversenyre kényszerülnének) illetve egyre környezetkímélőbben gyártani ezek az autókat (akkumlátor összetétel, illetve már lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak az akksik) és a gyárak is próbálnak ""zöldek"" maradni (pl napelemeket telepítenek, amik mindenhol akkuparkokkal értendők). Az egész folyamatnak az elején vagyunk. Nem mondom, hogy biztosan ez a legjobb irány, de egy irány és valamilyen irányba el kell mozdulnia az emberiségnek. És igen, ha csak a közlekedést nézzük, ott vannak a repülők és a hajók amik sokkal jobban szennyeznek, de valahol el kell kezdeni.
ui.: Steve, nem tudom mennyi Tesla lehetett lerohadva, de megnéztem és szépen van hely tölteni út közben, 200km-es etap a leghosszabb azon az útszakaszon 2 töltés között. Ezt Mindegyik Tesla röhögve kibírja telepakolva, hidegben, hóban-fosban. Amúgy az nagyon balfék, aki lemerül elektromos autóval, hisz szépen írja, hogy mennyi elektron van benne, meddig elég, a mai életben meg nem olyan nehéz töltőt találni a google maps vagy más appok segítségével. Gyakorlatilag a Tesla rendszere megtervezi neked az utat, hol kell megállnod, mennyit kell töltened és már figyelembe veszi a domborzati viszonyokon kívül az időjárási hatásokat is.