"Ha Ausztriában a sebességkorlátozást jelölő tábla alatt az IG-L jelzést olvassuk, akkor azt fokozottan érdemes betartani pénztárcánk érdekében. Az IG-L jelentése ugyanis Immissionsschutzgesetz-Luft, azaz a sebességkorlátozás nem biztonsági okokat szolgál, hanem környezetvédő célja van. Az alacsonyabb limit a légszennyezettségi határértéktől függően lép érvénybe (maximum három hónapra) és 130 helyett általában 100 kilométer/órás sebességkorlátozást jelent. Ha ezt a sebességkorlátozást megszegjük, akkor a környezetet károsítjuk, ezért a büntetés is jóval magasabb. Ha 130-ról nem lassítunk le 100 km/h-ra, alapesetben kb. 50 eurós büntetésre számíthatnánk, a környezetvédelmi bűncselekményért viszont extrém esetben akár 2000 eurót is kiróhatnak ránk az osztrák rendőrök!"_Bushido_ írta:
Ausztriában vajon ezek a sebességkorlátozó táblák mennyire érvényesek? Kint voltam az elmúlt 6 napban Ausztria túlsó felében, rengeteget autópályáztunk az utazások során, és a tapasztalatok alapján minden autópályán lévő alagút elé 100-as tábla volt téve. Néhol abszolút indokolatlan helyekre 80-as, 100-as táblák (pl Grazot kikerülő autópályarész, hangvédő falakkal!!!). Érthetetlen, hogy én tudatlanul majdnem mindig lelassítottam az adott sebbességre, de ennek ellenére ugyanúgy mentek el mellettem az autók... autópályán 130, picikével felette mentem, és simán mentek el mellettem a SUV-ok, audik, BMW-k. Ott 150 lenne, vagy mi? kicsit hülyén éreztem magam.
Tapasztalt síelni járók nagyon figyelnek erre.
