ez is azert van, mert pont ugy es annyira nyulnak bele, hogy utana mondhassak brusszelnek, hogy nedd meg demokracia vanziro4vr írta: Na én most valamiért azt érzem szorosabb lesz mint gondolnánk, kíváncsi vagyok már.

HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. április 1., péntek 9:04
ez is azert van, mert pont ugy es annyira nyulnak bele, hogy utana mondhassak brusszelnek, hogy nedd meg demokracia vanziro4vr írta: Na én most valamiért azt érzem szorosabb lesz mint gondolnánk, kíváncsi vagyok már.
HozzászólásSzerző: ziro4vr » 2022. április 1., péntek 9:03
HozzászólásSzerző: nmate » 2022. április 1., péntek 8:56
HozzászólásSzerző: gutihaz14 » 2022. április 1., péntek 3:41
HozzászólásSzerző: Raúlito » 2022. április 1., péntek 1:37
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. március 31., csütörtök 22:59
mident nézek vagyis hallgatok, ha megfog, ha nem, akkor altf4Caraway írta:Ki gondolta volna, hogy hehe is nez kokuszcsoportot.Azt hittem te csak ilyen puzser schiffer vonalon mozogsz.
Es tetszett az interju? Igy mar raszavazol?![]()
HozzászólásSzerző: Caraway » 2022. március 31., csütörtök 22:32
Ki gondolta volna, hogy hehe is nez kokuszcsoportot.
HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. március 31., csütörtök 22:18
Persze fenntartásokkal kell kezelni, de annak idején arról szólt a fáma, hogy közel ennyi pénzért új Alstom kocsikat vehettek volna. Olyanokat amik a 2-esen vannak, klimatizált, egyben átjárható, modern és szerintem jó minőségű szerelvényeket. Aztán, hogy ebből mennyi az igaz, már sosem tudjuk meg, de ez egyértelműen szakmai blama, ezt nem szabadott volna hagyni.El Sie7e írta: a 3-as metrót nem is vitatom, hogy szarul kezelték, egyszerűen csak új kocsikat kellett volna venni, de lehet akkor sem volt épp erre pénz, ezért döntöttek a felújítás mellett, amit megint csak sikerült elég szarul véghez vinni
de ez a Tarlós féle városvezetés döntése volt, persze lehet mondani, hogy a "kicsi" irányította a háttérből a szálakat
de ennyi erővel fel lehet hozni a 4-es metró korrupciós ügyeit is, ugyebár
Köszönöm, kielégítő válasz.El Sie7e írta: BKV: 100%os önkormányzati tulajdonban lévő cég, ezért a fővárosi önkormányzatnál van minden döntési, irányítási jog, ők, vagyis a fővárosi közgyűlés dönthetnek a bkv-val kapcsolatos beruházásokról is pl. az önkormányzat nem úgy kapja a pénzt (illetve nem mindent, mert vannak feladatfinanszírozások is, amikor egy konkrét feladatra le van osztva, hogy mennyit kap) h akkor ez most a BKV metrófelújítására van, vannak forrásai, amit viszonylag szabadon használhat fel, de valóban elég kis része a fővárosi önkormányzatnak az az összeg, amit az államtól kap... ehhez azért hozzá kell tenni, hogy a fővárosi önkormányzat az egyik leggazdagabb önkormányzat, hatalmas tartalékon ül
a lényeg, hogy az állam semmilyen módon nem tud beleszólni a bkv működésébe, iráyításába (hivatalosan), de jelen esetben persze nem hivatalosan is, érdekes lenne ha Orbán mondaná meg Karácsonynak, hogyan kezelje a bkv-t
ez igaz, nem is lenne logikus, de akkor is el kéne felejteni azokat a szerelvényeket, amik már a 60-as, 70-es években is jártak! Lehet nem akkor gyártották, de maga a típus. 50-60-as évek konstrukciók, ultragáz.El Sie7e írta: vidéki máv: biztos vannak olyan vonalak, ahol őskövületek járnak, nem lehet mindenhol rögtön a legújabb flirt vonatokra cserélni az állományt, ezt szép fokozatosan lehet csak végigvinni, első körben azokon a vonalakon ahol az utasforgalom nagy része koncentrálódik
Nekem mindig Zugló jut eszembe, meg a Köki.El Sie7e írta: a megállókkal kapcsolatban pedig idén olvastam, hogy (ez is az elővárosi vonalon) fel lesz jópár újítva, tényleg rájuk is fér
HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. március 31., csütörtök 22:10
Igen azért írtam, hogy pontosan nem tudom hogy működnek ezek az intézmények, de az tuti, hogy nem privát, arra gondoltam. A piramis legtetején meg mindig a kormány van, szóval az ő szavuk dönt mindenben. A fogalmazás rossz volt, a lényegen szerintem nem változtat.Halfkey írta: Technikailag persze sie7enek igaza van, nem állami hanem
önkormányzati cég a Bkv.
