nem kell naívnak lenne, a mindenkori hatalom (pláne a mostani, de az összes), nem fog olyan döntést hozni, ami nekik valahol nem éri meg.El Sie7e írta:
Viszont ha piaci áron futna akkor sokkal nagyobb bevétel lenne ÁFA teren, akkor is ha csak ugyan annyi a fogyasztás. Ha kicsit utána számolnunk akkor sztem nem sokkal nőtt meg a bevétel, de ez 1-2 hónapon belül ki fog derülni az aht számaiból.
Egyébként nem attól nőtt meg a fogyasztás drasztikusan h minden határ menti átjött ide tankolnihanem a tranzit forgalmat iranyitottak erre, az dobta meg nagyon.
Vegeztem a kedvedért egy kis számítást is: piaci ár szerint egy liter üzemanyagon 80 Ft-tal több bevétele lenne az államnak a jelenlegi helyzethez képest. Ez azt jelenti hogy egy liter uzemanyagon a kb 300 Ft helyett csak 220-230 bevétele van az államnak, innentől már könnyű kiszámolni h mekkora forgalom növekedés kell ugyan annyi bevétel eléréséhez![]()
lehet számolgatni, de valakik ezzel is jól jártak, és azok nem mi vagyunk, se te se én.
ha ki is esik nekik bevétel ebből, azt pótolják máshonnan. eleve olyan árnövekedés van, hogy az áfa is magasabb mindenen, meg is vannak.
nem tudom választások után mi lesz (csak a fidesz győzelme biztos), de szerintem bajok lesznek. most is vannak, csak szépen elfedik, de aki nem strucc módon dugja a fejét a homokba, az látja a mindennapokban, hogy milyen áremelkedés van.
persze covid, vagy háború miatt, fogja rá a politika, de már a háború előtt megindultak felfelé az árak brutális módon.
de tegyük fel, hogy bukik rajta az állam/kormány anyagilag. 2-3 hónap bevétel kiesés vs újabb négy év zabolátlan fosztogatás. elég egyértelmű, hogy melyiket választják, amikor ezek a kampánydöntések megszületnek mint benzinárstop, hatósági árak, családi adóvisszatérítés, stb.


