_Bushido_ írta: Autó tuningolás. Csinálta valaki? Érdemes? Milyet? A korábbi autómban volt egy full egyszerű tuning box, amit rá kell kapcsolni a motorra, így ki is vehető. Ellenben van egy komolyabb dolog, számítógéppel csinálják, chiptuning (dízelnél azt írják 20-30 lóerő) - ebben gondolkodom. 1,4es kocsinál nagyon érzeni, hogy országúton jóval nehezebben indul meg, mint ahogy én szeretném.
1 szóval: ne.
Többel: milyen kocsid van? 1.4 dízel? gondolom akkor 3 hengeres vw amit az 1.9ből csaptak le, vagy toyota?
Azok ilyen mennyi lóerősek? 75-85? Akkor az azt jelenti, hogy (mondjuk ha 80 lóból lesz 100), hogy 25%-kal fog egy szűk fordulatszám tartományban több kw-ot termelni a motorod. Az már jelentős többletterhelés a kuplungra, féltengelyekre (bár nyilván 1-2szer kibírják, meg nem hirtelen szakad rá több erő az egész erőátvitelre (meg a motor forgó elemeire, MINDRE!!), hanem már zárt kuplungnál, meg haladás közben, de azért akkor is).
Aztán azon kívül, hogy nem tudod kiautózni a többletet, mert (valószínűleg) a fordulatszám skála végén lesz erősebb a motor, a többlet telj. több hővel jár, a kenési+hűtőrendszerben is utána kéne menni --> minimum tökéletes olaj+vízkör (pumpákkal, csövekkel, hőcserélőkkel, megfelelő minőségű folyadékokkal).. persze ha szempont a tartósság.. Meg ugye patika turbó kell nyilván, meg pl. a tüzelőanyagellátásnak is ki kell bírnia, hogy több naftát kezel -> lehet nincs is annyi keresztmetszet a gyári rendszerben...
Szóvl ha erősebb kocsi kell, spórolj a gyengébbel a kevesebb adón, fogyasztáson, olcsóbb alkatrészeken és vegyél később egy erősebbet.
Nézz meg 1-2 vidit a Becsületesneppertől, Ámon Olivért esetleg.. A tuning mindig ott kezdődik, hogy szétbarmolják a motorteret, flexel gyorsan vágnak helyet a nagyobb turbónak és nem 2 katt után ugrik elő EXTRA 20-30 LE egy boxból..
Persze ha előfordul, hogy szögre ugyanaz a motor van 2-3 telj. szinttel, akkor a gyengébbhez tényleg csak laptop kell és mehet a bugi. De ugye ettől nem lesz mindenhol 15-20 LE-vel erősebb a motor, csak egy ponton.. Csalóka..
Vagy a pénteki alfa 1.9 jtd az erőmérőből. Ott pedig adott volt minden --> köbcenti, turbó, s alig hozott vmit a tuningbox..