Gyakorlatilag pedig Sierrának van, mert hogy melyik cég állami és helyi, és milyen adó fut be az önkormányzathoz és az államhoz, azt kizárólag az állam dönti el, az önkormányzat csak alkalmazkodik.
HozzászólásSzerző: El Sie7e » 2022. március 31., csütörtök 22:07
eddig életem során többször szavaztam más pártra/jelöltre, mint a fideszreSierra írta: Jólvan hát egy csőfideszessel nehéz is vitába szállni, úgyis mindenre van magyarázat.
Elég sokat olvastam a 3-as metró kocsibeszerzésről, miután vasútbarátnak mondanám magam, van pár ilyen oldal amit követek, nem légből kapott dolgokat írok. A frankfurti villamos viszont most nincs meg, rémlik valami, de ez nem maradt úgy meg, mint a 3-as metró, miután elég nagy botrányt kavart az ügy annak idején. De most már utánaolvasok, mert kíváncsi lettem.
Eléggé laikus vagyok a témában, szívesen veszem, ha leírod akkor hogyan is működik ez. Nálam az állami cég = nem privát kézen van. Persze lehet ezt is rosszul tudom.El Sie7e írta: asszem mára elég is
btw. nyilván nem állami cég a bkv, mivel semmilyen irányítási, döntési jogköre nincs a kormánynak...
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2022. március 31., csütörtök 22:06
HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. március 31., csütörtök 21:53
Eléggé laikus vagyok a témában, szívesen veszem, ha leírod akkor hogyan is működik ez. Nálam az állami cég = nem privát kézen van. Persze lehet ezt is rosszul tudom.El Sie7e írta: asszem mára elég is
btw. nyilván nem állami cég a bkv, mivel semmilyen irányítási, döntési jogköre nincs a kormánynak...
HozzászólásSzerző: El Sie7e » 2022. március 31., csütörtök 21:43
tök jó, hogy ennyire képben vagy a 3as metró felújításáról, de a frankfurti villamosbeszerzésről fogalmad sincsSierra írta: Ja és akkor még a 3-as metró kocsifelújítását meg se említem.![]()
Kb a legtöbb szakértő szerint szó sincs felújításról, kb 20-25 éves, raktárban porosodó szerelvényeket passzoltak le.
Klíma nincs, minőségi hitvány, de legalább drága volt és orosz. Milyen meglepő. Alstom kocsik asszem ugyanennyi, vagy olcsóbb lett volna. De hát miután Orbi már be van fenyítva évek óta, így kénytelenek voltunk Putyin ajánlatát "elfogadni".
HozzászólásSzerző: El Sie7e » 2022. március 31., csütörtök 21:40
asszem mára elég isSierra írta:Miért, akkor micsoda? Fővárosi Önkormányzat a tulaj. Azt meg a kormány pénzeli. Szerintem majdnem ugyanaz.El Sie7e írta: BKV mint állami cég?![]()
De ha azt sikerült beszerezni, akkor valszeg arra volt pénz... ha a kormány nem ad nekik, úgy nehéz.![]()
HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. március 31., csütörtök 21:36
HozzászólásSzerző: Sierra » 2022. március 31., csütörtök 21:32
Miért, akkor micsoda? Fővárosi Önkormányzat a tulaj. Azt meg a kormány pénzeli. Szerintem majdnem ugyanaz.El Sie7e írta: BKV mint állami cég?![]()
A Volán lehet sokat fejlődött, azt nem is említettem, nem szoktam használni.El Sie7e írta: A volán az, ami állami cég, estükben a 2018-as 13 évről 2021 elejére 10 évre csökkent a járművek átlagéletkora, 2022 végére pedig kb 8 évre fog csökkenni. Rengeteg új buszbeszerzés történik, többségükben a legmodernebb (nagyrészt itthon gyártott!!!) elektromos buszokról van szó.
Akkor nézz körül kicsit jobban, hogy vidéken milyen szerelvények járnak. Tök szépek az elővárosi vonatok, de azok csak a fővárosban és az agglomerációban élőket szolgálják ki. Vidéken ugyanúgy a putri vonatok mennek.El Sie7e írta: A MÁV esetében pedig az új KISS és FLIRT motorvonatok egyre elterjedtebbek, elővárosi vonalakon szinte már csak ilyenekkel lehet találkozni. A 2000-es években rendszeresen utaztam úgynevezett "hugyosnak" csúfolt vasúti kocsikkal, azóta ezek a rendszeres forgalomból teljesen eltűntek, pótlásra bedobják őket 1-1 alkalomra.
