OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.
Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7033
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2020. október 24., szombat 12:47

Kerlon írta:
kiserik írta: R24:
Megmarom magam, bakker! Még Kerlonnal is egyetértettünk abban, hogy a Tesla nem az átlag embernek, főleg nem az átlag magyar embernek való. Ahogyan az átlag ember nem vesz Ferrarit sem, de még BMW-t sem. Az átlag magyar ember Suzukit meg Dacia-t vesz. Az átlag magyar embernek ott a Renault Zoé, állami támogatással meg lehetett venni 8,5 millió Ft-ért remek hatótávval. Remek kis autó. Vagy ott az e-Niro, Leaf, Ioniq. Mind mind elérhetőek voltak 8,5 millió Ft-tól. (ugye 11 millió alatti autóra lehetett igényelni 2,5 millió támogatást).
A Tesla más kávéház. Azt nem vesz átlag magyar nagyon sokáig. Az átlag amerikai vagy nyugat európai az vesz, a magyar az nem.


Remek példa az Audi e-tron. Nem tudják gyártani. Nincs akksi. Ebben is nagyon le van maradva a konkurencia. A Tesla maga gyártja az akksikat is. Ők fejlesztik, ők gyártják. Mellesleg eddig ezek az autók aránytalanul drágák: eTron 26 milliótól, Taycan 50-60 millió. Egyszerűen nem tudnak olyan prémium autót gyártani gazdaságosan. Az ID3 is 14 millió és abban semmi sincs.
Azért a Taycant ne vedd ide, a Porsche mindenhogy más szint. :D
Tökéletesen tükrözi a jelenlegi helyzetet. Sikerült építeni egy sportautót, ami utólér egy 7 éves szedánt :D Kívül belűl simán lekörözi minőségben, luxus, de másfélszer annyiba is kerül a hatótávban viszont jócskán elmarad.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3638
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2020. október 24., szombat 12:40

kiserik írta: R24:
Megmarom magam, bakker! Még Kerlonnal is egyetértettünk abban, hogy a Tesla nem az átlag embernek, főleg nem az átlag magyar embernek való. Ahogyan az átlag ember nem vesz Ferrarit sem, de még BMW-t sem. Az átlag magyar ember Suzukit meg Dacia-t vesz. Az átlag magyar embernek ott a Renault Zoé, állami támogatással meg lehetett venni 8,5 millió Ft-ért remek hatótávval. Remek kis autó. Vagy ott az e-Niro, Leaf, Ioniq. Mind mind elérhetőek voltak 8,5 millió Ft-tól. (ugye 11 millió alatti autóra lehetett igényelni 2,5 millió támogatást).
A Tesla más kávéház. Azt nem vesz átlag magyar nagyon sokáig. Az átlag amerikai vagy nyugat európai az vesz, a magyar az nem.
Kerlon írta: Én arra leszek kíváncsi, hogyha az Audinak lesz 2-3 tisztán elektromos autója és nem csak SUV, akkor a Teslaval mi lesz. Nehezen képzelem el, hogyha nem lesz egyedi, akkor ne a bevállt prémiumot vegyék meg. Főleg, hogy a Tesla belseje egy szerintem rettentően igénytelen főleg majd egy Audi/Mercedes/BMW vagy bármelyik prémium autó belsejéhez képest. Arra tippelek, hogy ilyen VW szintre lövik majd be őket, átlag felett, prémium alatt, de lesz prémium felé húzó modell, mint egy Arteon.


Tesla nem hiszem, ID3-ra várható a belépő autó, de pl az alapfelszereltség is lehet magasabb, mint egy Golf belépőnek vagy akár a teljesítmény.
Remek példa az Audi e-tron. Nem tudják gyártani. Nincs akksi. Ebben is nagyon le van maradva a konkurencia. A Tesla maga gyártja az akksikat is. Ők fejlesztik, ők gyártják. Mellesleg eddig ezek az autók aránytalanul drágák: eTron 26 milliótól, Taycan 50-60 millió. Egyszerűen nem tudnak olyan prémium autót gyártani gazdaságosan. Az ID3 is 14 millió és abban semmi sincs.
Az ÁTLAG magyar nem vesz új autót. Egy ÁTLAG magyarnak nincs 8,5 milliója új kocsira. Az ÁTLAG magyar 2-3-5-10 éves használtat vesz. És ha már vesz, akkor "német prémiumot", mert az a menő. A másik végleg meg a Dacia és társai. A köztes, tudatos autóvásárló kevés.
Az elektromos autózás inkább az átlag-feletti, tudatos vásárlórétegé lesz. Akik az elején "csakazértis" 500-600 lóerős, német prémiumot vesznek majd.

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 29166
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2020. október 24., szombat 12:36

kiserik írta: R24:
Megmarom magam, bakker! Még Kerlonnal is egyetértettünk abban, hogy a Tesla nem az átlag embernek, főleg nem az átlag magyar embernek való. Ahogyan az átlag ember nem vesz Ferrarit sem, de még BMW-t sem. Az átlag magyar ember Suzukit meg Dacia-t vesz. Az átlag magyar embernek ott a Renault Zoé, állami támogatással meg lehetett venni 8,5 millió Ft-ért remek hatótávval. Remek kis autó. Vagy ott az e-Niro, Leaf, Ioniq. Mind mind elérhetőek voltak 8,5 millió Ft-tól. (ugye 11 millió alatti autóra lehetett igényelni 2,5 millió támogatást).
A Tesla más kávéház. Azt nem vesz átlag magyar nagyon sokáig. Az átlag amerikai vagy nyugat európai az vesz, a magyar az nem.
Kerlon írta: Én arra leszek kíváncsi, hogyha az Audinak lesz 2-3 tisztán elektromos autója és nem csak SUV, akkor a Teslaval mi lesz. Nehezen képzelem el, hogyha nem lesz egyedi, akkor ne a bevállt prémiumot vegyék meg. Főleg, hogy a Tesla belseje egy szerintem rettentően igénytelen főleg majd egy Audi/Mercedes/BMW vagy bármelyik prémium autó belsejéhez képest. Arra tippelek, hogy ilyen VW szintre lövik majd be őket, átlag felett, prémium alatt, de lesz prémium felé húzó modell, mint egy Arteon.


Tesla nem hiszem, ID3-ra várható a belépő autó, de pl az alapfelszereltség is lehet magasabb, mint egy Golf belépőnek vagy akár a teljesítmény.
Remek példa az Audi e-tron. Nem tudják gyártani. Nincs akksi. Ebben is nagyon le van maradva a konkurencia. A Tesla maga gyártja az akksikat is. Ők fejlesztik, ők gyártják. Mellesleg eddig ezek az autók aránytalanul drágák: eTron 26 milliótól, Taycan 50-60 millió. Egyszerűen nem tudnak olyan prémium autót gyártani gazdaságosan. Az ID3 is 14 millió és abban semmi sincs.
Azért a Taycant ne vedd ide, a Porsche mindenhogy más szint. :D
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7033
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2020. október 24., szombat 12:21

R24:
Megmarom magam, bakker! Még Kerlonnal is egyetértettünk abban, hogy a Tesla nem az átlag embernek, főleg nem az átlag magyar embernek való. Ahogyan az átlag ember nem vesz Ferrarit sem, de még BMW-t sem. Az átlag magyar ember Suzukit meg Dacia-t vesz. Az átlag magyar embernek ott a Renault Zoé, állami támogatással meg lehetett venni 8,5 millió Ft-ért remek hatótávval. Remek kis autó. Vagy ott az e-Niro, Leaf, Ioniq. Mind mind elérhetőek voltak 8,5 millió Ft-tól. (ugye 11 millió alatti autóra lehetett igényelni 2,5 millió támogatást).
A Tesla más kávéház. Azt nem vesz átlag magyar nagyon sokáig. Az átlag amerikai vagy nyugat európai az vesz, a magyar az nem.
Kerlon írta: Én arra leszek kíváncsi, hogyha az Audinak lesz 2-3 tisztán elektromos autója és nem csak SUV, akkor a Teslaval mi lesz. Nehezen képzelem el, hogyha nem lesz egyedi, akkor ne a bevállt prémiumot vegyék meg. Főleg, hogy a Tesla belseje egy szerintem rettentően igénytelen főleg majd egy Audi/Mercedes/BMW vagy bármelyik prémium autó belsejéhez képest. Arra tippelek, hogy ilyen VW szintre lövik majd be őket, átlag felett, prémium alatt, de lesz prémium felé húzó modell, mint egy Arteon.
Realista24 írta: Kiegészítés, ha 10 körül elérhető lesz egy ilyen gép, azt mondom korrekt.
De nem tudom erre van e esély.
Tesla nem hiszem, ID3-ra várható a belépő autó, de pl az alapfelszereltség is lehet magasabb, mint egy Golf belépőnek vagy akár a teljesítmény.
Remek példa az Audi e-tron. Nem tudják gyártani. Nincs akksi. Ebben is nagyon le van maradva a konkurencia. A Tesla maga gyártja az akksikat is. Ők fejlesztik, ők gyártják. Mellesleg eddig ezek az autók aránytalanul drágák: eTron 26 milliótól, Taycan 50-60 millió. Egyszerűen nem tudnak olyan prémium autót gyártani gazdaságosan. Az ID3 is 14 millió és abban semmi sincs.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 29166
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2020. október 24., szombat 12:00

Én arra leszek kíváncsi, hogyha az Audinak lesz 2-3 tisztán elektromos autója és nem csak SUV, akkor a Teslaval mi lesz. Nehezen képzelem el, hogyha nem lesz egyedi, akkor ne a bevállt prémiumot vegyék meg. Főleg, hogy a Tesla belseje egy szerintem rettentően igénytelen főleg majd egy Audi/Mercedes/BMW vagy bármelyik prémium autó belsejéhez képest. Arra tippelek, hogy ilyen VW szintre lövik majd be őket, átlag felett, prémium alatt, de lesz prémium felé húzó modell, mint egy Arteon.
Realista24 írta: Kiegészítés, ha 10 körül elérhető lesz egy ilyen gép, azt mondom korrekt.
De nem tudom erre van e esély.
Tesla nem hiszem, ID3-ra várható a belépő autó, de pl az alapfelszereltség is lehet magasabb, mint egy Golf belépőnek vagy akár a teljesítmény.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68330
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2020. október 24., szombat 11:58

Kiegészítés, ha 10 körül elérhető lesz egy ilyen gép, azt mondom korrekt.
De nem tudom erre van e esély.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68330
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2020. október 24., szombat 11:53

kiserik írta:
Kerlon írta:

Átlag felhasználót nem fogja megindítani a menetdinamika vagy, ha fogja meg is doglik alatta. Mondjuk nem is átlag auto semmilyen szempontbop se, mert kb a premium osztalyra araztak be. Napi hasznalatba az ID3 belope szintje 10M korul lesz ertelmes alternativa, 330 km hatotav, 9,3 100at iger melle. Egy Golfhoz kepest ez kb 2-2,5M felár, aki lenyelheto lesz sokaknak.
Ez így van. Mindenkinek azt kell néznie, hogy mi való neki, mire van szüksége. Egyre több elektromos autó lesz (köztük jók is :D ), ami nyomni fogja lefelé az árakat. A Teslának is az az egyik célja, hogy olcsó legyen a villanyautózás. A következő autójuk egy kisebb, olcsóbb városi autó lesz. Az sajnos külön szívás, hogy amerikaiak. Ott jelenleg is elérhető a Model 3 32.000 dollárért (kb 10 millió Ft). Ezért remélem a berlini gyártól az árcsökkenést (meg persze a fejlesztések miatt).

R24:

Azt se felejtsük el, hogy ezeknél a Tesláknál benne volt a magas árban az ingyen tankolás is. Az úgy már nem is olyan rossz ár érték arány :D
Most meg ingyenes, de majd lesz ez másképpen.

De ők, legyen ingyen. Átlag magyar megy 25ezret egy évben. 5-700ezret eltankolnak mondjuk. 8 év alatt 4-5 millió.
Marad meg bőven.

5 milliós kocsi 8 év után 10 millió +kötelező szervizek, mert minden más garanciás ugye.

De ha 10 millió a kocsi is jobb ár érték arányban meg.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7033
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2020. október 24., szombat 11:11

Kerlon írta:
kiserik írta:
Bakker. Feljött, hogy az 1,2 millió km-t futott autóban 3szor kellett motort cserélni, mire a kolléga megjegyezte, hogy egy ilyen drága autónál nem örülne, ha még ezt is fizetnie kellene utána. A poén, hogy nem is kellett, mert nincs km-hez kötve, tehát nem vagy a garancia. Szimplán 8 év. Volt. A korai modelleknél.
Sok autóval viszont nem érdemes összehasonlítani a Teslákat. Főleg nem az átlag autókkal. Egy Teslában olyan extrákat kapsz, amit másban nem ( igen, pl fingópárna :mrgreen: ), vagy csak jó magas felár ellenében kapsz, és olyan menetdinamikát, amit másban nem. Nem kell mindenkinek Tesla, ahogyan Ferrari sem. Vannak élhető és elérhető egyéb elektromos autók is (Zoé, eNiro, stb) és egyre több lesz.
Érdekesség még, hogy a Tesla ott jár kb, ahol már minden szakmai számítás azt mutatja, hogy gazdaságilag és környezet védelmileg is jobban megéri majd az új akksijukkal, mint egy belsőégésű. Akit érdekel Karottának vannak jó videói a témában.
Átlag felhasználót nem fogja megindítani a menetdinamika vagy, ha fogja meg is doglik alatta. Mondjuk nem is átlag auto semmilyen szempontbop se, mert kb a premium osztalyra araztak be. Napi hasznalatba az ID3 belope szintje 10M korul lesz ertelmes alternativa, 330 km hatotav, 9,3 100at iger melle. Egy Golfhoz kepest ez kb 2-2,5M felár, aki lenyelheto lesz sokaknak.
Ez így van. Mindenkinek azt kell néznie, hogy mi való neki, mire van szüksége. Egyre több elektromos autó lesz (köztük jók is :D ), ami nyomni fogja lefelé az árakat. A Teslának is az az egyik célja, hogy olcsó legyen a villanyautózás. A következő autójuk egy kisebb, olcsóbb városi autó lesz. Az sajnos külön szívás, hogy amerikaiak. Ott jelenleg is elérhető a Model 3 32.000 dollárért (kb 10 millió Ft). Ezért remélem a berlini gyártól az árcsökkenést (meg persze a fejlesztések miatt).

R24:

Azt se felejtsük el, hogy ezeknél a Tesláknál benne volt a magas árban az ingyen tankolás is. Az úgy már nem is olyan rossz ár érték arány :D
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68330
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2020. október 24., szombat 11:00

kiserik írta:
Realista24 írta:

Több autógyártó ad 5-6-7-8 év garanciát vagy 100-150ezrest, szóval ez nem Tesla specifikus.

Én nem tartom szarnak a Teslát, de azt mondani, hogy ingyen adnak valamit, erős túlzás. Illetve egy Toyotát megveszel negyed vagy ötöd annyiból, mint egy Teslát. Garancia idő kb. ugyanannyi.

Innen már könnyű kimatekolni, hogy kinek melyik éri meg. Nyilván minél drágább a kocsi, annál kisebb lesz a különbség vagy át is fordul.
Bakker. Feljött, hogy az 1,2 millió km-t futott autóban 3szor kellett motort cserélni, mire a kolléga megjegyezte, hogy egy ilyen drága autónál nem örülne, ha még ezt is fizetnie kellene utána. A poén, hogy nem is kellett, mert nincs km-hez kötve, tehát nem vagy a garancia. Szimplán 8 év. Volt. A korai modelleknél.
Sok autóval viszont nem érdemes összehasonlítani a Teslákat. Főleg nem az átlag autókkal. Egy Teslában olyan extrákat kapsz, amit másban nem ( igen, pl fingópárna :mrgreen: ), vagy csak jó magas felár ellenében kapsz, és olyan menetdinamikát, amit másban nem. Nem kell mindenkinek Tesla, ahogyan Ferrari sem. Vannak élhető és elérhető egyéb elektromos autók is (Zoé, eNiro, stb) és egyre több lesz.
Érdekesség még, hogy a Tesla ott jár kb, ahol már minden szakmai számítás azt mutatja, hogy gazdaságilag és környezet védelmileg is jobban megéri majd az új akksijukkal, mint egy belsőégésű. Akit érdekel Karottának vannak jó videói a témában.
Én erre mondtam hogy ez sem volt ingyen, mert a gép alapára bőven elég magas ahhoz hogy ez beleferjen.

Mondom. Wizzar vs Emirates first class.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 29166
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2020. október 24., szombat 10:35

kiserik írta:
Realista24 írta:

Több autógyártó ad 5-6-7-8 év garanciát vagy 100-150ezrest, szóval ez nem Tesla specifikus.

Én nem tartom szarnak a Teslát, de azt mondani, hogy ingyen adnak valamit, erős túlzás. Illetve egy Toyotát megveszel negyed vagy ötöd annyiból, mint egy Teslát. Garancia idő kb. ugyanannyi.

Innen már könnyű kimatekolni, hogy kinek melyik éri meg. Nyilván minél drágább a kocsi, annál kisebb lesz a különbség vagy át is fordul.
Bakker. Feljött, hogy az 1,2 millió km-t futott autóban 3szor kellett motort cserélni, mire a kolléga megjegyezte, hogy egy ilyen drága autónál nem örülne, ha még ezt is fizetnie kellene utána. A poén, hogy nem is kellett, mert nincs km-hez kötve, tehát nem vagy a garancia. Szimplán 8 év. Volt. A korai modelleknél.
Sok autóval viszont nem érdemes összehasonlítani a Teslákat. Főleg nem az átlag autókkal. Egy Teslában olyan extrákat kapsz, amit másban nem ( igen, pl fingópárna :mrgreen: ), vagy csak jó magas felár ellenében kapsz, és olyan menetdinamikát, amit másban nem. Nem kell mindenkinek Tesla, ahogyan Ferrari sem. Vannak élhető és elérhető egyéb elektromos autók is (Zoé, eNiro, stb) és egyre több lesz.
Érdekesség még, hogy a Tesla ott jár kb, ahol már minden szakmai számítás azt mutatja, hogy gazdaságilag és környezet védelmileg is jobban megéri majd az új akksijukkal, mint egy belsőégésű. Akit érdekel Karottának vannak jó videói a témában.
Átlag felhasználót nem fogja megindítani a menetdinamika vagy, ha fogja meg is doglik alatta. Mondjuk nem is átlag auto semmilyen szempontbop se, mert kb a premium osztalyra araztak be. Napi hasznalatba az ID3 belope szintje 10M korul lesz ertelmes alternativa, 330 km hatotav, 9,3 100at iger melle. Egy Golfhoz kepest ez kb 2-2,5M felár, aki lenyelheto lesz sokaknak.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7033
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2020. október 24., szombat 10:08

Realista24 írta:
kiserik írta:
A korai Subaru dízel egy hulladék, garanciális javítás volt, ismert probléma. Az Avensisnél is konstrukciós hiba volt. Nem a tesóm a balfácán :D A korai Model S-nél is ismert a motorok meghibásodása. A különbség annyi, hogy a Teslánál nem kell matekolni. 8 évbe belefér? Bele. Akkor cseréljük. Ezekkel csak arra akartam utalni, hogy a Toyotát, de a Subarut sem tartjuk szar autónak, csak mert némely típus némely darabja meghibásodik.

Egyébként Model S-t nem is vennék. Európai Model Y-nt, majd idővel, talán.
Több autógyártó ad 5-6-7-8 év garanciát vagy 100-150ezrest, szóval ez nem Tesla specifikus.

Én nem tartom szarnak a Teslát, de azt mondani, hogy ingyen adnak valamit, erős túlzás. Illetve egy Toyotát megveszel negyed vagy ötöd annyiból, mint egy Teslát. Garancia idő kb. ugyanannyi.

Innen már könnyű kimatekolni, hogy kinek melyik éri meg. Nyilván minél drágább a kocsi, annál kisebb lesz a különbség vagy át is fordul.
Bakker. Feljött, hogy az 1,2 millió km-t futott autóban 3szor kellett motort cserélni, mire a kolléga megjegyezte, hogy egy ilyen drága autónál nem örülne, ha még ezt is fizetnie kellene utána. A poén, hogy nem is kellett, mert nincs km-hez kötve, tehát nem vagy a garancia. Szimplán 8 év. Volt. A korai modelleknél.
Sok autóval viszont nem érdemes összehasonlítani a Teslákat. Főleg nem az átlag autókkal. Egy Teslában olyan extrákat kapsz, amit másban nem ( igen, pl fingópárna :mrgreen: ), vagy csak jó magas felár ellenében kapsz, és olyan menetdinamikát, amit másban nem. Nem kell mindenkinek Tesla, ahogyan Ferrari sem. Vannak élhető és elérhető egyéb elektromos autók is (Zoé, eNiro, stb) és egyre több lesz.
Érdekesség még, hogy a Tesla ott jár kb, ahol már minden szakmai számítás azt mutatja, hogy gazdaságilag és környezet védelmileg is jobban megéri majd az új akksijukkal, mint egy belsőégésű. Akit érdekel Karottának vannak jó videói a témában.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7033
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2020. október 24., szombat 9:48

Nika91127 írta:
kiserik írta:
A korai Subaru dízel egy hulladék, garanciális javítás volt, ismert probléma. Az Avensisnél is konstrukciós hiba volt. Nem a tesóm a balfácán :D A korai Model S-nél is ismert a motorok meghibásodása. A különbség annyi, hogy a Teslánál nem kell matekolni. 8 évbe belefér? Bele. Akkor cseréljük. Ezekkel csak arra akartam utalni, hogy a Toyotát, de a Subarut sem tartjuk szar autónak, csak mert némely típus némely darabja meghibásodik.

Egyébként Model S-t nem is vennék. Európai Model Y-nt, majd idővel, talán.
És mi lesz 8 év utàn? Elromlik akkor GTK? Vagy “újrahasznosítják”? Magyarul, “halandó ember” vagy megveszi a garanciátlan Teslát és ha elromlik, ugrott a pénze? Szép jövőkép, tekintve a magyar autópark átkag korát...
Tessék már olvasni, linkelt videókat megnézni. Ugyan azt, mint egy átlag autóval. Majd idővel. Külföldön már elérhetők utángyártott alkatrészek, bontott eredetiek. Akksi cserét is lehet okosan csinálni. Szépen ki fog alakulni ez is, mint minden.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Marky
Hozzászólások: 2290
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 22:31
Kedvenc játékosaid: R9, CR7, Benzema, Marcelo
Kedvenc csapatod: csakamadrid.

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Marky » 2020. október 24., szombat 9:25

Kerlon írta: Száz százalékra mondom, hogy több a hulladék abból, mint egy elkopott fékbetétből.
Egy dolog folott elsiklasz. A fekpor rendkivuli modon egeszsegkarosito, rakkelto. Az elektromos autok vagy nem eresztenek ki ilyen anyagokat magukbol, vagy a gyartasuk terheli csak a kornyezetet, ami nem egy lakoovezetben tortenik, ellenben a DPF kiutott dizellel, ami siman okadja a kormot a lakotelepen.

Ma meg en se vennek elektromos autot, mert arban nem versenykepesek, de mivel globalis tendencia es torekves lett az elektromobilitas, ezert 2025 kornyekere mar le fog menni az aruk az elerheto szegmensbe.
A Tesla nagy feladata, hogy most mar minosegben is az elre torjon, mert hosszutavon az innovacio nem
lesz eleg a 100 eves mammutok kozott.

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 29166
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2020. október 24., szombat 9:02

kiserik írta:
füst írta: Igen, és az a Tesla 4 motort evett meg az 1.2M km alatt. Ergo átlagosan 300.000 km-enként motorcserés.

https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... milestone/
Kicsit értelmesebben leírva: https://villanyautosok.hu/2019/11/30/1- ... dek-tesla/
Az autó 2013-as, szinte első szériás. Az utolsó motor 680.000 km-t tett meg eddig és semmi baja.
Kerlon írta:

Gondolom az a motorcsere nem káros, mint a fékpor. :kalapos: az akksikról nem is beszélve...

Továbbra is targom, hogy pár cég hypeolva van, mesterségesen is akár. Amerikának meg főleg szándéka az ilyen a mostani gazdasági háborúkban.
Jól gondolod. A motort és az akksikat is újrahasznosítják. És a fékek kímélése nem Tesla sajátosság. Minden elektromos autó kíméli a fékeket.
VIllamosmérnök vagyok tisztában vagyok a villanymotor fékező erejével. Vagyis hát akkor már generátorkodik. Azért kíváncsi vagyok, attól mert valami újrahasznosított még nem jelenti azt, hogy ne terhelné a környezetet. Száz százalékra mondom, hogy több a hulladék abból, mint egy elkopott fékbetétből.

Szép a törekvés, de na. Kb. mint most az Apple, hogy kihagyja a töltőadaptert olyan címszó alatt, hogy már van mindenkinek és ne terheljék a környezetet, aztán meg kiderült, hogy az adott kábel már type-cis és senki nem tudja bedugni a régi típusú töltőfejbe.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3638
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2020. október 24., szombat 8:48

kiserik írta:
Realista24 írta:

Egyrészt, semmi sincs ingyen. Nyilván, ha first class repjegyet veszel a kaja meg a pezsgő ingyen van és zuhanyozni sem tudsz. Persze az mellékes, hogy a repjegy 5 milla volt. Szóval igen, ingyen.

A másik, hogy miért egy láthatóan hulladék szériás motort hasonlítasz össze egy másikkal?

Vagy az is lehet, hogy néha időben kéne olajat cserélnie, mert ebből úgy is tűnhet, hogy ő gyilkolja a motorokat, mert taxis ismerős az Avensisét 600ezer körül cserélte.

Előző cégeménél a Fordok 3-400ezret úgy mentek el, hogy amikor eladtam őket egy neppernek, visszacsapták őket 120ra jó magyar szokás szerint és szerelő nem mondta meg róla/hangjáról, hogy nem csak 250 volt benne, hanem 400.

Szóval kicsit offensen, de mondd tesódnak, hogy az olajcsere és karbantartás csodákra képes :mrgreen:
A korai Subaru dízel egy hulladék, garanciális javítás volt, ismert probléma. Az Avensisnél is konstrukciós hiba volt. Nem a tesóm a balfácán :D A korai Model S-nél is ismert a motorok meghibásodása. A különbség annyi, hogy a Teslánál nem kell matekolni. 8 évbe belefér? Bele. Akkor cseréljük. Ezekkel csak arra akartam utalni, hogy a Toyotát, de a Subarut sem tartjuk szar autónak, csak mert némely típus némely darabja meghibásodik.

Egyébként Model S-t nem is vennék. Európai Model Y-nt, majd idővel, talán.
És mi lesz 8 év utàn? Elromlik akkor GTK? Vagy “újrahasznosítják”? Magyarul, “halandó ember” vagy megveszi a garanciátlan Teslát és ha elromlik, ugrott a pénze? Szép jövőkép, tekintve a magyar autópark átkag korát...

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68330
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2020. október 24., szombat 8:46

kiserik írta:
Realista24 írta:

Egyrészt, semmi sincs ingyen. Nyilván, ha first class repjegyet veszel a kaja meg a pezsgő ingyen van és zuhanyozni sem tudsz. Persze az mellékes, hogy a repjegy 5 milla volt. Szóval igen, ingyen.

A másik, hogy miért egy láthatóan hulladék szériás motort hasonlítasz össze egy másikkal?

Vagy az is lehet, hogy néha időben kéne olajat cserélnie, mert ebből úgy is tűnhet, hogy ő gyilkolja a motorokat, mert taxis ismerős az Avensisét 600ezer körül cserélte.

Előző cégeménél a Fordok 3-400ezret úgy mentek el, hogy amikor eladtam őket egy neppernek, visszacsapták őket 120ra jó magyar szokás szerint és szerelő nem mondta meg róla/hangjáról, hogy nem csak 250 volt benne, hanem 400.

Szóval kicsit offensen, de mondd tesódnak, hogy az olajcsere és karbantartás csodákra képes :mrgreen:
A korai Subaru dízel egy hulladék, garanciális javítás volt, ismert probléma. Az Avensisnél is konstrukciós hiba volt. Nem a tesóm a balfácán :D A korai Model S-nél is ismert a motorok meghibásodása. A különbség annyi, hogy a Teslánál nem kell matekolni. 8 évbe belefér? Bele. Akkor cseréljük. Ezekkel csak arra akartam utalni, hogy a Toyotát, de a Subarut sem tartjuk szar autónak, csak mert némely típus némely darabja meghibásodik.

Egyébként Model S-t nem is vennék. Európai Model Y-nt, majd idővel, talán.
Több autógyártó ad 5-6-7-8 év garanciát vagy 100-150ezrest, szóval ez nem Tesla specifikus.

Én nem tartom szarnak a Teslát, de azt mondani, hogy ingyen adnak valamit, erős túlzás. Illetve egy Toyotát megveszel negyed vagy ötöd annyiból, mint egy Teslát. Garancia idő kb. ugyanannyi.

Innen már könnyű kimatekolni, hogy kinek melyik éri meg. Nyilván minél drágább a kocsi, annál kisebb lesz a különbség vagy át is fordul.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Nika91127
Hozzászólások: 3638
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2020. október 24., szombat 8:43

kiserik írta:
füst írta: Az újrahasznosítás egy dolog. Dicséretes, de nem segít azon, hogy egy autóhoz 4 motort kell gyártani 10 év alatt, az tömeggyártás esetén azért elég terhelő a környezetre nézve, már ha maradunk ennél a szempontnál.

De a pénztárcára nézve is, ha egy 60+ ezer dolláros kocsiban kéne cserélgetnem a motort saját pénzből, agyfaszt kapnék. A húszéves szar Skoda 120L kibírt majdnem ennyit úgy, hogy nem volt baja motorikusan. Nem 60 ezer dollárért.
Nem 10 év alatt kapott 4 motort, hanem 1.200.000 km alatt. Az elsőt 40.000 km után, mert valami gáz volt vele, mint nagyon első, majdhogynem prototípussal. Mint írtam, az utolsó már majd 700.000 km-nél jár. Ennyit fejlődött az egész. Ezek a motorok elektromos motorok. Nem szabad összetéveszteni a normál motorokkal. Nem javítják, cserélik. Újra hasznosíthatók. Gyakorlatilag kicsit nagyobb mosógép motorok. Örülünk, ha egy mosógép motor elmegy 10 évig és mikor baja van, a szerelő is azt mondja inkább vegyél újat, mert drágább javítani, mint kicserélni. Az megy a szemétbe, de a Tesla full újrahasznosítja az ő ""hulladékait"". A másik, hogy ebben az autóban nem használódott el közel 200 szűrő és legalább 350 liter olaj plusz egyéb kopó alkatrészek, amik egy belső égésű motornál alap és nem újrahasznosíthatóak, egyenesen mennek a szemétbe.
Pénztárcát is nézheted. Ingyen cserélték mindet. Nem saját pénzből. Ingyen. A 120L-ben nem hiszem, hogy az olajcserék, szűrők, gyertyák és egyéb finomságok ingyen lettek volna.
Tesómnak Subaru Outback-je van. Most kapta a harmadik motort. 160.000 km van benne. Előtte egy Toyota Avensise volt. Motorcserésen adta el 150.000 km-rel.
Hát, pont a Subarut felhozni... Csak nem a híresen szar boxer-dízel? Be is árazta a piac ;)

Avatar
kiserik
Hozzászólások: 7033
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2020. október 24., szombat 8:38

Realista24 írta:
kiserik írta:

Pénztárcát is nézheted. Ingyen cserélték mindet. Nem saját pénzből. Ingyen. A 120L-ben nem hiszem, hogy az olajcserék, szűrők, gyertyák és egyéb finomságok ingyen lettek volna.
Tesómnak Subaru Outback-je van. Most kapta a harmadik motort. 160.000 km van benne. Előtte egy Toyota Avensise volt. Motorcserésen adta el 150.000 km-rel.
Egyrészt, semmi sincs ingyen. Nyilván, ha first class repjegyet veszel a kaja meg a pezsgő ingyen van és zuhanyozni sem tudsz. Persze az mellékes, hogy a repjegy 5 milla volt. Szóval igen, ingyen.

A másik, hogy miért egy láthatóan hulladék szériás motort hasonlítasz össze egy másikkal?

Vagy az is lehet, hogy néha időben kéne olajat cserélnie, mert ebből úgy is tűnhet, hogy ő gyilkolja a motorokat, mert taxis ismerős az Avensisét 600ezer körül cserélte.

Előző cégeménél a Fordok 3-400ezret úgy mentek el, hogy amikor eladtam őket egy neppernek, visszacsapták őket 120ra jó magyar szokás szerint és szerelő nem mondta meg róla/hangjáról, hogy nem csak 250 volt benne, hanem 400.

Szóval kicsit offensen, de mondd tesódnak, hogy az olajcsere és karbantartás csodákra képes :mrgreen:
A korai Subaru dízel egy hulladék, garanciális javítás volt, ismert probléma. Az Avensisnél is konstrukciós hiba volt. Nem a tesóm a balfácán :D A korai Model S-nél is ismert a motorok meghibásodása. A különbség annyi, hogy a Teslánál nem kell matekolni. 8 évbe belefér? Bele. Akkor cseréljük. Ezekkel csak arra akartam utalni, hogy a Toyotát, de a Subarut sem tartjuk szar autónak, csak mert némely típus némely darabja meghibásodik.

Egyébként Model S-t nem is vennék. Európai Model Y-nt, majd idővel, talán.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68330
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2020. október 24., szombat 8:09

kiserik írta:
füst írta:
Feltéve hogy promóter vagy. Amúgy:




A Teslánál valóban nem a szűrőkre meg olajra kell költeni, hanem a fenntartó elektromos hálózatra... töltők, akksik, fogyasztói elosztószekrény belső alkatrészeire, stb.
Tapasztalatom szerint semmi sincs ingyen, és a csodákban sem hiszek. Ezért aztán a nagyon jól hangzó technológiai ígéreteket úgy kezelem hogy elosztom kettővel, az ujjongást pedig meghagyom másoknak.

Ha nem haragszol, nem folytatnám ezt a vitát, ebből a témából már csömöröm van, rengeteget lehet olvasni róla, és ha az olvasmányaid a fentiekre engednek téged következtetni, akkor tökmindegy mit írok.
Ezzel zárnám részemről; szerintem ha ma egy átlagos kocsiban 300,000 km-nél (vagy korábban) motort kell cserélni akkor az egy szar autó. Akkor is ha elektromos, akkor is ha robbanómotoros.
https://www.youtube.com/watch?v=mcJHJhf ... e=emb_logo
Nem kell promóternek lenned. A korai Model S-ek km megkötés nélkül 8 év garisok, így ezekben, mint a rekord km-esben is, a Tesla ingyen cseréli a fő alkatrészeket 8 évig. Nem véletlen. Egy új cég nem tesztelhet évtizedeken keresztül. A kezdeti Model S-ek bizony nagyon drága tesztautók. Vegyed-vigyed, ha beszarik rajta valami, akkor cseréljük. Így tudtak fejlődni, javulni.
Nem kívánok én senkivel vitázni, csak a véleményemet írom le. Ez az iparág erősen hajaz a telefonosra. Ott is sokan használnak még nyomógombos, egyszerű telefont, mert a telefon telefonálásra való és akár 1 hétig is elmegy 1 töltéssel. Az okos telefonok meg inkább számítógépek és minden nap töltögetni kell őket.
A lényeg, hogy az autógyárak szinte kivétel nélkül ebben látják a jövőt, az Unió is ebben látja és Magyarország is támogatja.
Realista24 írta: 4 motor.
1.2 millió km.
Első motor 400k.
Utolso 700.
Ez fasza, de akkor a másik kettő?
Ha stílustalan akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy: Dikk, há' nem olvastad a cikket, amit linkeltem, meg amit írtam? :mrgreen:
Első motor 40k
Második 280k
Utolsó 680k
Nem sok matek kell, hogy kiderüljön a harmadik 200k.
A most linkelt videóban is van szó a korai Model S-ek motorhibáiról és arról, hogy ezeket a Tesla teljesen ingyen cseréli.
Dikk a csipától nem láttam a nullát :kalapos:
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 68330
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2020. október 24., szombat 8:08

kiserik írta:
füst írta: Az újrahasznosítás egy dolog. Dicséretes, de nem segít azon, hogy egy autóhoz 4 motort kell gyártani 10 év alatt, az tömeggyártás esetén azért elég terhelő a környezetre nézve, már ha maradunk ennél a szempontnál.

De a pénztárcára nézve is, ha egy 60+ ezer dolláros kocsiban kéne cserélgetnem a motort saját pénzből, agyfaszt kapnék. A húszéves szar Skoda 120L kibírt majdnem ennyit úgy, hogy nem volt baja motorikusan. Nem 60 ezer dollárért.
Pénztárcát is nézheted. Ingyen cserélték mindet. Nem saját pénzből. Ingyen. A 120L-ben nem hiszem, hogy az olajcserék, szűrők, gyertyák és egyéb finomságok ingyen lettek volna.
Tesómnak Subaru Outback-je van. Most kapta a harmadik motort. 160.000 km van benne. Előtte egy Toyota Avensise volt. Motorcserésen adta el 150.000 km-rel.
Egyrészt, semmi sincs ingyen. Nyilván, ha first class repjegyet veszel a kaja meg a pezsgő ingyen van és zuhanyozni sem tudsz. Persze az mellékes, hogy a repjegy 5 milla volt. Szóval igen, ingyen.

A másik, hogy miért egy láthatóan hulladék szériás motort hasonlítasz össze egy másikkal?

Vagy az is lehet, hogy néha időben kéne olajat cserélnie, mert ebből úgy is tűnhet, hogy ő gyilkolja a motorokat, mert taxis ismerős az Avensisét 600ezer körül cserélte.

Előző cégeménél a Fordok 3-400ezret úgy mentek el, hogy amikor eladtam őket egy neppernek, visszacsapták őket 120ra jó magyar szokás szerint és szerelő nem mondta meg róla/hangjáról, hogy nem csak 250 volt benne, hanem 400.

Szóval kicsit offensen, de mondd tesódnak, hogy az olajcsere és karbantartás csodákra képes :mrgreen:
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 11 regisztrált és 0 vendég