És azok hol közlekednek? Én még egyet sem láttam. De ha azt sikerült beszerezni, akkor valszeg arra volt pénz... ha a kormány nem ad nekik, úgy nehéz.El Sie7e írta: És ha már a BKV-t szóba hoztad: pont a BKV volt az, aki villamos-állomány frissítés, megújítás címén használt frankfurti villamosokat szerzett be, amik több mint 30 évesek, klíma nélküliek
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2022. március 31., csütörtök 21:28
ugy hogy kozben felig alszik, mert annyira kimerultEl Sie7e írta:talán a kisz táborokbangutihaz14 írta:
mondott már ennyi összetett mondatot magától a törpe diktátor kútfőből valaha?![]()
HozzászólásSzerző: ikelemen5 » 2022. március 31., csütörtök 21:14
Mindenkit meg lehet venni.Sierra írta:Valóban, na azt pl elfelejtettem teljesen. Az mondjuk tényleg elég erős indok, az nem érdekes hogy körülötte széthullik az ország.petiamadridista írta: Az most annyit érzékelt hogy megnőtt a nettója az szja visszatérítés miatt.
Az ő logikája simán lehet egy fidesz szavazat.Van akit meg lehet venni pénzzel, jogos.
HozzászólásSzerző: El Sie7e » 2022. március 31., csütörtök 21:13
talán a kisz táborokbangutihaz14 írta:mondott már ennyi összetett mondatot magától a törpe diktátor kútfőből valaha?
HozzászólásSzerző: El Sie7e » 2022. március 31., csütörtök 21:12
BKV mint állami cég?Sierra írta:És abból ki húz hasznot? Nem az átlagmagyar 200-250 forintos fizetéssel. Az a gazdagoknak kedvez egyértelműen. Meg lehet nézni milyen komplexumokat, szállodákat húznak fel, az ő maguk szórakoztatására építkeznek kb. És persze bármi áron, szétbarmolnak bármit ha érdekeik úgy kívánják (pl Dürer kert, Városliget, Fertő-tó, a Balaton is egyébként), hiába népszerű az adott terület. Döbbenetes mennyiségű építkezés van az egész országban, nagyrészt olyan épületek, amikre egyébként nem sok szükség van. Közben meg szétesnek az autók a pesti főútvonalakon, olyan ramaty minőségű utak vannak. Nyilván ez igaz az egész országra, csak én pesten autózom a legtöbbet.babaking írta: Emellett azért fejlődött az ország, nézzétek meg a Balatont (ami ennek is köszönhetően drágább mint valaha)
Ezt aláírom, ott vannak jó kis pakkok, szép dolog a csok meg babaváró hitel meg mittomén még mi (elektromos autó meg e-bike kedvezmény jut még eszembe), de én mint átlag magyar nem érzek olyan fejldősét semmilyen téren amilyet kéne. Most megint egy példa: A BKV olyan 30-40 éves buszokat alkalmaznak, amik más városokban csak nosztalgia járatok. MÁV-nál ugyanez. A vasútállomások állapotairól ne is beszéljünk. Mindkettő állami cég, a kormány feladat lenne pénzelni ezeket a MI, adófizetők pénzéből. Ehelyett mibe megy a pénz? Luxusszállodákra, Hatvanpusztai birtokra, természetesen a zsebekbe és totál értelmetlen dolgokra (stadion már le se írom annyira elcsépelt). Népligetnél is tök szép az az új Aréna, de nem lehetett volna sokkal fontosabb dolgokra elkölteni azt a pénzt? Vagy MOL Campus? Tökre látványos, de bele sem merek gondolni mennyi pénz az. Dehogynem, csak akkor Garancsi meg mittomén ki nem tudta volna dugig tömni a zsebét azon a beruházáson (is). És most még nagyon mentem bele a dolgokba.babaking írta: A családosok is kaptak bőven támogatást (még ha ennek vannak is árnyoldalai a gazdaságban)
A Fidesznek semmilyen célja nincs, csak a szűk elit jólétének fenntartása és gyarapítása. Semmi más. És ezt lassan 8 éve olyan szinten tolják az arcodba, hogy már csak nevetnek rajta, hogy basszátok meg, megtehetjük, nem lesz következménye. A magyar ember érdeke telibe van fosva.
Jelenlévő fórumozók: 3 regisztrált és 0 vendég
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem